Stresset over pris på barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

Så skal jeg nok være heldig som førstegangsfødende 

Du skal "bare" føde inden 1. okt. for at få i oktober.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

musse1

Anonym skriver:

HAr brug for råd.. Vi er to studerende, der venter vores første barn til oktober. Vi har naturligvis planlagt, så har vi har råd til babyudstyr, og er allerede godt langt og planlagt, at vi har råd til den lille i hverdagen. Men dåben stresser mig! Problemet er, at vi i forvejen skal flytte snart og betale indskud, så der ryger opsparingen jo. Og dåb er jo dyrt! Så hvordan skal vi kringle den på en billig måde?

Problemet er, at vi begge har STORE familie. Bare den nære familie i min familie udgør omkring 15 personer (fordi både mine forældre og bedsteforældre er skilt). Derudover er der flere andre familiemedlemmer, som ikke lige er i den nærmeste familie, som jeg gerne vil have med. Så er der hans familie, som også er stor. Og for ham betyder det meget, at flere af hans fætre og kusiner kommer med. Det er slet ikke noget, som han vil give slip på, og det forstår jeg godt. Fordi de har et nært forhold.

Jeg tør ikke tænke på hvor mange vi bliver, men MINDST 30 og det er nok lavt sat! Sådan noget som placering, service mm. er ikke et problem, da det er noget vi kan ordne gratis gennem mit stedfars arbejde. Men alt det andet! Pynt, spise, drikkevarer mm!

Det er klart, at vi ikke kan invitere på 3-retters menu, og jeg havde egentlig tænkt det bare skulle være noget hyggeligt med boller, pålæg og kage. Men er det temmelig fesent taget i betragtning hvor mange gæster der kommer? Og kan dét overhovedet gøres billigt?

Hjælp hjælp Vi tænker dåben skal holdes en gang i januar eller februar, hvor den lille er max 5 måneder. Da vi ikke synes det er smart at placere det lige i julen...

What to do?

vi var 40 mennekser og lejede lokale, fik ta selv bord, med 3 forsekllige salat, bagtekartofler, flødekartofler, skinke,3 forskellige frikadeller, roastbeef og kan ik huske det sidste kød. købte pynt servietter med navn osv. hvad der skal til. fik kage, slik til kaffen, og med vin øl, sodanvand kaffe te, lokale, tøj til os alle 5/6 og ja alt det andet bliv det ik mere end 5000-6000 kr.

kunne sagtens være gjort billigere, hvis vi havde valgt det billige mærke øl og sodanvand, hvis vi havde taget noget af det fest tøj vi havde, hvis ik jeg ville ha navne på servietter og ja sådan nogle ting.

man kan jo også invitere på andet, end lige mad, hvis det er det man vil. så kan det sikkert også gøres billigere

Anmeld

28. maj 2011

Hertzum77

Mille maria skriver:

hvis du vil nå at få børnepenge i oktober så skal du føde inden 1 oktober.. det fik jeg af vide dengang med 1 april, og fødte 19 marts 

det er helt rigtigt  Min veninde fik tvillinger 30. september 2010 og fik børnepenge 20 okt. Min søster fik en dreng 1. oktober 2010 og fik ikke børnepenge d. 20 okt. 2010

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Troldepussen skriver:

Du skal "bare" føde inden 1. okt. for at få i oktober.

Ja, og da jeg ahr termin lige i starten af oktober, skal jeg føde før tid. Og er jo trods alt førstegangsfødende. Hehe 

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, i har givet mig gode idéer!

Anmeld

28. maj 2011

serinasmor

der er ingen der siger at pynt skal være fancy og købt færdig

det kan sagtens laves selv ... bare man går igang i god tid ... og siden du heldigvis stresser allerede er du jo i god tid

invitationer laves også ganske fint selv

Anmeld

28. maj 2011

Worldwide

Vi holdte dåb for 22 mennesker for lige knap 3000 med alt... Men alt for meget mad, kaffe/the og divs, dåbskage, småkager, øl, vand osv Vi havde lidt blomster, duge på bordene og et par bloklys.. Intet fancy pancy her, da vi har det sådan man kommer ikke for maden men for hyggen Vi holdte det herhjemme så vi sparede lokalet Vi lavede en stor buffet med grønsager og servede pitabrød til.. Og det faldt i god jord! Plus vi havde mad til 1 uge efter følgende :s

Invitationer lavede jeg selv, det tog da lidt tid, men så fik jeg det som jeg ville

De 3000 omfatter alt fra mad og drikke til invationer og nyt tøj+ sko

Anmeld

28. maj 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

HAr brug for råd.. Vi er to studerende, der venter vores første barn til oktober. Vi har naturligvis planlagt, så har vi har råd til babyudstyr, og er allerede godt langt og planlagt, at vi har råd til den lille i hverdagen. Men dåben stresser mig! Problemet er, at vi i forvejen skal flytte snart og betale indskud, så der ryger opsparingen jo. Og dåb er jo dyrt! Så hvordan skal vi kringle den på en billig måde?

Problemet er, at vi begge har STORE familie. Bare den nære familie i min familie udgør omkring 15 personer (fordi både mine forældre og bedsteforældre er skilt). Derudover er der flere andre familiemedlemmer, som ikke lige er i den nærmeste familie, som jeg gerne vil have med. Så er der hans familie, som også er stor. Og for ham betyder det meget, at flere af hans fætre og kusiner kommer med. Det er slet ikke noget, som han vil give slip på, og det forstår jeg godt. Fordi de har et nært forhold.

Jeg tør ikke tænke på hvor mange vi bliver, men MINDST 30 og det er nok lavt sat! Sådan noget som placering, service mm. er ikke et problem, da det er noget vi kan ordne gratis gennem mit stedfars arbejde. Men alt det andet! Pynt, spise, drikkevarer mm!

Det er klart, at vi ikke kan invitere på 3-retters menu, og jeg havde egentlig tænkt det bare skulle være noget hyggeligt med boller, pålæg og kage. Men er det temmelig fesent taget i betragtning hvor mange gæster der kommer? Og kan dét overhovedet gøres billigt?

Hjælp hjælp Vi tænker dåben skal holdes en gang i januar eller februar, hvor den lille er max 5 måneder. Da vi ikke synes det er smart at placere det lige i julen...

What to do?

Jeg synes det lyder fint med boller, pålæg og kage, man skal ikke holde mere end man har råd til! og alle ved jo at i er studerende, så ingen forventer den store gallafest.

Boller kan du jo bage selv, så koster de ikke så meget (bag i god tid og frys ned). Bag forskellige slags, det ser lækkert ud på bordet.

Pålæg kan gøre forholdsvist billigt, hvis du selv koger en hamburgerryg, steger en flæskesteg, steger en roastbeef og køber noget leverpostej når det er på tilbud. Suppler med lidt spegepølse, rullepølse og køb(eller så selv) rigeligt med karse og andet til at pynte med, så er det overkommeligt.

Kage er jo nemt at bage selv, - bed evt. den nærmeste familie om at bage en kage hver, så kan I nemt få et stort kagebord for få penge, - det koster jo ikke den enkelte alverden at bage 1 kage.

Anmeld

28. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Vi har holdt to omgange dåb.

Med min datter lavede vi selv buffet med rødt kød, deller, skinkestang, flødekartofler, kartoffelsalat, alm. salat og flutes. Derefter var der lagkage og chokolade til kaffen.

Det kostede os ca. 3000 inkl. drikkelse.

Ved min søns dåb sidste sommer bestilte vi brunch gennem Kokken og Jomfruen til ca. 80 kr. pr. kuvert. Maden var sådan set fin nok, men havde vi ikke selv suppleret med lune deller, frisk frugt i læssevis og selv købt brød, tror jeg næppe der var nok - selvom vi bestilte samme antal kuverter som der var gæster. F.eks. var der kun 1 pandekage pr. kuvert og æg og bacon var væk inden jeg selv nåede til. Men vi var 45, så det blev omkring 3600 plus levering for maden. Derudover kom kage, chokolade og drikkelse.

Jeg synes det vil være fint med boller, pålægog lagkage. Evt. kan I jo lave pålægskagemænd, der måske giver et festligt præg.

Hvis I selv laver en buffet kan jeg anbefale skinkestænger (butterdej, pikantost, champignon og skinketern) som en af tingene - de er nemme at lave OG kan fryses = laves i god tid.

Mht. pynt har vi begge gange haft blomster med sølvpapir omkring potten. Jeg lavede så nogle "kæder" i ståltråd med den relevante farve perler på og viklede om. Vi havde også bloklys på bordene i festens farve og så havde jeg købt en hulmaskine i hjerteform og lavede en masse konfetti i forskellige nuancer af lysenes farve, som blev strøet omkring på bordene. Enkelt og billigt - og et ganske fint resultat. Servietterne lavede vi henholdsvis kjole og skjorte af.

Andet pynt kunne være store margueritter eller roser, hvor man nipser hovedet af med et par cm stilke og sætter dem i vinglas med vand i - eller evt. fade, hvor der kan være flere - og måske også flydelys.

Håber I får en fantastisk dag - og bare husk, at de kommer og fejre jeres baby, ikke for at blive blæst omkuld af menu og pynt. De ved I er studerende og ikke har ubegrænsede midler.

Anmeld

28. maj 2011

Nessie

Anonym skriver:

Så skal jeg nok være heldig som førstegangsfødende 

Det er vist "bare" inden 1. oktober du skal føde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.