Anonym skriver:
Jeg prøver også hele tiden og sige til mig selv at det er helt okay at have det sådan.. Men det er godt nok svært..
Det forstår jeg godt, men det er helt normalt at føle lettelse og glæde, den følelse sad jeg også med da min mormor døde efter lang tids kræftsygdom og generalt har jeg i den tid jeg arbejde på plejehjem set mange komme derfra og vi var oftes glade - ikke fordi nogen var døde, men fordi de havde fået fred, oftes var deres livskvalitet ikke længere til stede, pog så kan man diskutere hvem de egentlig bliver holdt i live for (tænker med medicin og lign som forlængelse af deres liv)
Så jeg syntes det er helt normale og reelle følelser du sidder med, og det er helt okey at have det sådan - jeg snakkede med mine søskende om det da min mormor døde (vio oplevede det jo alle forskellige) og ventede så med at tage den med min mor til efter begravelsen - for hun kunne jo godt se at det var det bedste der kunne ske for min mormor til tros for at det gjorde ondt på hende også at miste sin anden forældre - hendes tvillingebror er død for kort tid siden og selv her ved vi jo godt allesammen, at han ikke havde det godt til sidst (kræft) og at det var det bedste for ham, selvom vi egoistisk set gerne ville have beholdt ham her på denne jord.
Så lettelse og glæde er ligeså normale følelser som skyld, vrede/had og bare det at være ked af det.
Anmeld