Anne skriver:
Kære Heidi
Hvilken slags angst er det, du lider af og hvordan udformer den sig hos dig?
KH
Anne
Hej Anne..
Jeg lider af Panikangst, sygdomsangst, og generaliseret angst.. Det er dog pt sygsomsangsten der er den værste..
Når jeg får et panikangstanfald, så føler jeg at jeg træder ud af min egen krop(uvirkelighedsfornemmelse) Jeg kan ikke trække vejret ordenligt(syntes jeg selv, men man kan sagtens trække vejret) Jeg får rigtig hurtig puls, snorren i mit hovede så det føles som om jeg er ved og besvime(på grund af hyperventilation) Men man kan ikke besvime når man hyperventilere.. Jeg bliver rigtig dårlig, og vil bare gerne VÆK fra det sted jeg er når angsten kommer.. Men så er det man skal konfrontere angsten.
Når min sygdomsangst er slem, som den er nu, så tror jeg at jeg fejler alverdens ting(sygdomsangst kan ikke sammenlignes med hypokonderi) Alle kropsfoenemmelser kan sammenkædes med alverdens sygdomme.. Jeg bliver bange for at jeg fejler noget og kan sagtens finde på¨og rende til lægen og blive tjekket.
Den generaliserede angst er noget mange lider af.. Det er angsten for og miste.. For at ens barn skal få noget galt i halsen og at de skal dø af det... Osv...
Nu sidder der nok nogele og tænker.. Hold kæft du er jo syg..
Men mange lider af angst, og det er ikke noget og være flov over.. Erkendelsen er den vigtigeste vej til helbredelse..
Angst er deværre stadig tabu til tider.. Man man er ikke syg i hovedet fordi man har angst

Anne du spørger bare hvis du vil vide noget

Kh Heidi
Anmeld