autostol. er det helt nødvendig når man ikke selv har bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
29. maj 2011

Trine89

Zeus skriver:

Vi har lejet en römer i babysam, men det blev faktisk dyrere end vi havde regnet med.. 500 kr i dep, 100 kr (mener jeg) for rengøring, og derefter 75 kr om måneden, så kom af med over 800 kr.. For 3 mdr..

Men jeg har en billlig Ricaro 0-13 kg autostol til salg, 250 kr  Den kan ikke bruges så længe, Cajsa voksede ud af den da hun var 5 mdr, men hun er også temmelig stor..

Hvordan ser den ud? og hvor i landet står den?

for hvis der kunne vi da godt være intersseret i den når nu det er i den pris klasse kan det jo ikke lejes billigere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Trine89

Tak for Jeres Svar indtil videre  

Det har givet mig lidt tænke over.. 

Anmeld

29. maj 2011

Zeus

Trine89 skriver:

Hvordan ser den ud? og hvor i landet står den?

for hvis der kunne vi da godt være intersseret i den når nu det er i den pris klasse kan det jo ikke lejes billigere

Det er sådan en blå/lilla én.. Den er ikke super smart, men den er god nok  Vi har vist også sådan en solskærm til den, vi pillede den bare af i starten, men den ligger dernede et sted + spædbarns indsats.. Og den står i Haderslev

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. maj 2011

Thalia

Jeg har altid haft en autostol til alle mine børn, og jeg er faktisk først blevet bilejer for et års tid siden.

Nogle gange kan man plankægge sig ud af situationer og låne autostole, men det er altså lidt svært hvis man skal til vagtlægen midt om natten, eller på skadestuen med et barn med brækket arm.

Min ældste søn havde nærmest klippekort til skadestuen i en periode, og da kunne jeg slet ikke have undværet autostolen.

Anmeld

29. maj 2011

Trine89

Thalia skriver:

Jeg har altid haft en autostol til alle mine børn, og jeg er faktisk først blevet bilejer for et års tid siden.

Nogle gange kan man plankægge sig ud af situationer og låne autostole, men det er altså lidt svært hvis man skal til vagtlægen midt om natten, eller på skadestuen med et barn med brækket arm.

Min ældste søn havde nærmest klippekort til skadestuen i en periode, og da kunne jeg slet ikke have undværet autostolen.

uh jah.. den der med hvis man nu pludselig skal til vagtlæge o.lign. havde jeg sku ikke lige tænnkt over.. Falck har sikker ikke sår'n en med sig i deres alm kørelses biler.. god pointe. 

Anmeld

29. maj 2011

Trine89

Zeus skriver:

Det er sådan en blå/lilla én.. Den er ikke super smart, men den er god nok  Vi har vist også sådan en solskærm til den, vi pillede den bare af i starten, men den ligger dernede et sted + spædbarns indsats.. Og den står i Haderslev

okey tak må lige snakke med manden om det.. billigt er det jo i hvertfald.. hehe.. 

Anmeld

29. maj 2011

Topp

Trine89 skriver:

heej tøser.. 

Skal lige have et godt råd eller to med på vejen  

Det er sår'n at jeg er lidt for ikke at sige meget i tvivl om vi skal investere i en autostol til den lille prinsesse.. 

Vi har ikke selv bil, så til hverdage vil det jo ikke være noget vi skal bruge. 
Vi kommer kun til at skulle kører i bil når vi skal hjem til vores familie. og der vil det primært være når vi bliver hentet ved toget og kørt hjem og så når vi skal køres hen til toget igen.

Vi kommer nok MAKS til at komme op nord på 1 gang om mdr.

Så jeg kan ikke rigtig finde ud af om det kan svare sig at købe en.. Jeg ved nemlig at man mange steder kan leje en for en periode og så kunne vi jo bare gøre det til de weekender vi nu skal op til familien.

jeg har og har ikk bil - men har da brugt den en del gange - det er rart at kunne have muligheden for at have dem i bil også

Anmeld

29. maj 2011

Thalia

Trine89 skriver:

uh jah.. den der med hvis man nu pludselig skal til vagtlæge o.lign. havde jeg sku ikke lige tænnkt over.. Falck har sikker ikke sår'n en med sig i deres alm kørelses biler.. god pointe. 

Altså hvis man har et Falck familie abbonnement kan de godt sørge for autostol, men de skal ud forbi centralen og hente den, og dermed kan i risikere over en times ventetid - og det vil man altså helst ikke hvis man står med et sygt eller tilskadekomment barn.

Men de helt små autostole kan man faktisk med fordel leje frem for at købe. Særligt hvis man ikke har bil selv. Man kan leje dem i babysam og Danmark yder vist endda tilskud til til det så det koster ikke ret meget.

Det er først når i skal i mellemstørrelsen at det kan betale sig at købe selv, fordi de skal sidde i den så meget længere.

Anmeld

29. maj 2011

Thalia

Og for øvrigt.... Hvis man lejer kan det økonomisk set ikke betale sig kun at gøre det i weekender, men kan lige så godt bare beholde den indtil man skal bruge en større stol.

Anmeld

29. maj 2011

Topp

Trine89 skriver:

heej tøser.. 

Skal lige have et godt råd eller to med på vejen  

Det er sår'n at jeg er lidt for ikke at sige meget i tvivl om vi skal investere i en autostol til den lille prinsesse.. 

Vi har ikke selv bil, så til hverdage vil det jo ikke være noget vi skal bruge. 
Vi kommer kun til at skulle kører i bil når vi skal hjem til vores familie. og der vil det primært være når vi bliver hentet ved toget og kørt hjem og så når vi skal køres hen til toget igen.

Vi kommer nok MAKS til at komme op nord på 1 gang om mdr.

Så jeg kan ikke rigtig finde ud af om det kan svare sig at købe en.. Jeg ved nemlig at man mange steder kan leje en for en periode og så kunne vi jo bare gøre det til de weekender vi nu skal op til familien.

du kan købe min når du nærmere dig termin - så skal Liva alligevel i en størrer.

du kan få den for 400 kr. den er fin og har aldrig været udsat for uheld eller lign.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.