autostol. er det helt nødvendig når man ikke selv har bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
29. maj 2011

Trine89

Thalia skriver:

Altså hvis man har et Falck familie abbonnement kan de godt sørge for autostol, men de skal ud forbi centralen og hente den, og dermed kan i risikere over en times ventetid - og det vil man altså helst ikke hvis man står med et sygt eller tilskadekomment barn.

Men de helt små autostole kan man faktisk med fordel leje frem for at købe. Særligt hvis man ikke har bil selv. Man kan leje dem i babysam og Danmark yder vist endda tilskud til til det så det koster ikke ret meget.

Det er først når i skal i mellemstørrelsen at det kan betale sig at købe selv, fordi de skal sidde i den så meget længere.

vi har sår'n et baby super abonnoment (tror jeg det hedder) hos falck. men det der med ektra ventertider er jo ikke lige sikkert man har tid til.. 

Så det har helt sikkert giver stof til efter tanke

men jah må jo lige undersøge brugt markede for hva der. ellers må vi jo leje en stol for jeg kan da godt se at vi næsten er for dumt ikke at have en autostol til at stå hjemme selvom man måske ikke bruger den Så tit.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Trine89

Topp skriver:

du kan købe min når du nærmere dig termin - så skal Liva alligevel i en størrer.

du kan få den for 400 kr. den er fin og har aldrig været udsat for uheld eller lign.

Tak for budet.. vil helt sikker overveje det  

Det er også en eget fin autostol.. Hvor gammel er den?? 

Anmeld

30. maj 2011

Topp

Trine89 skriver:

Tak for budet.. vil helt sikker overveje det  

Det er også en eget fin autostol.. Hvor gammel er den?? 

den er 4 år

Anmeld

30. maj 2011

chael

Trine89 skriver:

heej tøser.. 

Skal lige have et godt råd eller to med på vejen  

Det er sår'n at jeg er lidt for ikke at sige meget i tvivl om vi skal investere i en autostol til den lille prinsesse.. 

Vi har ikke selv bil, så til hverdage vil det jo ikke være noget vi skal bruge. 
Vi kommer kun til at skulle kører i bil når vi skal hjem til vores familie. og der vil det primært være når vi bliver hentet ved toget og kørt hjem og så når vi skal køres hen til toget igen.

Vi kommer nok MAKS til at komme op nord på 1 gang om mdr.

Så jeg kan ikke rigtig finde ud af om det kan svare sig at købe en.. Jeg ved nemlig at man mange steder kan leje en for en periode og så kunne vi jo bare gøre det til de weekender vi nu skal op til familien.

Ville klart som du selv skriver, leje en autostol. Der er ingen grund til at købe den. Desuden bruger de den også i en meget kort periode.

Når barnet så bliver ældre, kan i jo have en autostol fast i jeres forældres bil, hvis de er interesseret i det. Det kender jeg nemlig nogen andre der gør sådan med deres forældre, så de ikke skal slæbe den frem og tilbage.

*Camilla 22+5

Anmeld

30. maj 2011

Trine89

Topp skriver:

den er 4 år

tak for budet i hvertfald. 

Skal nok huske på det vil hverfald lige vente med at beslutte mig  

Anmeld

30. maj 2011

Trine89

chael skriver:

Ville klart som du selv skriver, leje en autostol. Der er ingen grund til at købe den. Desuden bruger de den også i en meget kort periode.

Når barnet så bliver ældre, kan i jo have en autostol fast i jeres forældres bil, hvis de er interesseret i det. Det kender jeg nemlig nogen andre der gør sådan med deres forældre, så de ikke skal slæbe den frem og tilbage.

*Camilla 22+5

Tak for rådet må jo lige tænke lidt over det. 

ved ikke om det dur at have en en fast i bilen hos vores forældre. for så skal vi jo have to :s hmm Det på jeg finde ud af til den tid heh

Anmeld

30. maj 2011

Sitrani

Vi har heller ikke bil (endnu), men når vi skal besøge familien, så er det da rart at have - den lille må jo slet ikke køre i bil, hvis ikke han/hun sidder i en autostol, det er ulovligt....

Desuden skal vi jo også have ham/hende med hjem fra sygehuset i taxa, og der gælder de samme regler.....

Vi har købt én brugt for 500,- Så det synes vi godt vi kunne give, når vi alligevel skal have bil selv til jul.....

Anmeld

30. maj 2011

Trine89

STN skriver:

Vi har heller ikke bil (endnu), men når vi skal besøge familien, så er det da rart at have - den lille må jo slet ikke køre i bil, hvis ikke han/hun sidder i en autostol, det er ulovligt....

Desuden skal vi jo også have ham/hende med hjem fra sygehuset i taxa, og der gælder de samme regler.....

Vi har købt én brugt for 500,- Så det synes vi godt vi kunne give, når vi alligevel skal have bil selv til jul.....

Havde skam heller ikke tænkt mig at hun skulle med uden at sidde i en autostol.. men jeg havde bare troet man kunne leje autostole for en weekend men det har jeg så fundet ud af at det heller ikke kunne svare sig.. 

så jeg er nok også ude i at vi køber en brugt. 

Anmeld

30. maj 2011

Sitrani

Trine89 skriver:

Havde skam heller ikke tænkt mig at hun skulle med uden at sidde i en autostol.. men jeg havde bare troet man kunne leje autostole for en weekend men det har jeg så fundet ud af at det heller ikke kunne svare sig.. 

så jeg er nok også ude i at vi køber en brugt. 

Arh, okay....

Ja, det kan ikke betale sig at leje én i længden - ikke kun for en weekend osv. Men man kan leje autostole for, jeg tror det er ca. 700 i alt for ½ år hos BabySam.... men så er det også billigere at give 500 for en brugt, og så er det ens egen....

Anmeld

30. maj 2011

Trine89

STN skriver:

Arh, okay....

Ja, det kan ikke betale sig at leje én i længden - ikke kun for en weekend osv. Men man kan leje autostole for, jeg tror det er ca. 700 i alt for ½ år hos BabySam.... men så er det også billigere at give 500 for en brugt, og så er det ens egen....

jah det er jo det..  

tror også det bliver en brugt vi køber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.