Ideer til wokretter eller gryderetter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Mor til L&S

Tina&Martin skriver:

For guds skyld ikke den fra Ikea... den prøvede vi, og der forbrændte belægningen, så hele hytten vold stank i flere dage efter, føøøj...

Haha - det vil jeg skrive bag øret... - Kunne jeg sagtens ha fundet på! Ej, jeg må købe en ordenlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

2babygirls

Mor til Liva skriver:

Haha - det vil jeg skrive bag øret... - Kunne jeg sagtens ha fundet på! Ej, jeg må købe en ordenlig

Den var heller ikke for smart med håndtaget, det kørte bare rundt og rundt haha.. Intet greb der..

Anmeld

28. maj 2011

Frk.Skruk

Mi skriver:

Jeg har lige købt en wok fra tefal/jamie oliver. Men men men jeg er egentlig ikke god til at lave wokmad eller gryderetter. Jeg ville dog gerne prøve at lave det noget mere, så kan i ikke inspirere mig.

Hvad laver i når i laver mad i wok eller gryderetter?

Lidt inspiration

Jeg plejer at lave med:

- Gulerødder

- Rød & Grøn peberfrugt

- Baby majs & sugarsnaps

- Forårsløg & porrer

og frisk chili..

Jeg plejer også at koge nudler som steges med i wok'en, sammen med grøntsagerne. Som kød skifter jeg mellem kylling og skinkesnitzler som er skåret ud i tern..

I stedet for at stege det i olie, steger jeg det i lidt soyasovs.. Nogle gange kan jeg godt savne lidt "sovs" og så tilsætter jeg en dåse kokosmælk, og smider lidt karry i

Håber at det var lidt inspiration til jer wok elskere

Anmeld

28. maj 2011

Mi

Frk.Skruk skriver:

Lidt inspiration

Jeg plejer at lave med:

- Gulerødder

- Rød & Grøn peberfrugt

- Baby majs & sugarsnaps

- Forårsløg & porrer

og frisk chili..

Jeg plejer også at koge nudler som steges med i wok'en, sammen med grøntsagerne. Som kød skifter jeg mellem kylling og skinkesnitzler som er skåret ud i tern..

I stedet for at stege det i olie, steger jeg det i lidt soyasovs.. Nogle gange kan jeg godt savne lidt "sovs" og så tilsætter jeg en dåse kokosmælk, og smider lidt karry i

Håber at det var lidt inspiration til jer wok elskere

Det lyder også lækkert, men hvad er sugarsnaps?

Anmeld

28. maj 2011

Frk.Skruk

Mi skriver:

Det lyder også lækkert, men hvad er sugarsnaps?

Sugarsnaps er de små ærter..

Nogen kalder dem også for sukkerærter

Anmeld

29. maj 2011

hvinanden

Jeg har også brugt oksekødsstrimler og skinkekød (hver for sig godt nok). Jeg blander med al slags grønt, og serverer med ris eller fuldkornspasta(det er lækkert at stege det med på panden).

Den anden dag havde jeg kødboller tilovers fra boller i karry, og sørme om ikke oogså det kunne bruges

Uncle Bens sweet and sour sauce er også rigtig lækker at komme ved

Anmeld

29. maj 2011

Meliora

Mi skriver:

Jeg har lige købt en wok fra tefal/jamie oliver. Men men men jeg er egentlig ikke god til at lave wokmad eller gryderetter. Jeg ville dog gerne prøve at lave det noget mere, så kan i ikke inspirere mig.

herhjemme laver vi TIT wokretter, da det jo går hurtigt og derfor er perfekt de dage hvor jeg først er hjemme fra træning og arbejde 19.30.. ´.

Enten får vi kylling & nudler med enten en pose wokgrøntsager på frost eller de grøntsager der er i køleren (og nej, de mister ikke vitaminer ved at være frosset) eller også laver vi med brune ris, forårsløg, peberfrugt og gulerod med rejer eller kylling:-)

Udover lidt rapsolie bruger jeg krydderier som ingefær, koriander, salt, peber, chili og hvidløg i retterne. Karry hvis det er til risretten.

Wokretter er også genialt til at snige nogle af de grøntsager i ens mand/bærn normalt ikke spiser. Jeg formåede f.eks. at snige 250 g. hvidkål i en nudelret, uden min kære mand opdagede det:-)

Anmeld

29. maj 2011

Mi

FruRafn skriver:

herhjemme laver vi TIT wokretter, da det jo går hurtigt og derfor er perfekt de dage hvor jeg først er hjemme fra træning og arbejde 19.30.. ´.

Enten får vi kylling & nudler med enten en pose wokgrøntsager på frost eller de grøntsager der er i køleren (og nej, de mister ikke vitaminer ved at være frosset) eller også laver vi med brune ris, forårsløg, peberfrugt og gulerod med rejer eller kylling:-)

Udover lidt rapsolie bruger jeg krydderier som ingefær, koriander, salt, peber, chili og hvidløg i retterne. Karry hvis det er til risretten.

Wokretter er også genialt til at snige nogle af de grøntsager i ens mand/bærn normalt ikke spiser. Jeg formåede f.eks. at snige 250 g. hvidkål i en nudelret, uden min kære mand opdagede det:-)

Jeg vil også prøve sådan en pose frosne wokgrøntsager!!!! Det lyder da lækkert og nemt

Anmeld

29. maj 2011

Mi

Frk.Skruk skriver:

Sugarsnaps er de små ærter..

Nogen kalder dem også for sukkerærter

Nåh, ja så kender jeg dem godt

Anmeld

29. maj 2011

bøgelund

Mi skriver:

vi får tit wokret.. 

jeg tager kyllinge kød, tilsætter paprika og karry mens kødet er rå, så det suger det til sig.

når det er stegt, tilsætter jeg peberfrugt i tern, løg, gulerødder, babymajs og hvad man lige kan finde på.. 

mens det steger lidt, koger jeg nudler. (de må ikke blve alt for bløde og snasket)

når grøntsager og kød har stegt lidt, tilsætter jeg 1-2 teske karrypasta og 1 ½ dåse kokosmælk. når det er bragt i kog, kommer jeg nudlerne i, og rører rundt.

og så er det slut... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.