Skal mit praktiksted vide at jeg lider af angst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2008

Heidi.

Anne skriver:

Kære Heidi
Jeg tager hatten af for at du er ærlig omkring det for os herinde! Det er virkelig at være komemt langt. Og du har ret, det er ikke ngoet at være flov over, men desværre er det stadig tabu, og netop med din ærlighed er du med til at tage et lille skridt henimod, at det ikke skal være tabu.

Hvis du kan styre din panikangst og den generaliserede angst, og det er sygdomsangsten, der tager over lgie nu, så tror jeg ikke at jeg vil fortælle det. I min verden fortæller jeg ikke personlige ting, hvis kemien med det andet menneske, ikke er tilstede. Handler det så om, at du er bange for, at børnene smitter dig?
KH
Anne

Hej Anne..

Nej det er ikke sygdomsangst på den måde.. Det er OCD du tænker på...
Sygdomsangst er angst for at fjle noget alvorligt.. Jeg kan tit kæde forskellige kropsfornemmelser sammen med alvorlige sygdomme.. F. eks så lider jeg til tider af hjertebanke, og så bliver jeg nervøs for om jeg har en hjertefejl. Og jeg har mangel problemer med min ryg, så kan jeg blive bange for at det f. eks er kræft eller lign...

Jeg er ikke bange for bakterier.. Jeg er socoal og sundhedshjæper og kommer ud for lidt af hvert i min hverdag der involvere bakterier.

Jeg tror heller ikke at jeg vil fortælle det da jeg nemlig ikke kender dem godt, og det ikke påvirker mit arbejde.

Jeg er nød til og være så åben om det som mulig da det jo er mig... Mange herinde ved det også godt, f. eks augaus 2006 gruppen og andre..

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2008

mette moren

Hej Anne..

Jeg lider af Panikangst, sygdomsangst, og generaliseret angst.. Det er dog pt sygsomsangsten der er den værste..

Når jeg får et panikangstanfald, så føler jeg at jeg træder ud af min egen krop(uvirkelighedsfornemmelse) Jeg kan ikke trække vejret ordenligt(syntes jeg selv, men man kan sagtens trække vejret) Jeg får rigtig hurtig puls, snorren i mit hovede så det føles som om jeg er ved og besvime(på grund af hyperventilation) Men man kan ikke besvime når man hyperventilere.. Jeg bliver rigtig dårlig, og vil bare gerne VÆK fra det sted jeg er når angsten kommer.. Men så er det man skal konfrontere angsten.

Når min sygdomsangst er slem, som den er nu, så tror jeg at jeg fejler alverdens ting(sygdomsangst kan ikke sammenlignes med hypokonderi) Alle kropsfoenemmelser kan sammenkædes med alverdens sygdomme.. Jeg bliver bange for at jeg fejler noget og kan sagtens finde på¨og rende til lægen og blive tjekket.

Den generaliserede angst er noget mange lider af.. Det er angsten for og miste.. For at ens barn skal få noget galt i halsen og at de skal dø af det... Osv...

Nu sidder der nok nogele og tænker.. Hold kæft du er jo syg..

Men mange lider af angst, og det er ikke noget og være flov over.. Erkendelsen er den vigtigeste vej til helbredelse..

Angst er deværre stadig tabu til tider.. Man man er ikke syg i hovedet fordi man har angst

Anne du spørger bare hvis du vil vide noget

Kh Heidi

hej syntes ikk du er syg el noget ligene! men det var jeg ved at tro jeg var... kan gendkende et par af de ting som du omtaler.. jeg kan også få det med jeg føler jeg ikk kan trække vejret, er ved at besvime, svimmel, men jeg får også hjertebanken... så føler jeg at jeg skal dø!!! men har ikk ture spørge nogle til råds hvordan bliver du behandlet for det?? mangemette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.