Mit underliv hænger nede under knæene!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

SSL

STN skriver:

hmmm.. hvis du havde født, var det nok bare igang med knibeøvelserne.... men nu hvor du går og er gravid, så tror jeg altså heller ikke at det er dit underliv der er "ved at falde ud"... det håber jeg da ikke! Måske er det bare fordi der sker ændringer i din krop "dernede"..? Ellers så spørg din jordemoder... det havde jeg gjort!  Jeg er selv gravid (i uge 36) og har ikke haft den følelse du snakker om, så kan ikke lige sætte mig ind i det.... Men det lyder da ubehageligt.. Jeg synes det føles som om hele min krop hænger nede ved knæene, men det er nok fordi jeg er blevet så stor nu her hvor er jeg højgravid.... haha..

Der er helt sikkert en bedre grundt til at du føler at dit hænger på knæene He he.. Det er jo også en overdrivelse fra min side.. Men det føles rigtig tungt og ubehgeligt, og det kommer hen af dagen, DESVÆRRE - alt efter hvor meget jeg har gået/løbet/cyklet osv, så jeg er nu bange for bækkenløsning Men jeg skal til lægen tirsdag, så må jeg se hvad de siger! Tak for svaret i hvert fald!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

SSL

Sabina skriver:

Tror nu heller ikke at det er bækkenbundsløsning. For det gør virkelig ubeskriveligt ondt. Og jeg føler ikke det hele hænger ned til knæene

tror dog også bare du skal blive ved med at lave knibeøvleser

Det er ikke til at sige, det er vidst meget indiciduelt, men jeg HÅBER inderligt IKKE at det er dét, da der er et halvt år endnu!! Men jeg må se hvad lægen siger! Tak for svaret

Anmeld

5. juni 2011

SSL

SussieThyssen skriver:

Det kender jeg godt...sådan havde jeg det også med mine.
Det skyldes at barnet ligger bum og trykker lige ned mod din livmodermund.
Det lyder som om du har lidt bækkenløsning, så jeg synes du skal se at komme til lægen og lige blive tjekket.
Man kan egentligt ikke gøre noget ved det, blot undgå alt for meget trappegang, og lange gangture, samt undlade at løfte og bære, og hvile så meget som muligt flere gange om dagen.
Undgå bløde stole og sofaer, altid huske at have samlede ben, som om du har en elastik sat rundt om knæene.

Men få et tjek hos lægen, han kan konstatere, ved nogle simple øvelser, om du har det.
Et besøg hos en fys kan også hjælpe meget.

Kærligst
Sussie

Tak for svaret, jeg frygter virkelig det er dét!! Men det gode ved det er, at jeg kan studere hjemmefra, så jeg bliver heldgivis ikke ramt, men det er da ikke sjovt ikke at kunne være aktiv her sommeren over, og der er jo 6måneder igen, så det er meget længe at være ret stillestående.. Nu må jeg se.. Men det overbelastet faktisk hvis jeg går mange ture/lange ture, cykler en længere tur, kan ikke løbe mere, så gør det ondt bagefter, det er bare som sagt - sååå tidligt det starter

Men jeg må se, kan komme til lægen tirsdag, vi aftale i fredags at jeg ringer mandag og får tid tirsdag hvs det fortsætter over weekenden, det mp jeg sige det har gjort

Men tak ska du have, for svaret

Anmeld

6. juni 2011

SussieThyssen

Camillas-photography skriver:

så vidt jeg kan læse mig frem til er hun kun 10-11uger henne.. så vel ikke et barn der tynger der endnu

ja det kan føles på forskellige måder, men underlivet har jo intet med bækkenet at gøre... 

kan sige at jeg havde det som hun beskriver i det sidste trimester af min graviditet, emnd er var der også en stor baby der nemlig tyngede ned af

Faktisk jo..fordi det der sker er at hormonet der skal løsne bækkenbunden er det samme som også påvirker en når man skal have mens, og det går også ind og påvirker livmoderen, så den bliver blød og eftergivende.
Jeg kan tydeligt huske følelsen.....at man så senere når barnet bliver større, begynder at kunne mærke selve bækkenet er en logisk ting, men i starten...kan det føles det for nogle som om hele livmoderen støder ned i jorden når man går
Nogle får de symptomer helt henne fra uge 6-8 

Anmeld

6. juni 2011

SussieThyssen

SSL skriver:

Tak for svaret, jeg frygter virkelig det er dét!! Men det gode ved det er, at jeg kan studere hjemmefra, så jeg bliver heldgivis ikke ramt, men det er da ikke sjovt ikke at kunne være aktiv her sommeren over, og der er jo 6måneder igen, så det er meget længe at være ret stillestående.. Nu må jeg se.. Men det overbelastet faktisk hvis jeg går mange ture/lange ture, cykler en længere tur, kan ikke løbe mere, så gør det ondt bagefter, det er bare som sagt - sååå tidligt det starter

Men jeg må se, kan komme til lægen tirsdag, vi aftale i fredags at jeg ringer mandag og får tid tirsdag hvs det fortsætter over weekenden, det mp jeg sige det har gjort

Men tak ska du have, for svaret

Det var så lidt.
Pas på dig

Anmeld

6. juni 2011

SSL

Camillas-photography skriver:

så vidt jeg kan læse mig frem til er hun kun 10-11uger henne.. så vel ikke et barn der tynger der endnu

ja det kan føles på forskellige måder, men underlivet har jo intet med bækkenet at gøre... 

kan sige at jeg havde det som hun beskriver i det sidste trimester af min graviditet, emnd er var der også en stor baby der nemlig tyngede ned af

I frygt for at lyde lidt hormonel! Så er det sådan JEG har det på trods af de 'kun' 12 uger, tro det eller ej! Men hvor er det dejligt for dig, at du har haft det godt i starten af din graviditet og derfor er uvidende om at andre sagtens kan have sådanne symptomer/ubehag i underlivet, selvom det 'kun' er 12. uge.. Tak for din deltagelse, jeg skal til lægen og har derfor ikke brug for andres erfaring da jeg tror på lægen kan komme med et kompetent svar.. God dag

Anmeld

6. juni 2011

SSL

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt.
Pas på dig

Tak skal du have, onsdag fik jeg tid hos lægen, de synes det lyder til begyndende bækkenløsning, sørens osse! Jeg ska nok passe på mig og bebs, tak Sussie!!

Anmeld

6. juni 2011

Kamulla

SSL skriver:

I frygt for at lyde lidt hormonel! Så er det sådan JEG har det på trods af de 'kun' 12 uger, tro det eller ej! Men hvor er det dejligt for dig, at du har haft det godt i starten af din graviditet og derfor er uvidende om at andre sagtens kan have sådanne symptomer/ubehag i underlivet, selvom det 'kun' er 12. uge.. Tak for din deltagelse, jeg skal til lægen og har derfor ikke brug for andres erfaring da jeg tror på lægen kan komme med et kompetent svar.. God dag

der er ingen grund til at fare i flint... jeg svarer ud fra om det er BL... ikke om det er sådan DU føler det.. det er jeg jo ikke i tvivl om... og ikke snak om min graviditet siger bare jeg først havde den fornemmelse da jeg var længere henne, og min BL føltes anderledes.. intet andet.. du spørg herinde, og jeg svarer 

god tur til lægen

Anmeld

6. juni 2011

Kamulla

SSL skriver:

der er ingen grund til at fare i flint... jeg svarer ud fra om det er BL... ikke om det er sådan DU føler det.. det er jeg jo ikke i tvivl om... og ikke snak om min graviditet siger bare jeg først havde den fornemmelse da jeg var længere henne, og min BL føltes anderledes.. intet andet.. du spørg herinde, og jeg svarer 

god tur til lægen

Anmeld

6. juni 2011

SussieThyssen

SSL skriver:

Tak skal du have, onsdag fik jeg tid hos lægen, de synes det lyder til begyndende bækkenløsning, sørens osse! Jeg ska nok passe på mig og bebs, tak Sussie!!

Det var så lidt.
jeg havde det nemlig sådan allerede med den første FØR det begyndte at gøre ondt...og så blev det bare værre for hver...men sig til hvis du vil have lidt tips og ideer til at komme igennem det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.