Stresset over pris på barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.561 visninger
31 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. maj 2011

Anonym trådstarter

HAr brug for råd.. Vi er to studerende, der venter vores første barn til oktober. Vi har naturligvis planlagt, så har vi har råd til babyudstyr, og er allerede godt langt og planlagt, at vi har råd til den lille i hverdagen. Men dåben stresser mig! Problemet er, at vi i forvejen skal flytte snart og betale indskud, så der ryger opsparingen jo. Og dåb er jo dyrt! Så hvordan skal vi kringle den på en billig måde?

Problemet er, at vi begge har STORE familie. Bare den nære familie i min familie udgør omkring 15 personer (fordi både mine forældre og bedsteforældre er skilt). Derudover er der flere andre familiemedlemmer, som ikke lige er i den nærmeste familie, som jeg gerne vil have med. Så er der hans familie, som også er stor. Og for ham betyder det meget, at flere af hans fætre og kusiner kommer med. Det er slet ikke noget, som han vil give slip på, og det forstår jeg godt. Fordi de har et nært forhold.

Jeg tør ikke tænke på hvor mange vi bliver, men MINDST 30 og det er nok lavt sat! Sådan noget som placering, service mm. er ikke et problem, da det er noget vi kan ordne gratis gennem mit stedfars arbejde. Men alt det andet! Pynt, spise, drikkevarer mm!

Det er klart, at vi ikke kan invitere på 3-retters menu, og jeg havde egentlig tænkt det bare skulle være noget hyggeligt med boller, pålæg og kage. Men er det temmelig fesent taget i betragtning hvor mange gæster der kommer? Og kan dét overhovedet gøres billigt?

Hjælp hjælp Vi tænker dåben skal holdes en gang i januar eller februar, hvor den lille er max 5 måneder. Da vi ikke synes det er smart at placere det lige i julen...

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Isabella_mor

vi har valgt at bruge de to første gange børnepenge på navngivningen så han får en god fest. selvom han ikke vil huske det så bliver der taget en masse billeder og det i sig selv vil han sætte stor pris på når han bliver større..

der kommer børnepenge i 

20 juli

20 oktober

20 januar

og 20 april

altså hvert kvartal.

man får 4200 kr pr gang med en lille baby.. og så er der jo 8400 á to gange. det i sig selv burde være nok til en fin fest for måske 30-40 mennesker, alt afhængig af hvor dyr maden bliver osv..

Anmeld

28. maj 2011

Maja_4000

Vi havde 80 gæster til vores datters barnedåb .. Det var til boller og kage og vi brugte max 5000 incl. lokale

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

vi har valgt at bruge de to første gange børnepenge på navngivningen så han får en god fest. selvom han ikke vil huske det så bliver der taget en masse billeder og det i sig selv vil han sætte stor pris på når han bliver større..

der kommer børnepenge i 

20 juli

20 oktober

20 januar

og 20 april

altså hvert kvartal.

man får 4200 kr pr gang med en lille baby.. og så er der jo 8400 á to gange. det i sig selv burde være nok til en fin fest for måske 30-40 mennesker, alt afhængig af hvor dyr maden bliver osv..

Har termin lige i starten af oktober, men hvis jeg går over tid kan jeg ikke nå at få oktober OG januar, kan jeg?

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Vi havde 80 gæster til vores datters barnedåb .. Det var til boller og kage og vi brugte max 5000 incl. lokale

Det var billigt gjort.. Bagte i selv, eller?

Anmeld

28. maj 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Har termin lige i starten af oktober, men hvis jeg går over tid kan jeg ikke nå at få oktober OG januar, kan jeg?

nej. men hvis du føder inden 20 september mener jeg, så kan du nå at få dem for oktober med

Anmeld

28. maj 2011

Maja_4000

Anonym skriver:

Det var billigt gjort.. Bagte i selv, eller?

Vi lavede alt selv .. Eller .. Hendes bedsteforældre og oldeforældre hjalp med at bage boller .. Der skal jo MANGE til :b

Og så fik vi drikkevarer fra Tyskland (:

Og så vil jeg lige sige , at jeg blev døbt i december for mange år siden :b Men det gik altså fint nok :b Så skal I nok bare invitere i god tid

Anmeld

28. maj 2011

B&J

Jamen hvad med at lave ta selv bord???

lune leverpostaj med ting til

og kartofle salat

frikadeller

pastasalat

osv det bliver ikke så dyrt og som sagt i kan spare op men ellers får i jo også børnepenge vi holdte vores for 5000kr med det hele og der fik vi heltstegt pattegris

Anmeld

28. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

nej. men hvis du føder inden 20 september mener jeg, så kan du nå at få dem for oktober med

Så skal jeg nok være heldig som førstegangsfødende 

Anmeld

28. maj 2011

smutti1975

spørg om folk ikke vil komme med en ret hver og stil det op til ta selv bord.  husk at få dem til at sige hvad de kommer med så du ved hvad der er og dermed også havd du evt synes der mangler.

vi har været til en sådan barnedåb og det var en super måde at gøre det på - og det havde ingen indflydelse på  hvad folk tænkte om at komme eller på størrelsen af gaver til barnet. alle var bare glade for at kunne hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.