10 måneder og ofte dårlig ånde - hvad kan det skyldes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

K&S

lisbeth2910 skriver:

Min storepige på snart 4 år har altid haft samme "problem". Hendes skyldes forstørrede mandler som på et tidspunkt skal fjernes. Men så længe de ikke genere hende, har vi i samråd med lægen, valgt og vente.

Jeg må få fat i lægen, så han lige kan tjekke mandlerne - jeg synes jo det er synd, han skal have dårlig ånde hele tiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

K&S

Stjernestøv skriver:

Jeg tænker også om det kunne være mandler.Hvis du kan komme til at kigge ned i hans mund, så kan du se om der sidder hvide belægninger på dem.

Hmm, det må jeg lige prøve, når han vågner igen  Tak for svaret...!

Anmeld

1. juni 2011

Vingummien

K&S skriver:

Anton er lige knap 10 måneder og har ofte dårlig ånde...!

Han får børstet tænder morgen og aften, drikker masser af vand i løbet af dagen og spiser ofte (ca hver 3. time, hovedmåltid eller mellemmåltid).

Hvad kan det skyldes? Håber der er nogle, der kan hjælpe!

Jeg har overvejet, om han har en eller anden form for infektion/bakterie i munden

Har han været meget syg?

Min dreng har i perioeder hvor han har væet syg, haft en anden lugt i ånden Total underligt, men var da en mulighed

Anmeld

1. juni 2011

K&S

Vingummien skriver:

Har han været meget syg?

Min dreng har i perioeder hvor han har væet syg, haft en anden lugt i ånden Total underligt, men var da en mulighed

Nej, Anton har faktisk aldrig været syg, de eneste gange han har haft feber er ved vacciner eller ved tandfrembrud

Anmeld

1. juni 2011

Vingummien

K&S skriver:

Nej, Anton har faktisk aldrig været syg, de eneste gange han har haft feber er ved vacciner eller ved tandfrembrud

Oki

Anmeld

24. juni 2011

Inge Nielsen

K&S skriver:

Anton er lige knap 10 måneder og har ofte dårlig ånde...!

Han får børstet tænder morgen og aften, drikker masser af vand i løbet af dagen og spiser ofte (ca hver 3. time, hovedmåltid eller mellemmåltid).

Hvad kan det skyldes? Håber der er nogle, der kan hjælpe!

Jeg har overvejet, om han har en eller anden form for infektion/bakterie i munden

Hej k&S.

Fandt I ud af, hvorfor Anton har dårlig ånde? Håber, at børnelægen opklarede mysteriet :-) En anden mulighed, som ikke har været nævnt endnu kan være sure opstød. Gylper han meget? Mavesyre-reluks er ifølge http://www.sundhedslex.dk/daarlig-aande.htm en mulig årsag til dårlig ånde. I I 1 ud af 10 tilfælde stammer dårlig ånde fra andre steder end munden - dvs. den øvre- eller nedre fordøjelseskanal.

Jeg er spændt på, hvad lægen sagde. Håber, at I har fundet årsagen til Antons dårlig ånde 

Anmeld

24. juni 2011

Gaia

lisbeth2910 skriver:

Min storepige på snart 4 år har altid haft samme "problem". Hendes skyldes forstørrede mandler som på et tidspunkt skal fjernes. Men så længe de ikke genere hende, har vi i samråd med lægen, valgt og vente.

lige det jeg tænkte det kunne være

Anmeld

24. juni 2011

K&S

Inge Nielsen skriver:

Hej k&S.

Fandt I ud af, hvorfor Anton har dårlig ånde? Håber, at børnelægen opklarede mysteriet :-) En anden mulighed, som ikke har været nævnt endnu kan være sure opstød. Gylper han meget? Mavesyre-reluks er ifølge http://www.sundhedslex.dk/daarlig-aande.htm en mulig årsag til dårlig ånde. I I 1 ud af 10 tilfælde stammer dårlig ånde fra andre steder end munden - dvs. den øvre- eller nedre fordøjelseskanal.

Jeg er spændt på, hvad lægen sagde. Håber, at I har fundet årsagen til Antons dårlig ånde 

Hejsa

Nej, vi har stadig ikke fået opklaret, hvad årsagen er til Antons dårlige ånde. Vi har været hos en øre-næse-hals læge og hun kunne ingenting se hverken det ene eller det andet sted  Hun podede for svamp, men den viste heller ikke noget

Det er værst om morgenen og efter lur, når han har haft sutten i munden i en længere periode - jeg har prøvet at skifte sutterne, men ikke med succes

Anmeld

24. juni 2011

K&S

Gaia skriver:

lige det jeg tænkte det kunne være

Vi har lige været hos en øre-hals-næse læge og hun kunne intet se

Anmeld

24. juni 2011

Gaia

K&S skriver:

Vi har lige været hos en øre-hals-næse læge og hun kunne intet se

Okay..hmm så ved jeg sørme ik hvad det kan være, der gør at han har dårlig ånde. Håber da det går væk med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.