Han vil ikke sove på siden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Nadia&Daniel

Tina&Martin skriver:

Nej, det handler ikke om at de får det for varmt.
Grunden til at de ikke skal ligge på siden er faren for at de triller om på maven og derfor ikke kan få luft.
Det fik jeg at vide af min SP

Også den forklaring jeg fik..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Kamulla

sikke mange forklaringer der kommer omkring hvorfor de ikke må ligge på siden.. trode selv det var fordi han ville trille om på maven og ikke kunne få loft.. så lag lagde en masse ting så han ikke kunne rykke sig

men har læst, fået afvide af SP og læger at det handler om at baby sover tungere på maven og siden, og specielt drengebørn kan derfor falde i så dyb søvn at de glemmer at trække vejret, og derfor dør af vuggedød..

Anmeld

29. maj 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Den lille fyr (4måneder) vil bare slet ikke ligge på siden og sove, han ligger på ryggen og jeg holder øje med om han vender hovedet ellers vender jeg det en gang i mellem for ham.
Kan jeg gøre noget for at han sover på siden og ikke får et fladt hoved ?

Det kan nemt være han har et tryk i 'ørerne og ikke nødvendiigvis væske, der kun mærkes når han lægger på siden, ring til ørelægen og sig du gerne l vil ha ham tjekket for en sikkerhedsskyld.

Mine drenge har altid sovet på siderne da de ellers fik flade baghoveder, mine er blevet lejret med dyne/pude, så de ikke kunne rulle om på maven, men gerne om på ryggen.

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Jo man kan godt købe en pude til dem. Den ser sådan her ud: 

http://www.babygear.dk/ergonomisk-babypude-undga-fladt-baghoved.html

er de gode?

Anmeld

29. maj 2011

Janni.

Anonym skriver:

er de gode?

Jeg ved det ikke, vi har ikke prøvet dem. Vores søn ligger nemlig meget urolig med hovedet om natten, så han har ingen risiko for at få fladt baghoved. 

Så desværre, det kan jeg ikke hjælpe med. Jeg vidste bare at de fandtes på markedet 

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Det kan nemt være han har et tryk i 'ørerne og ikke nødvendiigvis væske, der kun mærkes når han lægger på siden, ring til ørelægen og sig du gerne l vil ha ham tjekket for en sikkerhedsskyld.

Mine drenge har altid sovet på siderne da de ellers fik flade baghoveder, mine er blevet lejret med dyne/pude, så de ikke kunne rulle om på maven, men gerne om på ryggen.

Altså, SKAL de ligge på siden kan man ikke bare vende deres hovede en gang i mellem. Tænker bare om jeg kan få ham til at ligge på siden nå han skal sove.. eller om jeg skal lade ham falde i søvn på ryggen også lejre ham bagefter

Anmeld

30. maj 2011

patella

Tina&Martin skriver:

Nej, det handler ikke om at de får det for varmt.
Grunden til at de ikke skal ligge på siden er faren for at de triller om på maven og derfor ikke kan få luft.
Det fik jeg at vide af min SP

Hmm ok, det lyder egentlig rigtigt. Og selvfølgelig drejer vuggedød sig også om ikke at ku få luft, men det handler også om at få det for varmt, og det får de nemt på maven (sådan har jeg i hvert fald forstået det )

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

patella skriver:

Hmm ok, det lyder egentlig rigtigt. Og selvfølgelig drejer vuggedød sig også om ikke at ku få luft, men det handler også om at få det for varmt, og det får de nemt på maven (sådan har jeg i hvert fald forstået det )

Hmm tror ikke man har det mere varmt på maven end på ryggen.. Nok mere hvor meget man er pakket ind.

Madeleine har dog altid lagt på siden i min armhule, og i barnevognen, og hun fiser også selv derom nu hvor hun selv kan.

Anmeld

30. maj 2011

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Også den forklaring jeg fik..

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Den lille fyr (4måneder) vil bare slet ikke ligge på siden og sove, han ligger på ryggen og jeg holder øje med om han vender hovedet ellers vender jeg det en gang i mellem for ham.
Kan jeg gøre noget for at han sover på siden og ikke får et fladt hoved ?

Mine har primært sovet på siderne indtil de selv kunne vende sig.
Da de var omtrentligt 3 mdr begyndte de selv at myre sig om på ryggen, så du skal ikke være bekymret.

Helt ærligt så er min mening, at barnet er det, der bestemmer.
Det eneste man skal huske er, at de ikke må sove på maven, før de selv kan lægge sig der.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.