Han er ikke vågnet efter sen middagslur - hvad gør jeg???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.233 visninger
25 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Rosa

Jonte kom sent ud at sove i barnevognen, først kl 17.30. Han plejer at komme i seng 19.30 sharp, og spise aftensmad 18-18.30, men han er altså ikke vågnet og nu er klokken 19, og han sover stadig...

Hvad gør jeg? Skal jeg vække ham, putte ham i nattøjet og fodre ham af (han er sikkert ikke sulten lige når han vågner) og så putte ham igen senere, eller skal jeg bare lægge ham forsigtigt ind i sengen - eller simpelthen lade ham sove i vognen til han vågner engang i aften og så tage ham ind??  Uanset hvad så er der jo gået rod i hans rytme, så jeg aner ikke hvad jeg skal forvente - om han vågner kl 4 i morgen eller hvordan... 

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

2babygirls

Rosa skriver:

Jonte kom sent ud at sove i barnevognen, først kl 17.30. Han plejer at komme i seng 19.30 sharp, og spise aftensmad 18-18.30, men han er altså ikke vågnet og nu er klokken 19, og han sover stadig...

Hvad gør jeg? Skal jeg vække ham, putte ham i nattøjet og fodre ham af (han er sikkert ikke sulten lige når han vågner) og så putte ham igen senere, eller skal jeg bare lægge ham forsigtigt ind i sengen - eller simpelthen lade ham sove i vognen til han vågner engang i aften og så tage ham ind??  Uanset hvad så er der jo gået rod i hans rytme, så jeg aner ikke hvad jeg skal forvente - om han vågner kl 4 i morgen eller hvordan... 

Rosa

Jeg ville nok have vækket ham og givet ham noget at spise, for som du skriver, så vågner han nok tidligt, fordi han tror han har sovet de antal timer han skal..

Anmeld

27. maj 2011

L.J.L

Rosa skriver:

Rosa

jeg ville vække ham, fodre af, og lægge ham i seng til natten når han er træt igen.

Anmeld

27. maj 2011

Ni-ko-li-ne

jeg ville vække ham, lave mad og putte ham når han var klar til at sove igen

Anmeld

27. maj 2011

JustAnotherName

Jeg ville forsøge at bære ham ind i seng ....men det lykkes nok ikke uden han vågner. Og gør han det, så tilbyd ham mad. Og put igen efter en times tid eller to. Så kan man håbe, at han sover som han normalt ville til natten.

Ellers må han trækkes til sent i dag, og så komme senere i seng ....med håb om, at I så alle kan sove lidt længere lørdag morgen

Jeg ville ihvertfald ikke lade ham klare det meste af sin tiltrængte nattesøvn derude. Så får I jo ingen ro i nat!

Anmeld

27. maj 2011

Mor til L&S

Jeg ville også vække ham og lave lidt mad og så lege lidt efter han har spist indtil han er putteklar igen..

Anmeld

27. maj 2011

Vial

Rosa skriver:

Rosa

Gud hvor angstprovokerende! Hader, når rytmen er fucket up.

Jeg ville nok også vække. Kom endelig med en update.

Pøj pøj med at få rettet op på "kaoset".

Anmeld

27. maj 2011

Rosa

Jeg gjorde som I foreslog, vækkede ham, legede kort (han var sååå træt og sad på mig og hang mens vi kiggede på hans legetøj sammen) lavede mad som han ike gad spise mere end et par skefulde af, lavede noget andet mad - samme indstilling - hvorefter han begyndte at græde af træthed og frustration over at jeg prøvede at få ham til at spise. Derfra talte jeg lige til ti, og gjorde ham så natteklar med aftenrutiner og natflaske. Han nærmest kravlede fra min arm og over i sengen og faldt i søvn på 1 sekund. 

Uha, jeg frygter at han opfatter det som om jeg vækkede ham midt om natten og "tvang ham" til at spise  Gad vide om han vågner kl 4 og er frisk 

Anmeld

27. maj 2011

Rosa

- skriver:

Ville uden tvivl have trukket vognen ind og ladet ham sove, han har brug for det.

Og så bare givet ham en flaske når han vågnede... - nu du stadig giver flaske.

Han sover sikkert stadig til nogenlunde normal tid.

Argh - hvor var du for 2 timer siden??  Jeg kunne nu ikke have fået vognen ind selv - det er 2 trin skråt ned, og vores massive spisebord står i vejen... Men jeg kunne have listet ham ind, måske... 

Nåh, men nu sover han i hvertfald - så må vi slagte den ko hvis vi kommer til den 

Anmeld

27. maj 2011

Rosa

- skriver:

Ja, man er aldrig hvor der er brug for en

Men det fint, han fik mad, ren røv og flaske... Så klarer han den nok lige

Ja, jeg har det egentlig også bedre i maven ved at have lagt ham ordentligt...  (åh, så kæk indtil han vågner kl 3 i nat! )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.