Skal jeg være nervøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

CamillaValby

Prøv at ligge dig ned og slap helt af i kroppen og prøv evt. at puffe let til maven.

Altså hvis du er nervøs mus så får du altså lige ringet til hospitalet og snakket med dem, det kan jo være de gerne lige vil køre en strimmel på dig.

Jeg kan varmt anbefale sådan en baby watcher, den bruger jeg hvergang jeg er en smule nervøs, eller bare lige vil være sikker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

JuliaNielsen

Maalene skriver:

Hej piger

Synes der er mange herinde som er kortere henne end mig, og som mærker masser af liv og glade dage inde i maven...

Ligeledes har manges kærester/mænd mærket sparkene fra den lille guldklump, men så heldige har vi slet ikke været her

Har slet ikke mærket hende i dag, og det er ikke ret meget jeg mærker hende i løbet af en dag, måske højst 10 gange, og der er ikke sådan kraftige spark, men lidt puffen og moslen, så bliver jo lidt nervøs i forhold til, hvad jeg hører med andre herinde...

Er det helt normalt, eller er der grund til nervøsitet?

På forhånd tak for svar

Jeg tror det er meget meget forskelligt..!

Jeg var selv først i 25+ da jeg mærkede min bette dreng hver dag,. og ''vilder'' og jeg tror det var i 24+ manden begyndt at mærke hvor han var helt sikker hihi,. ellers var det nok omvend..

Tror bestem ikke du skal være nervøs,.! Ikke hvis du ikke er begyndt at mærke liv hver dag..!

Anmeld

29. maj 2011

Frejsmor

Hej søde..

Jeg tror ikke du behøver være bekymret!! Det er faktisk ikke fra før uge 26 at man skal mærke den lille hver dag.. Du er stadig så tidligt i graviditeten at lillepigen har så meget plads at hun ligesom kan få puttet sig så du ikke kan mærke hende, eller at hendes puf mærkes mindre tydeligt end andre dage..

Og du skal ikke være ked af at kæresten ikke har mærket lillepigen endnu, det har min heller ikke, men det skal nok snart komme..

Jeg har dog mærket lillemanden meget tydeligt hver dag i de sidste par uger og jeg frygter også at han en dag får puttet sig så jeg ikke mærker ham og derfor bliver pisse nervøs.. Men der skulle ikke være grund til bekymring endnu søde...

Men fortsætter det og bliver du ved at være bekymret og nervøs for lillepigen, så ring til din jordemoder eller til FG og hør ad..

KÆÆÆÆMPE

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

Happiness skriver:

Prøv at drikke noget iskoldt eller spise en is, og så lig dig på ryggen i noget tid. Det hjalp mig í starten, når han ikke rigitgt rørte så meget på sig.

Kraftige spark mærkede jeg først da jeg nærmede mig uge 30. Ellers var det også forsigtige puf og møven omkring.

Tror ikke du skal være nervøs søde. Men prøv at kontakt din jordmoder, så du kan blive beroliget!

Har jeg prøvet søde - det med isen plejer at hjælpe, men har ikke hjulpet i dag

Okay, så behøver jeg ikke være så nervøs over, at puffene er så svage, som de er...

Ja, må lige se om der ikke kommer gang i hende, når jeg kommer i seng eller i løbet af dagen i morgen - ellers må jeg gribe knoglen

Anmeld

29. maj 2011

kochkiel

Du skal helt klart reagere hvis du mærker en forandring i hendes rytme, og hvis du slet ikke mærker hende.

Du må hellere ringe en gang for meget, end en gang for lidt.

De er til for at hjælpe dig.

Anmeld

29. maj 2011

Krussedulle

Maalene skriver:

Ja, det er rigtig nok, men er i uge 24 nu og har mærket hende hver dag de sidste 3-4 uger - så hun kan ikke være bekendt ikke at sparke fra sig derinde

Har det nogen betydning, hvis det er en foranliggende moderkage? Ville jeg ikke have fået det og vide til MD, hvis det var sådan?

Så er hun nok bare en lille bandit som driller sin mor

hmm, jeg ved det faktisk ikke, eller jo til MD ville de jo nok havde set det..  

Du må prøve, som de andre kloge piger siger, at drikke noget iskoldt hurtigt..

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

CamillaValby skriver:

Det er helt normalt smukke. Du skal slet ikke være nervøs. Jeg læste her forleden at man først burde mærke dem når man er enten 26 eller 28 + kan ikke lige huske hvilken en af dem.

Jeg mærker dog min hverdag og en del hverdag på trods af at min moderkage ligger foran.

MEN det er helt normalt. Også hvad jeg har hørt fra veninder.

Man bliver bare nervøs, når man nu har mærket hende hver dag, de sidste mange uger... Men du har ret søde - man kan bare ikke lade være med at bekymre sig

Anmeld

29. maj 2011

Mira0911

Maalene skriver:

Heej søde

Ja, man kan jo ikke lade være med, at blive lidt bekymret

Synes bare det er underligt, at jeg ikke har mærket hende ret kraftigt endnu, er der jo mange af de andre herinde som har...

Har jeg prøvet og også spist en sunlolly-is (plejer at hjælpe) - men har ingen reaktion fået derindefra

Okey... Prøv med noget iskold vand... Hvis ikke det hjælper, synes jeg du skal kontakte din jordemoder, må det være.. eller FG... 

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

CamillaValby skriver:

Prøv at ligge dig ned og slap helt af i kroppen og prøv evt. at puffe let til maven.

Altså hvis du er nervøs mus så får du altså lige ringet til hospitalet og snakket med dem, det kan jo være de gerne lige vil køre en strimmel på dig.

Jeg kan varmt anbefale sådan en baby watcher, den bruger jeg hvergang jeg er en smule nervøs, eller bare lige vil være sikker.

Ja, prøver lige at se aftenen og i morgen med, og så må jeg ringe ind til dem i morgen, hvis hun stadig ikke har givet puf fra sig

Ja, sådan en har jeg også, er også RIGTIG glad for den, så den bliver jeg vidst nødt til at få gang i nu her, når jeg kommer op i sengen... Er bare så nervøs for, jeg ikke kan finde den i aften, selvom jeg nu altid plejer at kunne finde det...

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

JuliaNielsen skriver:

Jeg tror det er meget meget forskelligt..!

Jeg var selv først i 25+ da jeg mærkede min bette dreng hver dag,. og ''vilder'' og jeg tror det var i 24+ manden begyndt at mærke hvor han var helt sikker hihi,. ellers var det nok omvend..

Tror bestem ikke du skal være nervøs,.! Ikke hvis du ikke er begyndt at mærke liv hver dag..!

Jeg har nemlig mærket liv hver dag i 3-4 uger nu her, derfor jeg bliver lidt bekymret, når jeg nu ikke har mærket hende i dag...

Men hun sover nok bare lidt ekstra i dag - håber ihvertfald ikke der er nogen grund til bekymring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.