Hjælp - Hvad skal jeg forvente af MA piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.979 visninger
28 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Winnie

Jeg er desværre i den situation at jeg render rundt med et dødt foster i maven og skal tage MA piller i morgen. 

De spurgte om jeg havde nogle spørgsmål, men var sq lidt for ked af det til at kunne tænke på noget. Så tænkte at jeg kunne spørger jer her inde.

Jeg er lidt bange for at jeg kommer til at ligge og vride mig i smerter, så er der nogle der kan fortælle mig hvordan det var for dem? Hvor længe står det på? Og forsætter blødning som alm. mens bagefter eller hvad? Fortæl gerne om ting jeg har "glemt" at spørger om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Carina1977

Winnie skriver:

Jeg er desværre i den situation at jeg render rundt med et dødt foster i maven og skal tage MA piller i morgen. 

De spurgte om jeg havde nogle spørgsmål, men var sq lidt for ked af det til at kunne tænke på noget. Så tænkte at jeg kunne spørger jer her inde.

Jeg er lidt bange for at jeg kommer til at ligge og vride mig i smerter, så er der nogle der kan fortælle mig hvordan det var for dem? Hvor længe står det på? Og forsætter blødning som alm. mens bagefter eller hvad? Fortæl gerne om ting jeg har "glemt" at spørger om.

Nu har jeg ikke prøvet de der piller...jeg fik en udskrabning i stedet for. Jeg mener at have hørt, at der var nogen der fik temmelig ondt ved en medicinsk abort.

Men jeg ville foreslå dig, at så snart du begynder at mærke den mindste murren i maven, at det så nok ville være en god ide at tage et par ibumentin + panodiler. Det må man nemlig godt tage samtidig, og panodilen forstærker virkningen af ibumetinen.

Det var i hvert fald, hvad jeg kunne hjælpe dig med...har jo ikke prøvet det andet. Håber der er nogen herinde, der kan give dig nogle gode råd, og svare dig på dine spørgsmål.

Og til sidst....det gør mig bare så ondt. Som sagt har jeg selv prøvet en MA, og det er bestemt ikke rart at få at vide.

Anmeld

1. juni 2011

Rockertand

Winnie skriver:

Det er jeg ked af at høre...

Helt personligt ville jeg aldrig vælge andet end en udskrabning - det kan blive et frygteligt langtrukkent forløb med pilleløsningen, og du har ingen garanti for, at du ikke skal udskrabes alligevel.

Anmeld

1. juni 2011

Nynne88

Jeg har prøvet at få en medicinsk abort , også pga et dødt foster. Jeg fik dem dog lagt op på hospitalet og skulle blive der i 4 timer. Men da jeg havde fået lagt dem på så skulle jeg ligge ned i mindst én time. Det gjorde HAMMER ondt og kunne ikke andet end koncentrerer mig om smerterne. Sygeplejersken sagde at det var ligesom opstart til veer. MEN det varede kun indtil "graviditeten" var ude og det var den efter halvanden-to timer. Så det var alt i alt overhoved ikke slemt. Pletblødte kun bagefter i et par dage.

Jeg var personligt glad for at jeg ikke fik en udskrabning da man kan følge meget mere med i sin krop på den måde - selvom det nok gøre mere ondt i "abort-øjeblikket".

Held og lykke til dig Det er ikke sjovt at skulle igennem.

Anmeld

1. juni 2011

Aves.

Rockertand skriver:

Helt personligt ville jeg aldrig vælge andet end en udskrabning - det kan blive et frygteligt langtrukkent forløb med pilleløsningen, og du har ingen garanti for, at du ikke skal udskrabes alligevel.

Sådan har jeg det også...har prøvet med en pille, det var forfærdeligt og jeg ville aldrig anbefale andre det...voldsomme smerter og meget voldsom blødning...

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

Carina1977 skriver:

Nu har jeg ikke prøvet de der piller...jeg fik en udskrabning i stedet for. Jeg mener at have hørt, at der var nogen der fik temmelig ondt ved en medicinsk abort.

Men jeg ville foreslå dig, at så snart du begynder at mærke den mindste murren i maven, at det så nok ville være en god ide at tage et par ibumetin + panodiler. Det må man nemlig godt tage samtidig, og panodilen forstærker virkningen af ibumetinen.

Det var i hvert fald, hvad jeg kunne hjælpe dig med...har jo ikke prøvet det andet. Håber der er nogen herinde, der kan give dig nogle gode råd, og svare dig på dine spørgsmål.

Og til sidst....det gør mig bare så ondt. Som sagt har jeg selv prøvet en MA, og det er bestemt ikke rart at få at vide.

Lægen som jeg snakkede med sagde at det var bedre for kroppe at klare det "selv" og fordi at jeg allerede har smerter og bløder lidt, så skulle det være den bedste løsning med piller. Men aner intet, har (heldigvis) aldrig prøvet dette før.

Jeg har ingen ibumetin, kun panodil.

Nej, det var rædselfuld at få af vide 

Tak for 

Anmeld

1. juni 2011

Carina:-)

Har prøvet det-Fik blødning,men ingen smerter.

Blev scannet,og det hele var der stadigt.

Endte med en udskrabning en uge senere.

Anmeld

1. juni 2011

Carina1977

Winnie skriver:

Lægen som jeg snakkede med sagde at det var bedre for kroppe at klare det "selv" og fordi at jeg allerede har smerter og bløder lidt, så skulle det være den bedste løsning med piller. Men aner intet, har (heldigvis) aldrig prøvet dette før.

Jeg har ingen ibumetin, kun panodil.

Nej, det var rædselfuld at få af vide 

Tak for 

Åhh det var ærgeligt ibumetin skulle ellers være så godt mod sådanne smerter, men ellers fåes de på håndkøb rundt omkring

Kan godt forstå du har det svært lige nu  hvor langt var du henne?

Anmeld

1. juni 2011

Winnie

Rockertand skriver:

Tak.

Jeg har aldrig prøvet nogle af delene og lægen som jeg snakkede med sagde at det var bedre for kroppe at klare det "selv" og fordi at jeg allerede har smerter og bløder lidt, så mest naturligt.

Jeg fik ikke valget, men skal scannes på mandag for at tjekke om alt er ude og jeg fik også fortalt at jeg ellers skulle have en udskabning.

Anmeld

1. juni 2011

wamse

Jeg har prøvet det for mange år siden, og ville klart vælge denne metode, frem for at være bedøvet. 

Jeg havde stærke mens smerter i et par timer, og det var det. Jeg blødte en del efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.