Hjælp - Hvad skal jeg forvente af MA piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Winnie

Carina1977 skriver:

Åhh det var ærgeligt ibumetin skulle ellers være så godt mod sådanne smerter, men ellers fåes de på håndkøb rundt omkring

Kan godt forstå du har det svært lige nu  hvor langt var du henne?

Ved det ikke helt præcis, da min mens har været meget ureglmæssig, men har vist at jeg var gravid i 8 uger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Carina1977

Winnie skriver:

Ved det ikke helt præcis, da min mens har været meget ureglmæssig, men har vist at jeg var gravid i 8 uger.

Ok det er heller ikke sjovt. Man render rundt i 8 uger og regner med at den lille har det godt fordi man ikke bløder, og så ender man med at få en trist besked

Jeg fik at vide at fostret havde stoppet sin udvikling i 6. uge....så jeg rendte rundt med et dødt foster i 4 uger, og kroppen kunne bare slet ikke finde ud af at udstøde det af sig selv.

Jeg håber for dig at pillerne er effektiv, sådan at du ikke skal igennem en udskrabning bagefter også

Anmeld

1. juni 2011

LinLin

Winnie skriver:

Jeg er desværre i den situation at jeg render rundt med et dødt foster i maven og skal tage MA piller i morgen. 

De spurgte om jeg havde nogle spørgsmål, men var sq lidt for ked af det til at kunne tænke på noget. Så tænkte at jeg kunne spørger jer her inde.

Jeg er lidt bange for at jeg kommer til at ligge og vride mig i smerter, så er der nogle der kan fortælle mig hvordan det var for dem? Hvor længe står det på? Og forsætter blødning som alm. mens bagefter eller hvad? Fortæl gerne om ting jeg har "glemt" at spørger om.

Jeg har også haft en MA (hvor jeg selv begyndte at bløde). Jeg var blevet sendt direkte til scanning af vagtlægen (11+0) og der var så ikke liv Jeg fik to piller (tror jeg nok) med hjem. Dem skulle jeg tage og så ligge helt stille ½ time. Så fik jeg ve-agtige smerter  - det var virkeligt ubehageligt (ked af at sige det!) Og så kom det ellers ud - sådan noget klumpet noget

Jeg blødte i en uge - var til tjek den følgende fredag (det skete en lørdag) og alt var heldigvis ude!

Jeg har så senere (frivilligt) fået en kirurgisk abort - det vil jeg til en hver tid foretrække/anbefale! Selvfølgelig var det en anden situation - men det var helt smertefrit!

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

Carina1977 skriver:

Ok det er heller ikke sjovt. Man render rundt i 8 uger og regner med at den lille har det godt fordi man ikke bløder, og så ender man med at få en trist besked

Jeg fik at vide at fostret havde stoppet sin udvikling i 6. uge....så jeg rendte rundt med et dødt foster i 4 uger, og kroppen kunne bare slet ikke finde ud af at udstøde det af sig selv.

Jeg håber for dig at pillerne er effektiv, sådan at du ikke skal igennem en udskrabning bagefter også

Jeg fik af vide at den var død i 8. uge, så den har også ligget der minimum 3 uger  og min krop prøver altså selv, men har så brug for hjælp.

Jeg  både finger og tær det er helt sikkert

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

Nynne88 skriver:

Jeg har prøvet at få en medicinsk abort , også pga et dødt foster. Jeg fik dem dog lagt op på hospitalet og skulle blive der i 4 timer. Men da jeg havde fået lagt dem på så skulle jeg ligge ned i mindst én time. Det gjorde HAMMER ondt og kunne ikke andet end koncentrerer mig om smerterne. Sygeplejersken sagde at det var ligesom opstart til veer. MEN det varede kun indtil "graviditeten" var ude og det var den efter halvanden-to timer. Så det var alt i alt overhoved ikke slemt. Pletblødte kun bagefter i et par dage.

Jeg var personligt glad for at jeg ikke fik en udskrabning da man kan følge meget mere med i sin krop på den måde - selvom det nok gøre mere ondt i "abort-øjeblikket".

Held og lykke til dig Det er ikke sjovt at skulle igennem.

Tak, det lyder ikke så slemt, (okay jeg glæder jeg selvfølgelig heller ikke), som jeg havde frygtet, så håber at det blive ca i den stil med mig også 

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

DAs mor skriver:

Jeg har også haft en MA (hvor jeg selv begyndte at bløde). Jeg var blevet sendt direkte til scanning af vagtlægen (11+0) og der var så ikke liv Jeg fik to piller (tror jeg nok) med hjem. Dem skulle jeg tage og så ligge helt stille ½ time. Så fik jeg ve-agtige smerter  - det var virkeligt ubehageligt (ked af at sige det!) Og så kom det ellers ud - sådan noget klumpet noget

Jeg blødte i en uge - var til tjek den følgende fredag (det skete en lørdag) og alt var heldigvis ude!

Jeg har så senere (frivilligt) fået en kirurgisk abort - det vil jeg til en hver tid foretrække/anbefale! Selvfølgelig var det en anden situation - men det var helt smertefrit!

Jeg har allerede en en del smerter i jag, så min krop prøver selv, men der sker desværre ikke så meget, bliver rart når det er overstået, for er altså lidt nervøs nu.

Har fået tid til scanning på mandag for at tjekke om alt er ude.

Tak for 

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

Carina:-) skriver:

Har prøvet det-Fik blødning,men ingen smerter.

Blev scannet,og det hele var der stadigt.

Endte med en udskrabning en uge senere.

Har allerede blødning og smerte, så pillerne skulle bare gi det sidste skub til kroppen.

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

Eva. skriver:

Sådan har jeg det også...har prøvet med en pille, det var forfærdeligt og jeg ville aldrig anbefale andre det...voldsomme smerter og meget voldsom blødning...

Nu fik jeg ikke valget, men fik afvide at dette var det bedste og det har jeg valgt at tro på, kan da ikke andet end forestille mig at det med udskrabning må gøre sindsyg ondt???

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

Winnie skriver:

Nu fik jeg ikke valget, men fik afvide at dette var det bedste og det har jeg valgt at tro på, kan da ikke andet end forestille mig at det med udskrabning må gøre sindsyg ondt???

Du har absolut ingen smerter ved det...jeg endte så alligevel med en fordi det hele ikke kom ud...jeg hørte også om det der med at man var med i processen...visse ting har jeg det så bare bedst med ikke at være med i.. håber ikke det bliver så slemt for dig...

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

wamse skriver:

Jeg har prøvet det for mange år siden, og ville klart vælge denne metode, frem for at være bedøvet. 

Jeg havde stærke mens smerter i et par timer, og det var det. Jeg blødte en del efterfølgende.

Tak for det, nu har flere skrevet at det ikke er så slemt som jeg frygtede og  for jeg jeg følger i jeres sko, når jeg skal igennem det i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.