Gravid og virkelig dårlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.431 visninger
23 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Sofiedk

Ja for at starte ud med den gode nyhed så har jeg jo holdt en pause herinde fra hvilket har resulteret i at jeg er blevet fuldstændig pludselig og uplanlagt gravid. Vi er selvfølgelig begge to meget glade, men også vildt nervøse efter vores ma i uge 10+5 sidste år. Var til scanning igår og alting ser fint ud med perfekt str baby, endda 3 dage større end forventet så forhåbentlig går tingene godt denne gang.

Mit problem er nu at jeg simpelthen er SÅ dårlig hver dag. Jeg har monster kvalme og madlede. Har på ingen måde lyst til mad føler ingen sult, bare tanken om mad kan gøre mig dårlig. Idag har jeg spist 2 æg og en halv skive ananas siden imorges. Jeg blev pludselig så svimmel at det sortnede for mine øjne. Jeg kunne ikke fokusere mit syn og følte jeg var i en lydløs bobbe. Jeg var på vej hjem og var virkelig nervøs for pludselig at besvime mena jeg gik over en vej. Jeg er idag 7+1. Har været dårlig siden starten, men det bliver kun værre for hver ag der går. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal klare de næste mange uger.

Hvad kan man mon gøre for at få det bedre. Hvordan har i andre klaret det?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Miia90

stille tillykke med bebsen i maven

Har haft det på samme måde som dig. man må simpelhen bare tage en dag af gange. Husk og drik masser af væske. og når du følger du skal besvime, så sæt dig ned med hovedet mellem benene. så du kan få blod til hovedet har du prøvede med kvalme armbånd ?

Mia 16+5

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

Sofiekdk skriver:

Ja for at starte ud med den gode nyhed så har jeg jo holdt en pause herinde fra hvilket har resulteret i at jeg er blevet fuldstændig pludselig og uplanlagt gravid. Vi er selvfølgelig begge to meget glade, men også vildt nervøse efter vores ma i uge 10+5 sidste år. Var til scanning igår og alting ser fint ud med perfekt str baby, endda 3 dage større end forventet så forhåbentlig går tingene godt denne gang.

Mit problem er nu at jeg simpelthen er SÅ dårlig hver dag. Jeg har monster kvalme og madlede. Har på ingen måde lyst til mad føler ingen sult, bare tanken om mad kan gøre mig dårlig. Idag har jeg spist 2 æg og en halv skive ananas siden imorges. Jeg blev pludselig så svimmel at det sortnede for mine øjne. Jeg kunne ikke fokusere mit syn og følte jeg var i en lydløs bobbe. Jeg var på vej hjem og var virkelig nervøs for pludselig at besvime mena jeg gik over en vej. Jeg er idag 7+1. Har været dårlig siden starten, men det bliver kun værre for hver ag der går. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal klare de næste mange uger.

Knus

Man har jo intet valg...det er bare røvtur, men heldigvis går det over, en dag..

Anmeld

1. juni 2011

Malene76

Sofiekdk skriver:

Knus

Hej...

Min største sympati.  Jeg er nemlig også lige præcis der hvor du er!! Jeg er 7+3 i dag og er begyndt at spise ingefærpiller og er overrasket over at jeg synes de hjælper mig. Jeg er også blevet rådet til at spise lidt hver anden time, men ja det er ufatteligt svært når man har vildt madlede. Jeg kigger lige med opm der skulle være andre gode guldkorn i denne debat. God bedring.

MVH Malene

Anmeld

1. juni 2011

Majeha

Snak med din læge. Der findes forskellige måder, at kurere/mindske det på. Akupunktur, akupressur og i sværere tilfælde medicinsk behandling. Min læge nævnte i hvert fald en masse, man kan gøre, hvis man har slem kvalme. Heldigvis varede mit kun i små 2 uger, hvor jeg  lå syg,  så prøvede ingen af delene, da jeg sov det  meste af dagen væk.

Anmeld

1. juni 2011

Sofiedk

Det er i det mindste dejligt at vide at jeg ikke er alene om at være så dårligt. Det er jo desværre nok ikke så meget at gøre andet end at væbne sig med tålmodighed og tage det en dag af gangen, men kan godt mærke jeg er nødt til at sørge for at få lidt mere at spise og drikke end jeg har fået idag.

Jeg er lige flyttet til Spanien og har ikke set de seaband hernede. Alle lægerne hernede fraråder også alt kvalmestillende medicin, med mindre man kaster op 5-10 gange om dagen må man ikke få noget.

Jeg må få købt noget vitamin/mineral tilskud jeg kan drikke så jeg ikke bliver så svimmel i det mindste.

Anmeld

1. juni 2011

Sofiedk

Malene76 skriver:

Hej...

Min største sympati.  Jeg er nemlig også lige præcis der hvor du er!! Jeg er 7+3 i dag og er begyndt at spise ingefærpiller og er overrasket over at jeg synes de hjælper mig. Jeg er også blevet rådet til at spise lidt hver anden time, men ja det er ufatteligt svært når man har vildt madlede. Jeg kigger lige med opm der skulle være andre gode guldkorn i denne debat. God bedring.

MVH Malene

Jeg synes bare jeg har læst rigtig mange steder at de fraråder en at tage ingefærpiller eller drikke ingefær the da der pludselig er dukket nogle nye undersøgelser op?

God bedring til dig også Hyggeligt at vi skal følges ad og forhåbentlig får vi det snart begge to bedre.

Anmeld

1. juni 2011

Sofiedk

Miia90 skriver:

stille tillykke med bebsen i maven

Har haft det på samme måde som dig. man må simpelhen bare tage en dag af gange. Husk og drik masser af væske. og når du følger du skal besvime, så sæt dig ned med hovedet mellem benene. så du kan få blod til hovedet har du prøvede med kvalme armbånd ?

Mia 16+5

Jeg har ikke set de armbånd hernede endnu, men har virkelig overvejet at få min mor til at købe nogle og sende til spanien, de skulle vist være ret gode. Har helt sikkert ikke drukket nok idag, hvilket gør det endnu værre, så nu har jeg lige drukket en hel liter vand og spist lidt majs, så forhåbentlig hjælper det lidt, men for dælen det dræner kroppen at være gravid og ikke kunne spise.

Gik din kvalme væk da du nåede uge 12?

Anmeld

1. juni 2011

Muffinmus

Nej, det er ikke længere en god ide at tage ingefær uden at lægen siger god for det først...

Min kvalme med min datter gik væk efter 3 mdr, og etgodt råd er hvis du ikke er så sulten, så drik juice eller saft eller noget andet med lidt sukker i for at holde dit blodsukker normalt, så slipper du måske for de svimmelture:-)

Anmeld

1. juni 2011

Miia90

Sofiekdk skriver:

Jeg har ikke set de armbånd hernede endnu, men har virkelig overvejet at få min mor til at købe nogle og sende til spanien, de skulle vist være ret gode. Har helt sikkert ikke drukket nok idag, hvilket gør det endnu værre, så nu har jeg lige drukket en hel liter vand og spist lidt majs, så forhåbentlig hjælper det lidt, men for dælen det dræner kroppen at være gravid og ikke kunne spise.

Gik din kvalme væk da du nåede uge 12?

Jeg har et sæt armbånden, som jeg ikk har brugt eller åbende. du gerne må købe Nej, min kvalme sluttede først uge 15. så det er ikk så længe siden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.