Ideer til wokretter eller gryderetter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.105 visninger
38 svar
0 synes godt om
28. maj 2011

Mi

Jeg har lige købt en wok fra tefal/jamie oliver. Men men men jeg er egentlig ikke god til at lave wokmad eller gryderetter. Jeg ville dog gerne prøve at lave det noget mere, så kan i ikke inspirere mig.

Hvad laver i når i laver mad i wok eller gryderetter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Dinna88

I dag har jeg netop lavet denne:

Sukkerærter, babymajs, gulerødder, gul og rød peber, bambus, øhm.. hvad er det de to sidste ting hedder... Det kan jeg ikke huske. Men bare grøntsager.

Og så koger jeg woknudler til, som jeg steger med til sidst.

I dag fik jeg så også veganske "kød"boller til, men det kan sagtens spise alene, afhængig af nudlerne.

Det er jo kun din fantasi der sætter grænser. Har et par gange fået ris med.. Bum.. broccoli, rejer, karry som krydderi, forårsløg blandet sammen. Jeg tror faktisk ikke det er mere i end det. Jo, måske porrer? det smager kanon godt sammen.

Bare vær kreativ

Anmeld

28. maj 2011

Mi

Dinna88 skriver:

I dag har jeg netop lavet denne:

Sukkerærter, babymajs, gulerødder, gul og rød peber, bambus, øhm.. hvad er det de to sidste ting hedder... Det kan jeg ikke huske. Men bare grøntsager.

Og så koger jeg woknudler til, som jeg steger med til sidst.

I dag fik jeg så også veganske "kød"boller til, men det kan sagtens spise alene, afhængig af nudlerne.

Det er jo kun din fantasi der sætter grænser. Har et par gange fået ris med.. Bum.. broccoli, rejer, karry som krydderi, forårsløg blandet sammen. Jeg tror faktisk ikke det er mere i end det. Jo, måske porrer? det smager kanon godt sammen.

Bare vær kreativ

Uhmmmmm

Jeg var lige ude i mine skuffer og lede, og fandt sørme en pakke nudler  

Putter du noget væske i for at få noget sovs ved?

Anmeld

28. maj 2011

Dinna88

Mi skriver:

Uhmmmmm

Jeg var lige ude i mine skuffer og lede, og fandt sørme en pakke nudler  

Putter du noget væske i for at få noget sovs ved?

Hæhæ
Nej, det gør jeg faktisk ikke. Jeg synes ikke det er nødvendigt, fordi grøntsager "gør det" for mig. Men jeg steger jo også i olie, så det tilføjer jo lidt.

Jeg har et par gange overvejet soyasauce dog!  

Anmeld

28. maj 2011

Mi

Dinna88 skriver:

Hæhæ
Nej, det gør jeg faktisk ikke. Jeg synes ikke det er nødvendigt, fordi grøntsager "gør det" for mig. Men jeg steger jo også i olie, så det tilføjer jo lidt.

Jeg har et par gange overvejet soyasauce dog!  

Tror jeg smider lidt soja i ja. Jeg fandt en pose med frosne rodfrugter og så har vi lidt kylling fra i går. Det bliver spændende at smage

Anmeld

28. maj 2011

Dinna88

Mi skriver:

Tror jeg smider lidt soja i ja. Jeg fandt en pose med frosne rodfrugter og så har vi lidt kylling fra i går. Det bliver spændende at smage

Jaaa, det bliver da sikkert kanon! Du kan jo koge nudlerne med karry - det gjorde jeg her til aften

Anmeld

28. maj 2011

2babygirls

Mi skriver:

Jeg har lige købt en wok fra tefal/jamie oliver. Men men men jeg er egentlig ikke god til at lave wokmad eller gryderetter. Jeg ville dog gerne prøve at lave det noget mere, så kan i ikke inspirere mig.

Hvad laver i når i laver mad i wok eller gryderetter?

JEG ELSKER WOK !!!!

min ynglings wok ret er

babymajs, bambus, bønnespirer, sukkerærter, karry, soya sovs, kylling, peberfrugt, gulerødder.

Man kan proppe ALT i, det er såå smart..

Anmeld

28. maj 2011

Tanja84

ELSKER WOK, så følger lige lidt med.

Er jo altid rart med lidt inspiration.

Vores yndlingswok består af:

Kylling, babymajs, peberfrugt, gullerød, champignon, bambusskud, annanas.

Svitser det hele i sammen i wokken, tilsætter herefter  saften fra annanas, samt lidt sursød sovs og sød chilliesovs.

Krydrer gerne med diverse krydderier og i sær lidt stærk chili og hvidløg.

Koger en omgang nudler for sig selv, og putter op i til sidst.

MUMS

Anmeld

28. maj 2011

Mor til L&S

Tina&Martin skriver:

JEG ELSKER WOK !!!!

min ynglings wok ret er

babymajs, bambus, bønnespirer, sukkerærter, karry, soya sovs, kylling, peberfrugt, gulerødder.

Man kan proppe ALT i, det er såå smart..

Lyder bestemt ikke dårligt!! Kan man få en mere deltajeret udgave af hvordan du gør??

Og kan man også bruge en sauterpande??

Anmeld

28. maj 2011

2babygirls

Mor til Liva skriver:

Lyder bestemt ikke dårligt!! Kan man få en mere deltajeret udgave af hvordan du gør??

Og kan man også bruge en sauterpande??

Uhh hvad er det for en fancy pande ?? sådan en ejer jeg vist ikke..

Jamen jeg tager 2 kyllingebryst og laver til små stykker smider dem i wokken og kommer salt, peber og karry på. Steger dem til de er gyldne og så kommer jeg gulerødderne i... efter lidt tid kommer jeg resten af grøntsagerne i samt soya sovsen, og steger i max 5 minutter.

Kunne det bruges ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.