Skuffet over lægesamtale på sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

170811

Carina:-) skriver:

Vægten erhelt normal .

Mhs til fødsel kontra ks-så husk at du har ret til ks hvis du er utryg.

Det kan godt være lægen mener du godt kan føde normalt,men hvis du er angst og nervøs kan det skabe prob ved alm fødsel.

Snak med din jm,hun kan sikkert vejlede dig videre

Jamen jeg ville jo allerhelst føde normalt. Men kan bare mærke at jeg virkelig er bange for det. Og virkelig bange for at skulle gå 14 dage over tid, og skulle føde en "kæmpe" baby, eller bare det at gå med mine tanker og smerter 14 dage ekstra. :s

Jeg må tale med jordmoderen. Så vil se frem til på onsdag, men synes næsten der er længe til, når jeg nu havde regnet med at få ro i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Alexander&Lærke

Jeg var også til fødselssamtale på hospitaler fordi jeg fik en stor britning under min første fødsels. Vi skulle snakke fødselsmetode og jeg skulle have afvide om risikoen var for højt ved at føde selv igen.

Jeg havde også en mærkelig oplevelse med det, følte heller ikke jeg fik noget ud af det overhoved, hun startede med at sige ja hvad vil du gerne vide( øhh troede ligesom at hun var informeret inden hun skulle snakke med mig) Nå men fortalte historen og at jeg nu var meget nervøg for at det samme kunne se, hun siger så bare at risikoen for at det sker er 5% og første gang var den 3-4% altså større risiko denne gang i mine øre, men samtidig er der 95% risiko for at det ikke sker.

Og at der ikke er medicinsk belæg for et kejsersnit ud fra stastikkerne( hader stastikker, for det kan jo være jeg er helt anderleder der nede ned de fleste) Nå men jeg har hele tiden sagt at jeg helst vil føde selv hvis risikoen ikke er for høj, mager ikke psykisk den påvirkning det gør at være nybagt mor og have så ondt a man ikke kan gå eller sidder i flere uger.

Men som det ser ud nu skal jeg føde selv, har snakkede med min jordmor om det hun hun siger at jeg skal prøve at skyde frygten bag mig, men hvis den bliver for stor må det jo være kejsersnit, syntes jeg har fået det lidt bedre med det efter en snak med hende...

Men der fik du lige min historie, bare lige for at fortælle at jeg ved havd du snakke om, når man ikke føler det gav nogen mening at komme.... Håber du vil tage en snak med din jordmor det er ligesom de forstår en bedre end en man først lige har mødt.

Anmeld

27. maj 2011

170811

Mette&Alexander skriver:

Jeg var også til fødselssamtale på hospitaler fordi jeg fik en stor britning under min første fødsels. Vi skulle snakke fødselsmetode og jeg skulle have afvide om risikoen var for højt ved at føde selv igen.

Jeg havde også en mærkelig oplevelse med det, følte heller ikke jeg fik noget ud af det overhoved, hun startede med at sige ja hvad vil du gerne vide( øhh troede ligesom at hun var informeret inden hun skulle snakke med mig) Nå men fortalte historen og at jeg nu var meget nervøg for at det samme kunne se, hun siger så bare at risikoen for at det sker er 5% og første gang var den 3-4% altså større risiko denne gang i mine øre, men samtidig er der 95% risiko for at det ikke sker.

Og at der ikke er medicinsk belæg for et kejsersnit ud fra stastikkerne( hader stastikker, for det kan jo være jeg er helt anderleder der nede ned de fleste) Nå men jeg har hele tiden sagt at jeg helst vil føde selv hvis risikoen ikke er for høj, mager ikke psykisk den påvirkning det gør at være nybagt mor og have så ondt a man ikke kan gå eller sidder i flere uger.

Men som det ser ud nu skal jeg føde selv, har snakkede med min jordmor om det hun hun siger at jeg skal prøve at skyde frygten bag mig, men hvis den bliver for stor må det jo være kejsersnit, syntes jeg har fået det lidt bedre med det efter en snak med hende...

Men der fik du lige min historie, bare lige for at fortælle at jeg ved havd du snakke om, når man ikke føler det gav nogen mening at komme.... Håber du vil tage en snak med din jordmor det er ligesom de forstår en bedre end en man først lige har mødt.

Tak for dit svar.

Jeg håber også bestemt at min jordmoder kan give mig mere ro i sindet.

Jeg havde også følelsen af at han ikke helt vidste hvad sagen drejede sig om da jeg kom ind til samtalen. Men samtidig havde jeg faktisk slet ikke lyst til at dele mine tanker omkring frygt osv med ham, fordi jeg slet ikke følte mig tryg.

Hmm hvordan har du det så med tanken om at skulle gå over tid når du nu har valgt at føde selv? Jeg mener, jo større baby er jo større risiko er der vel for en bristning igen?

Og er din frygt ved at fortage sig nu så, efter jordmoderen har hjulpet lidt på vej

Anmeld

27. maj 2011

mortilnoahogmelina

170811 skriver:

Hvor stor var din baby da du fødte? Og gik du over tid eller hvordan?

Jeg synes bare slet ikke den her graviditet er sjov, og for hver dag jeg rykker tættere på termin, jo mere skrækslagen bliver jeg, og eftersom jeg har næsten 12 uger tilbage endnu, så kan jeg nå at blive meget meget usikker.

Jeg fødte 39+6 og fødte en dreng på 3768 og 53 lang .
Kan sagtens forstå dig Jeg synes heller ikke min graviditet var sjov overhovedet men virkelig hård , og jeg sagde endda jeg aldrig skulle have flere børn fordi det var så hårdt . Men nøj hvor vil jeg gerne have en til nu .
Prøv at tænke så positivt som muligt selvom det er svært men selvfølgelig får du en god alm fødsel .

Anmeld

27. maj 2011

hilma

170811 skriver:

Så er jeg lige hjemvendt fra lægesamtale på sygehuset ang tidligere bækkenbrud. Jeg er godt nok sur/trist/øv over den samtale. For det første er den læge jeg snakke med en udlænding (jeg er ikke racist og vil ikke støde nogen). Han taler ikke særlig godt dansk, og er efter min mening altså lidt uhygienisk. Synes han lugtede mærkeligt, og jeg var bare ikke tryk ved ham. Jeg har under hele samtalen en anelse svært ved at forstå alt hvad han siger, og han virker også som om han ikke forstår alt hvad jeg siger, og spørger om de samme ting flere gange, så jeg stopper hurtigt med at sige andet end det han spørger mig om.

Han spurgte meget kort ind til mit gamle brud, og konkludere ud fra dette at jeg sagtens kan føde normalt og ingen problemer vil få. Jeg nævnte at jeg havde ofte stærke smerter fra højre hofte/bækken, mere end venstre (som jeg ikke har haft brud på), men han sagde at mange gravide fik ondt i bækkenet.

Han scannede mig og skønnede baby til 1280 gram. Jeg fik ikke afvide om dette var normalt eller unormalt. Så kan nogen svare på det? Jeg er 28+2.

Nu sidder jeg tilbage med en følelse af at jeg virkelig har spildt min morgen på ingenting. Jeg havde sådan glædet mig til den samtale, for at få lys over nogle ting, da jeg er helt vildt nervøs for at skulle føde pga det bækken. Jeg ved godt at han sagde at jeg sagtens kunne føde selv, men min største frygt er at gå over tid og skulle føde en stor/større baby, fordi jeg allerede er skrækslagen for fødslen og smerter i bækken. Synes slet ikke den her samtale hjalp, tværtigmod

Måtte ud med mine frustrationer. Er simpelthen i så dårligt humør nu.

nu spørger jeg bare løs, du skal vel ved ingen chance føde på hillerød vel???

for det lyder som lægen jeg havde på hillerød...

"mange gravide får smerter i bækkenet" yada yada yada...

lang tid inden havde jeg fået konstateret bækkenløsning plus den der ischassis eller hvad den hedder nerve var i klemme..

og jeg var deroppe fordi jeg havde skydende smerter op til nyrerne, men han hørte mig slet ikke og nægtede sågar at tjekke hvor min leukucytter stammede fra... efter det skiftede jeg syghus fordi jeg var slet ikke tryg ved den læge...

Anmeld

27. maj 2011

hilma

hilma skriver:

lang tid inden havde jeg fået konstateret bækkenløsning plus den der ischassis eller hvad den hedder nerve var i klemme..

og jeg var deroppe fordi jeg havde skydende smerter op til nyrerne, men han hørte mig slet ikke og nægtede sågar at tjekke hvor min leukucytter stammede fra... efter det skiftede jeg syghus fordi jeg var slet ikke tryg ved den læge...

iøvrigt en rigtig flot vægt på din baby

Anmeld

27. maj 2011

170811

hilma skriver:

Jo jeg skal lige præcis føde på hillerød sygehus..

Hvilket sygehus skiftede du til?

Og skydende smerte til nyrene.... Hmm det har jeg også, men gad ikke at nævne det for ham idag fordi han var som han var.

Anmeld

27. maj 2011

hilma

170811 skriver:

Jo jeg skal lige præcis føde på hillerød sygehus..

Hvilket sygehus skiftede du til?

Og skydende smerte til nyrene.... Hmm det har jeg også, men gad ikke at nævne det for ham idag fordi han var som han var.

lignede han lidt quasimodo????  mørk med inder accent???

jeg fik lyst til at række tungen ad ham, synes han var sååå latterlig at høre på! 

min veninde havde fået ham, og det første hun tænkte var " du skal fanme ikke være det første mine børn ser"! hehe.

ved om mange der ikke bryer sig om han og har fået at vide af mange at han "kun" interesserer sig for noget hvor det er spetakulært osv. 

skiftede til herlev og det var jeg altså super glad for!

Anmeld

27. maj 2011

170811

hilma skriver:

lignede han lidt quasimodo????  mørk med inder accent???

jeg fik lyst til at række tungen ad ham, synes han var sååå latterlig at høre på! 

min veninde havde fået ham, og det første hun tænkte var " du skal fanme ikke være det første mine børn ser"! hehe.

ved om mange der ikke bryer sig om han og har fået at vide af mange at han "kun" interesserer sig for noget hvor det er spetakulært osv. 

skiftede til herlev og det var jeg altså super glad for!

JA det var lige præcis ham så! Årh tænk at jeg heldigvis ikke er den eneste der følte sig alt andet end tryg ved ham.. Men.... Er det ham der skal hjælpe mit barn til verden så?????  Det gider jeg godt nok ikke at have..

Anmeld

27. maj 2011

hilma

170811 skriver:

JA det var lige præcis ham så! Årh tænk at jeg heldigvis ikke er den eneste der følte sig alt andet end tryg ved ham.. Men.... Er det ham der skal hjælpe mit barn til verden så?????  Det gider jeg godt nok ikke at have..

kan du sagtens risikere at det er... jeg synes at han er modbydelig og røv kold og har en overlegen attitude!

efter jeg havde set ham, skiftede jeg sygehus og der var jeg i 33 uge..og jeg blev såååå glad for at være på herlev, de var sååå professionelle og empatiske

jeg fortryder ikke et eneste sekund at jeg skiftede fødested

han er virkelig ikke rar, flere af mine veninder har haft ham og har ikke været trygge ved ham!

jeg skældte ham ud, ikke råben eller noget, hende min veninde der var med, synes at det var lidt pudsigt at se læge blive "sat lidt på plads" agtigt af en lille pige som mig hehe... 

han er godt nok en pudsig fætter ham qvasi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.