Anonym skriver:
HAr brug for råd.. Vi er to studerende, der venter vores første barn til oktober. Vi har naturligvis planlagt, så har vi har råd til babyudstyr, og er allerede godt langt og planlagt, at vi har råd til den lille i hverdagen. Men dåben stresser mig! Problemet er, at vi i forvejen skal flytte snart og betale indskud, så der ryger opsparingen jo. Og dåb er jo dyrt! Så hvordan skal vi kringle den på en billig måde?
Problemet er, at vi begge har STORE familie. Bare den nære familie i min familie udgør omkring 15 personer (fordi både mine forældre og bedsteforældre er skilt). Derudover er der flere andre familiemedlemmer, som ikke lige er i den nærmeste familie, som jeg gerne vil have med. Så er der hans familie, som også er stor. Og for ham betyder det meget, at flere af hans fætre og kusiner kommer med. Det er slet ikke noget, som han vil give slip på, og det forstår jeg godt. Fordi de har et nært forhold.
Jeg tør ikke tænke på hvor mange vi bliver, men MINDST 30 og det er nok lavt sat! Sådan noget som placering, service mm. er ikke et problem, da det er noget vi kan ordne gratis gennem mit stedfars arbejde. Men alt det andet! Pynt, spise, drikkevarer mm!
Det er klart, at vi ikke kan invitere på 3-retters menu, og jeg havde egentlig tænkt det bare skulle være noget hyggeligt med boller, pålæg og kage. Men er det temmelig fesent taget i betragtning hvor mange gæster der kommer? Og kan dét overhovedet gøres billigt?
Hjælp hjælp
Vi tænker dåben skal holdes en gang i januar eller februar, hvor den lille er max 5 måneder. Da vi ikke synes det er smart at placere det lige i julen...
What to do?
Altså i kunne jo laveetslagssammenskudsgilde ud af det....
Enten sige at hver person skal tage en ret mad med, eller indkøbe noget der er brug for....
Ellers kunne i sige at i leverer drikkevarer og tilbehørs-buffet, og så skal folk selv tage deres kød med, som man så kan grille til festen....