Anne skriver:
Kære Heidi
Jeg tager hatten af for at du er ærlig omkring det for os herinde! Det er virkelig at være komemt langt. Og du har ret, det er ikke ngoet at være flov over, men desværre er det stadig tabu, og netop med din ærlighed er du med til at tage et lille skridt henimod, at det ikke skal være tabu.
Hvis du kan styre din panikangst og den generaliserede angst, og det er sygdomsangsten, der tager over lgie nu, så tror jeg ikke at jeg vil fortælle det. I min verden fortæller jeg ikke personlige ting, hvis kemien med det andet menneske, ikke er tilstede. Handler det så om, at du er bange for, at børnene smitter dig?
KH
Anne
Hej Anne..
Nej det er ikke sygdomsangst på den måde.. Det er OCD du tænker på...
Sygdomsangst er angst for at fjle noget alvorligt.. Jeg kan tit kæde forskellige kropsfornemmelser sammen med alvorlige sygdomme.. F. eks så lider jeg til tider af hjertebanke, og så bliver jeg nervøs for om jeg har en hjertefejl. Og jeg har mangel problemer med min ryg, så kan jeg blive bange for at det f. eks er kræft eller lign...
Jeg er ikke bange for bakterier.. Jeg er socoal og sundhedshjæper og kommer ud for lidt af hvert i min hverdag der involvere bakterier.
Jeg tror heller ikke at jeg vil fortælle det da jeg nemlig ikke kender dem godt, og det ikke påvirker mit arbejde.
Jeg er nød til og være så åben om det som mulig da det jo er mig... Mange herinde ved det også godt, f. eks augaus 2006 gruppen og andre..
Kh Heidi
Anmeld