Et lille hej.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

NJN

-Sigrid- skriver:

Står i samme situration - min mor har lige afskrevet mig for et døgn siden.

Jeg er 17 år gammel, i 10. uge og sammen med faderen, vi regner med fortsat at gå i skole.

Skriv en PB, hvis det er noget?

Vil din mor ikke snakke med dig mere eller hvad?? 

Det tror jeg dog ikke min mor vil gøre, men tror hun vil blive sur på mig.. 

Det kunne sagtens være noget, kan man ikke blive venner herinde, så man kan finde hinanden igen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

NJN

Happiness skriver:

Velkommen til siden! Håber du bliver glad for at være her!

Og nej du støder ikke her. Det er en svær beslutning du står overfor, og den skal jo gennemtænkes. Og det har du mulighed herinde. Jeg ved der både er nogen der har valgt at beholde barnet i en tidlig alder, men der er også nogle der har valgt abort.

Det er kun dig og din kæreste der kan tage beslutningen, og ingen skal dømme jer for jeres valg. Kun I ved hvad der er bedst for jer!

Så pøj pøj med beslutningen, det er en rigtig hård en at tage. Men er sikker på I finder frem til det helt rigtige for jer

Tusind tak, ja det må man sige.. Men dejligt med noget hjælp herinde fra, lige sådan for at slå koldt vand i blod. 

Anmeld

1. juni 2011

Dinna88

Juli93 skriver:

Tusind tak.

Jamen det ved jeg heller ikke, det er bare noget jeg tror.. Tror de bliver forarget over mig.. Men ja, jeg ved slet ikke hvordan det der barsel fungere.. Fordi man kan da ikke holde barsel midt i hf kan man??

og tak fordi du svare så positivt, du gav mig lige lidt ro.

Ej, så synes jeg da bare du skal tage den derfra, og lade være med at tage sorgerne på forskud. Kan I ikke sætte jer ned og snakke om det stille og roligt?

Uhm, barsel på HF - det burde man vel kunne? Tror jeg?

Jamen, det var da så lidt!  

Anmeld

1. juni 2011

NJN

chael skriver:

Altså du har jo taget beslutningen, så den er jo ikke så meget længere.

Så kan din mor jo gå amok herfra og til juleaften, eller hun kan vælge at støtte dig. Jeg ville som mor gøre det sidste

Men hvis jeg var dig, ville jeg starte på skolen, og så tage den derfra. Om ikke andet så må du jo tale med en vejleder om det hele, dine rettigheder, mulgheder for at komme tilbage osv.

Til lykke med det og pøj pøj med det hele

*Camilla 23+0

Tak.

Min mor har også altid sagt hun vil støtte mig gennem alt, om så jeg sad i fængsel.. Men hun sagde her for nogle uger siden, at hun håbede da godt nok ikke vi valgte at få barn lige nu, fordi det ville da være dumt af os o.s.v.. 

men tak for dine råd, dem kan jeg helt sikkert bruge!!! 

Anmeld

1. juni 2011

-Sigrid-

Juli93 skriver:

Vil din mor ikke snakke med dig mere eller hvad?? 

Det tror jeg dog ikke min mor vil gøre, men tror hun vil blive sur på mig.. 

Det kunne sagtens være noget, kan man ikke blive venner herinde, så man kan finde hinanden igen??

Nej, det sagde hun i hvert fald i sms'en, tror bare hun overdriver.

Det bliver de tit når man bliver gravide så unge.

Har lige ansøgt dig, så jo, det kan man

Anmeld

1. juni 2011

camilla28

hej jeg blev også gravid under uddannelse og ja i dag står jeg med et svendebrev og 2 dejlige børn så det kan lade sig gøre .. min uddannelse tig bare 1 år længere end de andre fra min klasse

så velkommen til vi støtter dig gerne hele vejen

Anmeld

1. juni 2011

NJN

Dinna88 skriver:

Ej, så synes jeg da bare du skal tage den derfra, og lade være med at tage sorgerne på forskud. Kan I ikke sætte jer ned og snakke om det stille og roligt?

Uhm, barsel på HF - det burde man vel kunne? Tror jeg?

Jamen, det var da så lidt!  

ja, det er da rigtig..  

det må vi undersøge, tak for dine råd.. 

Anmeld

1. juni 2011

NJN

camilla28 skriver:

hej jeg blev også gravid under uddannelse og ja i dag står jeg med et svendebrev og 2 dejlige børn så det kan lade sig gøre .. min uddannelse tig bare 1 år længere end de andre fra min klasse

så velkommen til vi støtter dig gerne hele vejen

Hvor er jeg glad for at hører om din historie.. Det lyder jo som om vi sagtens kan få det til at fungere også.. 

Anmeld

1. juni 2011

NJN

-Sigrid- skriver:

Nej, det sagde hun i hvert fald i sms'en, tror bare hun overdriver.

Det bliver de tit når man bliver gravide så unge.

Har lige ansøgt dig, så jo, det kan man

ja, det rigtig..

Okay, så skal jeg lige finde ud af at godkende.. 

Anmeld

1. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Juli93 skriver:

Hej alle her på baby. dk

undskyld hvis det støder nogle dette indlæg, det ikke min mening.. 

Jeg er ny herinde og har oprettet mig, fordi jeg her til morgen har taget en positiv test.. 

Jeg er 18 år gammel, og venter jo så sammen med min kæreste på 23 vores første barn.. Det er med meget blandede følelser, fordi vi begge ønsker et barn rigtig meget, men vi skal begge igang med skole til august, så det passer bare rigtig dårligt ind.. 

Så nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal tænke eller tro, og om det overhovedet kan lade sig gøre at vi skal have et barn nu.. Men på den anden side er jeg fuld besluttet på, at jeg ikke skal have abort, da det slet ikke er det jeg ønsker.. Dog ønsker jeg heller ikke hele min familie i mod mig, og jeg ved at de vil se ned på mig og min mor vil gå helt amok.. ØV! 

Nå men, jeg har så oprettet mig her, for at snakke med nogle der har en masse erfaringer og evt kan berolige mig lidt eller give gode råd!! 

Velkommen til. 

Du kan sagtens få barsel på HF. Så får du SU barsels klip hvor du kan vælge dobbelt klip i et halvt år eller alm klip i et år. Og så kan i begge få noget tilskud så vidt jeg har forstået, når i begge er studerende.

Det skal nok gå! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.