K&S skriver:
Anton er lige knap 10 måneder og har ofte dårlig ånde...!
Han får børstet tænder morgen og aften, drikker masser af vand i løbet af dagen og spiser ofte (ca hver 3. time, hovedmåltid eller mellemmåltid).
Hvad kan det skyldes? Håber der er nogle, der kan hjælpe!
Jeg har overvejet, om han har en eller anden form for infektion/bakterie i munden 
hejsa. Kan nikke genkendende til det som en anden beskriver med store mandler...
Her har min datter også store mandler....og dårlig ånde, som dog er mest udtalt som du beskriver det...efter søvn og ved længere tids brug af sut....
Det er ikke så lækkert at tænke på men ofte sætter der sig madrester på vores mandler, og det tænker jeg kunne bl.a. være en årsag især hvis man har lidt store mandler der "nemmere fanger rester"...nå de så ligger en helt nat eller middagslur med sut i munden "luftes" der jo ikke lige så meget ud, og deraf måske den forværrede lugt.
De to gange min datter f.eks. havde lungebetændelse var jeg ikke i tvivl.."betændelse" har en fuldstændig særegen lugt.
men som du selvfølgelig skriver fandt øre-næse-hals læge intet "ikke-normalt", så kan selvfølgelig ikke gå ud fra at din dreng har "store mandler"...men i hvert fald det med madresterne kan sagtens være.
Eller måske som en beskriver tendens til reflux men det tænker jeg egentlig at man ville opdage på et tidligere tidspunkt (at de har tendens til "sure opstød"...
Uha en lang smøre...men pøj pøj med det.
hilsen fra en hvis datters ånde bestemt heller ikke altid lugter af roser

Anmeld