Jeg var også til fødselssamtale på hospitaler fordi jeg fik en stor britning under min første fødsels. Vi skulle snakke fødselsmetode og jeg skulle have afvide om risikoen var for højt ved at føde selv igen.
Jeg havde også en mærkelig oplevelse med det, følte heller ikke jeg fik noget ud af det overhoved, hun startede med at sige ja hvad vil du gerne vide( øhh troede ligesom at hun var informeret inden hun skulle snakke med mig) Nå men fortalte historen og at jeg nu var meget nervøg for at det samme kunne se, hun siger så bare at risikoen for at det sker er 5% og første gang var den 3-4% altså større risiko denne gang i mine øre, men samtidig er der 95% risiko for at det ikke sker.
Og at der ikke er medicinsk belæg for et kejsersnit ud fra stastikkerne( hader stastikker, for det kan jo være jeg er helt anderleder der nede ned de fleste) Nå men jeg har hele tiden sagt at jeg helst vil føde selv hvis risikoen ikke er for høj, mager ikke psykisk den påvirkning det gør at være nybagt mor og have så ondt a man ikke kan gå eller sidder i flere uger.
Men som det ser ud nu skal jeg føde selv, har snakkede med min jordmor om det hun hun siger at jeg skal prøve at skyde frygten bag mig, men hvis den bliver for stor må det jo være kejsersnit, syntes jeg har fået det lidt bedre med det efter en snak med hende...
Men der fik du lige min historie, bare lige for at fortælle at jeg ved havd du snakke om, når man ikke føler det gav nogen mening at komme.... Håber du vil tage en snak med din jordmor det er ligesom de forstår en bedre end en man først lige har mødt.
Anmeld