Skal jeg være nervøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
29 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Maalene

Hej piger

Synes der er mange herinde som er kortere henne end mig, og som mærker masser af liv og glade dage inde i maven...

Ligeledes har manges kærester/mænd mærket sparkene fra den lille guldklump, men så heldige har vi slet ikke været her

Har slet ikke mærket hende i dag, og det er ikke ret meget jeg mærker hende i løbet af en dag, måske højst 10 gange, og der er ikke sådan kraftige spark, men lidt puffen og moslen, så bliver jo lidt nervøs i forhold til, hvad jeg hører med andre herinde...

Er det helt normalt, eller er der grund til nervøsitet?

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Mira0911

Maalene skriver:

Hej piger

Synes der er mange herinde som er kortere henne end mig, og som mærker masser af liv og glade dage inde i maven...

Ligeledes har manges kærester/mænd mærket sparkene fra den lille guldklump, men så heldige har vi slet ikke været her

Har slet ikke mærket hende i dag, og det er ikke ret meget jeg mærker hende i løbet af en dag, måske højst 10 gange, og der er ikke sådan kraftige spark, men lidt puffen og moslen, så bliver jo lidt nervøs i forhold til, hvad jeg hører med andre herinde...

På forhånd tak for svar

Hej smukke... 

Kan sagtens forstå du er bekymret... Jeg oplever også at jeg ikke mærker den lille ligeså tit som jeg måske gjorde dagen før... 

Du kan drikke et glas iskoldt vand og se om der er ikke kommer lidt moslen derinde fra... 

Har hørt at man begynder at mærke liv hver dag fra ca. uge 24... 

Anmeld

29. maj 2011

AndreasMor84

Der er meget stor forskel.. jeg kan også have dage hvor det bare rumler og bumler derinde og andre dage er det kun små puf i den ene side og jeg er i uge 25.. Det kommer jo også an på, hvordan din moderkage ligger og hun ligger når hun er aktiv Det er vidst først fra uge 27 man skal reagerer, hvis ikke man mærker noget hver dag.

Anmeld

29. maj 2011

Krussedulle

Maalene skriver:

Hej piger

På forhånd tak for svar

Kunne det være at din moderkage ligger foran?

ellers mener jeg først at man skal mærke liv hver dag fra 25 uge ca

Anmeld

29. maj 2011

Happiness

Prøv at drikke noget iskoldt eller spise en is, og så lig dig på ryggen i noget tid. Det hjalp mig í starten, når han ikke rigitgt rørte så meget på sig.

Kraftige spark mærkede jeg først da jeg nærmede mig uge 30. Ellers var det også forsigtige puf og møven omkring.

Tror ikke du skal være nervøs søde. Men prøv at kontakt din jordmoder, så du kan blive beroliget!

Anmeld

29. maj 2011

CamillaValby

Maalene skriver:

Hej piger

På forhånd tak for svar

Det er helt normalt smukke. Du skal slet ikke være nervøs. Jeg læste her forleden at man først burde mærke dem når man er enten 26 eller 28 + kan ikke lige huske hvilken en af dem.

Jeg mærker dog min hverdag og en del hverdag på trods af at min moderkage ligger foran.

MEN det er helt normalt. Også hvad jeg har hørt fra veninder.

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

Mira0911 skriver:

Hej smukke... 

Kan sagtens forstå du er bekymret... Jeg oplever også at jeg ikke mærker den lille ligeså tit som jeg måske gjorde dagen før... 

Du kan drikke et glas iskoldt vand og se om der er ikke kommer lidt moslen derinde fra... 

Har hørt at man begynder at mærke liv hver dag fra ca. uge 24... 

Heej søde

Ja, man kan jo ikke lade være med, at blive lidt bekymret

Synes bare det er underligt, at jeg ikke har mærket hende ret kraftigt endnu, er der jo mange af de andre herinde som har...

Har jeg prøvet og også spist en sunlolly-is (plejer at hjælpe) - men har ingen reaktion fået derindefra

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

Solstråle2011 skriver:

Der er meget stor forskel.. jeg kan også have dage hvor det bare rumler og bumler derinde og andre dage er det kun små puf i den ene side og jeg er i uge 25.. Det kommer jo også an på, hvordan din moderkage ligger og hun ligger når hun er aktiv Det er vidst først fra uge 27 man skal reagerer, hvis ikke man mærker noget hver dag.

Ja, det er nemlig det... Vil jo ikke være total over-pylret og ringe uden grund, men man bliver altså lidt nervøs, når det er

Men har slet ikke mærket hende kraftigt derinde og har slet ikke mærket hende i dag, og når man så læser om andre, som allerede kan se det på maven, og som mærker kraftige spark hverdag, så bliver man lidt bekymret for, om alt nu er som det skal være  

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

Sinore skriver:

Ja, det er rigtig nok, men er i uge 24 nu og har mærket hende hver dag de sidste 3-4 uger - så hun kan ikke være bekendt ikke at sparke fra sig derinde

Har det nogen betydning, hvis det er en foranliggende moderkage? Ville jeg ikke have fået det og vide til MD, hvis det var sådan?

Anmeld

29. maj 2011

Maalene

Sinore skriver:

Ja, det er rigtig nok, men er i uge 24 nu og har mærket hende hver dag de sidste 3-4 uger - så hun kan ikke være bekendt ikke at sparke fra sig derinde

Har det nogen betydning, hvis det er en foranliggende moderkage? Ville jeg ikke have fået det og vide til MD, hvis det var sådan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.