Ingen jern tilskud til mig :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
22 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Filippa & Liva

Efter adskillige forsøg med diverse jern tilskud af alle arter og mærker har min jordemoder nu sagt at jeg ikke skal tage jern fremover, da jeg simpelthen ikke kan tåle det.

- Er der nogle som har gode forslag til hvordan jeg får jern tilført via madvarer? Hvilke er gode og jernholdige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Trine89

jeg ved at Brokoli har meget jern i sig  

Anmeld

29. maj 2011

Mette.

BigBabyWish skriver:

Efter adskillige forsøg med diverse jern tilskud af alle arter og mærker har min jordemoder nu sagt at jeg ikke skal tage jern fremover, da jeg simpelthen ikke kan tåle det.

- Er der nogle som har gode forslag til hvordan jeg får jern tilført via madvarer? Hvilke er gode og jernholdige?

Øv hvor surt, men det nytter jo heller ikke at tage dem hvis du får det dårligt af det. Hvertfald broccoli og andre grønne grøntsager Så spis masser af dem.  

Anmeld

29. maj 2011

Filippa & Liva

Trine89 skriver:

jeg ved at Brokoli har meget jern i sig  

Tak for forslaget smukke, så må jeg i gang med at spise noget broccoli ...

Anmeld

29. maj 2011

Mother-love

BigBabyWish skriver:

du skal spise en masse grønsager... specielt de grønne grønsager er fyldt med jern, altså grøn peber, brocoli, grønne aspages osv..

Anmeld

29. maj 2011

Filippa & Liva

Mette. skriver:

Øv hvor surt, men det nytter jo heller ikke at tage dem hvis du får det dårligt af det. Hvertfald broccoli og andre grønne grøntsager Så spis masser af dem.  

Ja, det er rigtig træls at min krop bare afviser jernet på den måde ..  jeg må ud og købe en masse grønt til aftensmaden.

Anmeld

29. maj 2011

Filippa & Liva

michelledam skriver:

du skal spise en masse grønsager... specielt de grønne grønsager er fyldt med jern, altså grøn peber, brocoli, grønne aspages osv..

Tusind tak for rådet...

Jeg må ud og handle grønt ind.

Anmeld

29. maj 2011

Trine89

Jeg fandt også lige dette citat på en hjemme side: 

• Kød – der er meget  jern  i kød. Mest  i okse, kalv, and, struds og v ildt, m indre  i lyst fjerkræ, så som kyll ing og kalkun.
  • Ind mad – lever og hjerter (f.eks. leverpostej)
  • Skaldyr og f isk
  • Brød og andre kornprodukter, der er grove, langt idshævede eller lavet på surdej (eksempelv is rugbrød). Bager du selv, skal du lægge kerner og hvedekl i i blød  i nogle t imer, og du kan t ilsætte f.eks. sesamfrø, der også  indeholder  jern
  • Ros iner, svesker, dadler, f igner samt mandler og nødder er  jernhold ige. En nem måde at få l idt mere  jern på er at blande f.eks. mandler og ros iner som en l ille snack
  • Bønner og l inser er et godt supplement t il kosten. De er gode at blande  i salat, og er man vegetar, er de også en god erstatn ing for kød, da de er både  jern- og prote inhold ige

her kan du se hele det hele samlet. 

http://www.bloddonor.dk/donor-info/Information/jern-i-kosten-1/jern-i-kosten

Anmeld

29. maj 2011

Mother-love

BigBabyWish skriver:

Tusind tak for rådet...

Jeg må ud og handle grønt ind.

hehe ja god fornøjelse

Anmeld

29. maj 2011

Filippa & Liva

Trine89 skriver:

Jeg fandt også lige dette citat på en hjemme side: 

• Kød – der er meget  jern  i kød. Mest  i okse, kalv, and, struds og v ildt, m indre  i lyst fjerkræ, så som kyll ing og kalkun.
  • Ind mad – lever og hjerter (f.eks. leverpostej)
  • Skaldyr og f isk
  • Brød og andre kornprodukter, der er grove, langt idshævede eller lavet på surdej (eksempelv is rugbrød). Bager du selv, skal du lægge kerner og hvedekl i i blød  i nogle t imer, og du kan t ilsætte f.eks. sesamfrø, der også  indeholder  jern
  • Ros iner, svesker, dadler, f igner samt mandler og nødder er  jernhold ige. En nem måde at få l idt mere  jern på er at blande f.eks. mandler og ros iner som en l ille snack
  • Bønner og l inser er et godt supplement t il kosten. De er gode at blande  i salat, og er man vegetar, er de også en god erstatn ing for kød, da de er både  jern- og prote inhold ige

her kan du se hele det hele samlet. 

http://www.bloddonor.dk/donor-info/Information/jern-i-kosten-1/jern-i-kosten

Tusind tak for linket...

Jeg må prøve mig lidt frem, så jeg kan få lidt mere jern igennem min mad.. Heldigvis kan jeg godt lide brocoli og grønt, så det burde kunne lade sig gøre.

Er der ikke også jern i jordbær?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.