Gravid og virkelig dårlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Sofiedk

december-babyen skriver:

Puha jeg kender din situation AAAAALT for godt, er selv i den lige nu!!

Min kvalme startede allerede i uge 4 og er pt i uge 10+5 og har været 2 indlæggelser igennem med drop, akupunktur, stikpiller og 2 slags anden medicin.

Lige nu er jeg på medicin: Ondansetron mener jeg pillerne hedder. De gør det muligt for mig at stå på benene, drikke vand og spise en smule brød.

Alm mad er et NO GO!!

Jeg har ialt tabt mig 8 kg og har været så langt nede at ord næsten ikke kan beskrive det.

Er sygemeldt fra arbejdet da jeg ikke engang kunne kravle ud af sengen da det var værst og brækkede mig mere end 15 gange om dagen!! Det var virkelig SÅ slemt.

Jeg håber du finder en løsning som er holdbar og at du kan væbne dig med tålmodighed og se optimistisk på din tilstand.

Det skal nok blive bedre på et tidspunkt (har nogen gange selv svært ved at tro på det) men det er hvad alle siger

Mange kram og varme tanker herfra

Hold da op en omgang du har været igennem. Det lyder godt nok virkelig hårdt

Det går heldigvis lidt bedre for mig idag. Jeg har fået spist lidt mere og så længe jeg kan spise kan jeg holde min kvalme væk. Jeg føler mig dog som en anoretiker på bootcamp for jeg har virkelig ikke lyst til mad og skal tvinge hvert måltid ned, men jeg gør det for tanken om hvor dårlig jeg var forleden er virkelig værre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Sofiedk

Sinore skriver:

først, stort tillykke med baby i maven

jeg havde kvalme og opkastninger fra uge 6-20 med den lille.. det eneste der hjalp mig var nogle piller jeg fik på gyn afd. ondansetron (mener jeg de hed) de hjælper!

håber du finde ud af noget

De vil kun udskrive kvalmestillende hernede i spanien hvis man kaster så meget op at man er helt afkræftet. De siger så længe man kan få en enkelt yoghurt ned om dagen er det nok til baby i starten

Anmeld

6. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sofiekdk skriver:

Ja for at starte ud med den gode nyhed så har jeg jo holdt en pause herinde fra hvilket har resulteret i at jeg er blevet fuldstændig pludselig og uplanlagt gravid. Vi er selvfølgelig begge to meget glade, men også vildt nervøse efter vores ma i uge 10+5 sidste år. Var til scanning igår og alting ser fint ud med perfekt str baby, endda 3 dage større end forventet så forhåbentlig går tingene godt denne gang.

Mit problem er nu at jeg simpelthen er SÅ dårlig hver dag. Jeg har monster kvalme og madlede. Har på ingen måde lyst til mad føler ingen sult, bare tanken om mad kan gøre mig dårlig. Idag har jeg spist 2 æg og en halv skive ananas siden imorges. Jeg blev pludselig så svimmel at det sortnede for mine øjne. Jeg kunne ikke fokusere mit syn og følte jeg var i en lydløs bobbe. Jeg var på vej hjem og var virkelig nervøs for pludselig at besvime mena jeg gik over en vej. Jeg er idag 7+1. Har været dårlig siden starten, men det bliver kun værre for hver ag der går. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal klare de næste mange uger.

Hvad kan man mon gøre for at få det bedre. Hvordan har i andre klaret det?

Knus

Iiii har slet ikke set dit indlæg før nu.  Er SÅ glad på jeres vegne.

Jeg levede af vandmelon i ca en måned. Og så lidt alm. mad engang imellem. Synes vandmelon var/er genialt til mig 

Anmeld

6. juni 2011

th

Sofiekdk skriver:

De vil kun udskrive kvalmestillende hernede i spanien hvis man kaster så meget op at man er helt afkræftet. De siger så længe man kan få en enkelt yoghurt ned om dagen er det nok til baby i starten

Hej Sofie.

Mange gange tillykke med din graviditet. JEg havde det også dårligt i starten, men sodavandsis var bare rigtig godt for mig, samt lemon sodanvand og vandmelon. ( ved godt det ikke har så meget med mad at gøre, men så får man da noget væske)

Jeg har faktisk 2 sæt af de armbånd og er i uge 37 på torsdag, så regner ikke med at skulle bruge dem mere. Så jeg vil gerne sende det ene par ned til dig.

Hvis du sender en pb, skal jeg få sendt dem afsted i denne uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.