Nedgroede negle på tæer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Polkaprik

Jakob'sMor skriver:

Nej for det går p**** ondt! Kunne knap nok gøre det på mig selv

Måske forslå lægen at hun kan få en bøjle på sine tær.

Der skal i hvert fald findes en løsning. Tror bare det er en rigtig dårlig kombo at de både groer ind i huden og opad så de knækker af helt nede. Ved sgu ikke lige hvem hun har fået det gen fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

JustinsMoar

AV!

Vi har samme problem med Justin..
Jeg smører noget Fucidin salve på, og så forsvinder rødmen langsomt!

Anmeld

26. maj 2011

Jakob'sMor

Polkaprik skriver:

Der skal i hvert fald findes en løsning. Tror bare det er en rigtig dårlig kombo at de både groer ind i huden og opad så de knækker af helt nede. Ved sgu ikke lige hvem hun har fået det gen fra

Ja rigtigt dårlig kombo.. Hehe I må kigge på jeres tær

Anmeld

26. maj 2011

Fenris

Søg på nettet efter en fod terapeut der er gode til børn...umiddelbart ville jeg tage en lille bitte smule ( endelig ikke for meget) men bare så kanten ikke skær ned i huden. Hvis du kan klippe en smule af hjørnet ? Jeg er selv udannet i negle bla og når vi laver fødder så tager man altid en lille smule af hjørnet - så de ikke bare går lige over
Men det kan måske være svært selv at gøre så prøv at snakke med en fodterapeut og så få din læge til at give dig en henvisning
Og så vil jeg også lige tilføje at børns negle form ændrer sig med tiden så man kan håbe hun " gror" fra det... Held og lykke
- anita

Anmeld

26. maj 2011

Tina&Laura

Polkaprik skriver:

Hej Tøser

Jeg har en datter på 3 år der siden hun blev født har haft nogle dumme negle på sine storetæer. De er meget brede ude ved tåspidsen og vokser samtidig opad. Det betyder at de vokser ind i huden på tåen og knækker af helt nede da de hurtigt kommer til at rage imod overlæderet på skoene. Så jeg jeg kan ikke klippe dem hensigtsmæssigt i forhold til hendes nedgroning

De bliver simpelthen så røde og bulne og gør s**** ondt på hende Hendes ene tå er helt mørkerød helt ned til det første led!

Min læge har ignoreret problemet hver gang jeg har haft nævnt det og bare sagt jeg skal bade dem i sæbevand og klippe dem lige.... Jamen for fanden! Det kan jeg ikke og sæbevand er jo bare lindring og ikke en måde at forebygge!

Så nu overvejer jeg at tage hende til en fodterapeut. 

Er der nogle af jer der erfaringer med dette?

Mange hilsner Michelle

Hej.

Jeg er blevet opereret for det og det er det bedste jeg nogensinde har fået gjort for mig selv!

Bank i bordet og sig at det skal opereres.

Op i r*ven med bøjler på neglene og sæbevand - det hjælper ikke en meter - ikke i det lange løb.

Knus. 

Anmeld

27. maj 2011

serinasmor

min kæreste har haft problemet på sine tæer ... han fik dem laserskåret ... men jeg tror måske ikke man må gøre det på et barn der er så lille ... men ved det ikke...

har alle i jeres husstand samme læge .. ellers ville jeg måske lige tage en snak med mors/fars læge og høre om det kan lade sig gøre

Anmeld

27. maj 2011

JustAnotherName

Hej Tøser

Jeg har en datter på 3 år der siden hun blev født har haft nogle dumme negle på sine storetæer. De er meget brede ude ved tåspidsen og vokser samtidig opad. Det betyder at de vokser ind i huden på tåen og knækker af helt nede da de hurtigt kommer til at rage imod overlæderet på skoene. Så jeg jeg kan ikke klippe dem hensigtsmæssigt i forhold til hendes nedgroning

De bliver simpelthen så røde og bulne og gør s**** ondt på hende Hendes ene tå er helt mørkerød helt ned til det første led!

Min læge har ignoreret problemet hver gang jeg har haft nævnt det og bare sagt jeg skal bade dem i sæbevand og klippe dem lige.... Jamen for fanden! Det kan jeg ikke og sæbevand er jo bare lindring og ikke en måde at forebygge!

Så nu overvejer jeg at tage hende til en fodterapeut. 

Er der nogle af jer der erfaringer med dette?

Mange hilsner Michelle

Ughh, du rammer lige et ømt punkt hos mig. For min datter på 2 år, har en dum, dum lilletå-negl. Og jeg føler sådan, at det er MIN skyld.

Den peger OPAD. Den er simpelthen blevet klippet for langt ned, da hun var helt lillebitte. Og nu er den blevet "skør"
Den er nærmest blevet dobbelt-tykkelse. Og så vokser den ikke fremad men op.

Jeg spugte en SP, og har også nævnt det ved egen læge. Da jeg håbede, at jeg kunne nå at rette op på det. Men ingen har, ligesom med din datter, virket til at reagere særligt på det, eller komme med løsnings-forslag.

Vores ældste datters negle, både på hænder og fødder, ser fine og normale ud.

Jeg kan også godt finde ud af at klippe deres negle ordentligt.
Men bare ikke den dumme, lilletå-negl. Og jeg er sååå træt af det på vores datters vegne, at hun skal leve med sådan en dum dobbelt-højde negl på sin lilletå, resten af hendes liv

Anmeld

27. maj 2011

Polkaprik

Tusind tak for alle jeres svar!  Jeg kunne ikke komme igennem til lægen i dag og overvejede at tage hende med til vagtlægen da specielt den ene ser SÅ rød og væmmelig ud, men da hun var helt mast efter en lang dag i BH besluttede jeg mig for lige at se tiden an til i morgen og så elers holde hende s skofri som overhovedet muligt indtil vi får ordnet den.

Michelle

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

Hejsa

Jeg vil bare sige, at jeg synes også du skal banke i bordet hos lægen! Det kan være SÅ svært at komme af med nedgroede negle. Min lillebror blev opereret på begge storetæer da han var 15 år (efter at have døjet med det i en 1-2 år før da ! ) - en smertefuld proces og det tog tid at komme sig ovenpå operationen, hvor han gik dårligt...

Jeg synes klart du skal forlange at du får hjælp med at komme det til livs! Det kan udvikle sig til noget grimt noget..

Held og lykke

Anmeld

27. maj 2011

mn

plejer man ikke bare at give dem bøjle på som man gør ved voksne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.