Han vil ikke sove på siden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.479 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Anonym trådstarter

Den lille fyr (4måneder) vil bare slet ikke ligge på siden og sove, han ligger på ryggen og jeg holder øje med om han vender hovedet ellers vender jeg det en gang i mellem for ham.
Kan jeg gøre noget for at han sover på siden og ikke får et fladt hoved ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Den lille fyr (4måneder) vil bare slet ikke ligge på siden og sove, han ligger på ryggen og jeg holder øje med om han vender hovedet ellers vender jeg det en gang i mellem for ham.

Jeg måtte ikke have Laura til at sove på siden for min SP - ikke før hun selv kunne vende sig om på siden.. Det lærte hun da hun cirka var 5 mdr.

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Jeg måtte ikke have Laura til at sove på siden for min SP - ikke før hun selv kunne vende sig om på siden.. Det lærte hun da hun cirka var 5 mdr.

så er der måske ingen alarm alligevel, hvorfor måtte du ikke det egentlig ?

Anmeld

29. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Nadia&Daniel skriver:

Min datter lå kun på siderne når hun sov de første mange måneder.
Men hun lærte det fra start af, indtil hun selv ku dreje/vende sig.

Til TS- Da jeg først læste det, tænkte jeg vand i ørerne, men jeg ka ikke få det til at hænge sammen når nu han gerne vil sove på ryggen:s

Anmeld

29. maj 2011

patella

Sp siger at man ikke må, men jeg havde min søn sovende på siden lige fra starten, og der er ikke sket noget ved det - til gengæld har han et flot baghoved i dag.

Det skal siges at grunden til at man siger det ikke er godt, er frygten for vuggedød, altså man er bange for at baby får det for varmt. Men personligt kan jeg ikke se at baby får det varmere på siden end på ryggen. Dog kan jeg godt se fornuften i at de ikke skal ligge på maven...

Anmeld

29. maj 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

så er der måske ingen alarm alligevel, hvorfor måtte du ikke det egentlig ?

Min SP sagde det var fordi at det var det samme som at sove på maven for babyer.. Men Laura elsker det nu - og sover bedst sådan

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

kan man ikke få sådan en pude til dem så de får et flot baghoved??

Anmeld

29. maj 2011

2babygirls

patella skriver:

Sp siger at man ikke må, men jeg havde min søn sovende på siden lige fra starten, og der er ikke sket noget ved det - til gengæld har han et flot baghoved i dag.

Det skal siges at grunden til at man siger det ikke er godt, er frygten for vuggedød, altså man er bange for at baby får det for varmt. Men personligt kan jeg ikke se at baby får det varmere på siden end på ryggen. Dog kan jeg godt se fornuften i at de ikke skal ligge på maven...

Nej, det handler ikke om at de får det for varmt.
Grunden til at de ikke skal ligge på siden er faren for at de triller om på maven og derfor ikke kan få luft.
Det fik jeg at vide af min SP

Anmeld

29. maj 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Du kan evt lægge et ringbind under hans madras så han er lidt skrå i det !!!

Anmeld

29. maj 2011

Janni.

Anonym skriver:

kan man ikke få sådan en pude til dem så de får et flot baghoved??

Jo man kan godt købe en pude til dem. Den ser sådan her ud: 

http://www.babygear.dk/ergonomisk-babypude-undga-fladt-baghoved.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.