Hjælp mig lige her....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.462 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Ønskeønskeønskebarn

Hej Piger,

Har været ved lægevagten her sidst på dagen. Blev SINDSSYG svimmel lige pludselig og så sorte prikker for øjnene. Fik kvalme og blev virkelig utilpas, så naturligt nok blev jeg bange og nervøs, både for baby og jeg.

Vi kom så ind til lægen og han undersøgte mig grundigt. Han mener det kan være noget omgangssyge, altså ikke noget farligt. Han siger så også at nmit blodtryk er højt og at jeg skal op til min egen læge imorgen for yderligere at få det tjekket... SHIT tænker jeg jo så... hvad går det ud på, har aldrig haft det før, og igen bliver jo nervøs for baby.

Er der nogen der har erfaringer med for højt blodtryk?? også under graviditet??

håber der er nogen der kan give mig lidt ro på så jeg kan sove i nat

ØØØB 17+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

LBK

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Hej Piger,

Har været ved lægevagten her sidst på dagen. Blev SINDSSYG svimmel lige pludselig og så sorte prikker for øjnene. Fik kvalme og blev virkelig utilpas, så naturligt nok blev jeg bange og nervøs, både for baby og jeg.

Vi kom så ind til lægen og han undersøgte mig grundigt. Han mener det kan være noget omgangssyge, altså ikke noget farligt. Han siger så også at nmit blodtryk er højt og at jeg skal op til min egen læge imorgen for yderligere at få det tjekket... SHIT tænker jeg jo så... hvad går det ud på, har aldrig haft det før, og igen bliver jo nervøs for baby.

Er der nogen der har erfaringer med for højt blodtryk?? også under graviditet??

håber der er nogen der kan give mig lidt ro på så jeg kan sove i nat

ØØØB 17+0

Jeg fik for højt BT under min graviditet, og det viste sig at være begynde svangerskabsforgiftning....

Jeg var så langt i min graviditet at jeg blev sat i gang.

Anmeld

26. maj 2011

Ønskeønskeønskebarn

L_K skriver:

Jeg fik for højt BT under min graviditet, og det viste sig at være begynde svangerskabsforgiftning....

ÅHHHH nej... så langt er jeg jo bare slet ikke.. nej nu bliver jeg virkelig bange... Kan det være andet??

Anmeld

26. maj 2011

LC

Hmm, ved ikke noget om højt BT...

Men har også været svimmel og ved at besvime mens jeg er gravid flere gange... Det er primært hvis jeg har glemt at spise.. Eller har kastet så meget op at jeg ikke har noget mad i maven, og så forsøger at gå stå for meget..

Sidste graviditet blev jeg også svimmel og blev dårlig når jeg lå på ryggen. En dag da jeg var lige ved at besvime hos min læge, fordi jeg skulle ligge mens han mærkede min mave. Han kunne så fortælle at det var fordi baby fyldte så meget i min mave at når jeg lå ned på ryggen blokkerede baby for blodtilførslen til hovedet, og derfor blev jeg svimmel... 

Anmeld

26. maj 2011

LBK

ÅHHHH nej... så langt er jeg jo bare slet ikke.. nej nu bliver jeg virkelig bange... Kan det være andet??

Ja det kan se sagtens. Det kan jo også skyldes at din krop reagerer kraftigere på graviditeten så din blodcirkulation ikke altid kan følge med.

Det var ikke min mening at gøre dig mere nervøs, men det er jo rart at kende mulighederne for hvad det KAN være. 
Men vent du roligt på din lægetid i morgen. Havde det været svangerskabsforgiftning ville jeg formode at vagtlægen havde sagt det til dig.

Det synes jeg altid de er meget opmærksomme på. Hvor langt henne er du??? 

Anmeld

26. maj 2011

B&J

Jeg besvimede engang i mit forløb og tror vist det er meget alm at folk bliver lidt svimmel osv tænker på spiser du jern?

Anmeld

26. maj 2011

Albatrossen

Hej du

Nej ikke med for højt blodtryk, men har prøvet præcis det samme som du lige har oplevet bare lidt tidligere tror jeg..... Altså jeg havde stået op i toget fordi der ingen pladser var og der var ingen der flyttede sig men de kunne jo heller ikke se jeg var gravid... lige pludselig får jeg det bare varmt, prøver at knappe jakken op og tage vanter af (det var i det tidlige forår) men begynder bare at se sorte prikker og kan næsten ikke gå, når dog ud i mellemgangen af S-toget hvor jeg får fortalt en dame at jeg er dårlig og gravid, er dog ret sikker på hun ikke er i tvivl da jeg på det her tidspunkt hverken kan se får luft eller andet.... hun vil så have mig ind og sidde i vognen i gen men da jeg har MONSTER kvalme(det led jeg ellers ikke af ) vælger jeg i stedet at styrte ud på næste station hvor jeg flår alt mit overtøj af og får sat mig på en bænk med hovedet mellem benene.... og så forsvandt det og det har heldigvis ikke været der siden.

var til lægen og fik målt blodtryk ,samt taget urin prøve og så blev jeg sygemeldt efterfølgende en uge.

men det kan altså være at du har fået lukket for det store blodkar der sidder i ryggen, det er vigtigt at du bevæger dig når du står op i længere tid vrik med numsen fra side til eller stå skiftevis på det ene og andet ben... hav altid noget sodt med til at stabilisere dit blodsukker, min læge sagde at det var godt med en chokoladeskildpadde eller noget andet man kan lide og så noget at drikke

håber de finder ud af hvad det er for det er da super ubehageligt....

Anmeld

26. maj 2011

Ønskeønskeønskebarn

det er helt sikkert rart at kende til mulighederne.. og ved godt den er der... troede måske bare ikke det kunne være aktuelt allerede nu. Vagtlægen skrev mit blodtryk ned 115/175... sys det lyder MEGET voldsomt...

Ja jeg må vente tiden an og se til imorgen... men det er godt nok svært... jeg håber inderligt baby har det godt, og at det går over igen. har dog også haft en lang dum tid på jobbet, efter jeg har fortalt jeg er gravid, er det ikke ligefrem blevet nemt at være på min arbejdsplads, som er ret lille. Jeg er stresset og ked af det hver dag og har svært ved at hænge sammen

jeg er 17+0

Anmeld

26. maj 2011

Ønskeønskeønskebarn

L_K skriver:

hov... glemte at citere dig

Anmeld

26. maj 2011

Kageelsker

det er helt sikkert rart at kende til mulighederne.. og ved godt den er der... troede måske bare ikke det kunne være aktuelt allerede nu. Vagtlægen skrev mit blodtryk ned 115/175... sys det lyder MEGET voldsomt...

Ja jeg må vente tiden an og se til imorgen... men det er godt nok svært... jeg håber inderligt baby har det godt, og at det går over igen. har dog også haft en lang dum tid på jobbet, efter jeg har fortalt jeg er gravid, er det ikke ligefrem blevet nemt at være på min arbejdsplads, som er ret lille. Jeg er stresset og ked af det hver dag og har svært ved at hænge sammen

jeg er 17+0

Det høje blodtryk kan også meget veld skyldes at du har været bekymret/nervøs, det får meget nemt blodtrykket til at stige! Og så er der jo dem der bare får højt blodtryk af at være hos lægen (det kan man ikke nødvendigvis selv mærke eller gøre noget ved)

115/175 lyder dog som et meget underligt tryk, nærmere et fejlblodtryk. Havde det været 175/115 havde det lydt mere realistisk, dog stadig meget højt (et normalt blodtryk ligger ca. mellem 120/60 - 170/85).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.