Dansker eller udlændinge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
33 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

sarahb

Må jeg spørge:

Min mand er født her i DK, dansk statsborger og har taget dansk folkeskole og har ALTID boet i DK,hans far kom hertil i 60érne og moderen kort efter. Hans forældre er fra Pakistan?
Hvad er han? Dansker eller udlændinge?
Og hvis han begår kriminalitet, hvad skal der så ske med ham og hvorhen?

Kom gerne med ALLE jeres meninger, jeg vil sindsygt gerne vide det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Aves.

Han er det han føler sig som..jeg mener ikke man kan pådutte nogen at være det ene eller andet...det er en følelse og noget personligt...mange føler sig som halvt af hver og det tror jeg, uden at jeg nok kan sætte mig ind i det, også at jeg ville føle mig hvis jeg var vokset op et sted men med en anden kultur med mig.

Så hvad man er er noget følelsesmæssigt....hvordan vi behandler mennesker er noget retsmæssigt...og der gælder en lovgivning.

Anmeld

1. juni 2011

twinny

Jeg har lige skrevet opgave om det...

Han er jo efterkommer af indvandere/gæstearbejdere... så 2. generations indvandrer. For at være helt korekt.

Men jeg mener, hvis han føler sig dansk. Er han også dansk...

Hvis der skete noget skulle han dømmes som en dansker...

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Eva. skriver:

Han er det han føler sig som..jeg mener ikke man kan pådutte nogen at være det ene eller andet...det er en følelse og noget personligt...mange føler sig som halvt af hver og det tror jeg, uden at jeg nok kan sætte mig ind i det, også at jeg ville føle mig hvis jeg var vokset op et sted men med en anden kultur med mig.

Så hvad man er er noget følelsesmæssigt....hvordan vi behandler mennesker er noget retsmæssigt...og der gælder en lovgivning.

nej men hvad synes i helt personligt, der er folk der skriver; de udlændinge der ikke opfører sig ordenligt skal ud af DK. Men hvor skal min mand så hen??? han er jo født her opvokset her har ikke nogen dybe relationer til pakistan, har kun været der et par gange osv osv.
Er han også en af dem der skal smides ud hvis han laver ballade.. Forstå mig ret?

Anmeld

1. juni 2011

Stjernestoev

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Min mand er født her i DK, dansk statsborger og har taget dansk folkeskole og har ALTID boet i DK,hans far kom hertil i 60érne og moderen kort efter. Hans forældre er fra Pakistan?

Han er et menneske, og skal behandles som et!

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

sarahb skriver:

nej men hvad synes i helt personligt, der er folk der skriver; de udlændinge der ikke opfører sig ordenligt skal ud af DK. Men hvor skal min mand så hen??? han er jo født her opvokset her har ikke nogen dybe relationer til pakistan, har kun været der et par gange osv osv.
Er han også en af dem der skal smides ud hvis han laver ballade.. Forstå mig ret?

Jamen, det er ikke noget jeg har behov for at forholde mig til..der har vi en fin lovgivning som gælder for de mennesker der bor i landet.

Jeg synes overordnet at alle skal opføre sig ordenligt....om man er rød, grøn eller brun...

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Stjernestøv skriver:

Han er et menneske, og skal behandles som et!

tak

Anmeld

1. juni 2011

sarahb

Eva. skriver:

Jamen, det er ikke noget jeg har behov for at forholde mig til..der har vi en fin lovgivning som gælder for de mennesker der bor i landet.

Jeg synes overordnet at alle skal opføre sig ordenligt....om man er rød, grøn eller brun...

det synes jeg bestemt også og mener at når man bor i Dk og er statsborger her så skal man ikke smides ud pga hudfarve eller hvor ens rødder nu end er.
Men mange deler ikke den holdning.

Anmeld

1. juni 2011

chael

sarahb skriver:

Må jeg spørge:

Hvad føler han sig selv som??

Det er vel irelevant hvad vi syntes, men hvordan føler han selv??

Hvad er hans national følelse??

*Camilla 23+0

Anmeld

1. juni 2011

tazz

Hvorfor er det så vigtigt for dig? Jeg bliver nødt til, at vide det for næsten hver anden debat herinde handler om det her spørgsmål.

I kan vel være ligeglade med, hvad andre mener, så længe I har det godt sammen og de har spørgmål ikke er relevante i jeres liv?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.