Nedgroede negle på tæer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.102 visninger
22 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Polkaprik

Hej Tøser

Jeg har en datter på 3 år der siden hun blev født har haft nogle dumme negle på sine storetæer. De er meget brede ude ved tåspidsen og vokser samtidig opad. Det betyder at de vokser ind i huden på tåen og knækker af helt nede da de hurtigt kommer til at rage imod overlæderet på skoene. Så jeg jeg kan ikke klippe dem hensigtsmæssigt i forhold til hendes nedgroning

De bliver simpelthen så røde og bulne og gør s**** ondt på hende Hendes ene tå er helt mørkerød helt ned til det første led!

Min læge har ignoreret problemet hver gang jeg har haft nævnt det og bare sagt jeg skal bade dem i sæbevand og klippe dem lige.... Jamen for fanden! Det kan jeg ikke og sæbevand er jo bare lindring og ikke en måde at forebygge!

Så nu overvejer jeg at tage hende til en fodterapeut. 

Er der nogle af jer der erfaringer med dette?

Mange hilsner Michelle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

L.J.L

jeg kigger lige med her, da vi har samme problem

Anmeld

26. maj 2011

LISBETH:-)

Opper lige for dig

Anmeld

26. maj 2011

Jakob'sMor

Jeg har selv haft problemer med da jeg var yngre, jeg vil råde dig at at tage til lægen igen og banke i bordet - det kan bliver ret smertefuldt for hende, hvilket det jo allerede er

Men når du har badet hendes fod, så prøv at vippe huden ud fra neglen, forstår du? Altså så du får betændelsen ud.

Hun kan i væreste tilfælde få opereret hendes tær så neglen permanent bliver smaller.

Held og lykke med lillepigens tå

Anmeld

26. maj 2011

quar20

Lauritz skriver:

jeg kigger lige med her, da vi har samme problem

også her - sådan ser Tinos tånegle også ud.

Det så synd for det gør jo så ondt på dem.

Anmeld

26. maj 2011

Polkaprik

Jakob'sMor skriver:

Jeg har selv haft problemer med da jeg var yngre, jeg vil råde dig at at tage til lægen igen og banke i bordet - det kan bliver ret smertefuldt for hende, hvilket det jo allerede er

Men når du har badet hendes fod, så prøv at vippe huden ud fra neglen, forstår du? Altså så du får betændelsen ud.

Hu kan i væreste tilfælde få opereret hendes tæt så nogen permenent bliver smaller.

Held og lykke med lillepigens tå

Jeg har selv et par gange prøvet at få sådan en negl og forsøger at gøre netop det du beskriver med at rense/skubbe huden lidt væk, Men det gør bare så ondt på hende at jeg ikke kan få lov til det

Jeg må til lægen med hende eller en fodterapeut for hun skal bare kke blive ved med at have så ondt!

Anmeld

26. maj 2011

Polkaprik

quar20 skriver:

også her - sådan ser Tinos tånegle også ud.

Det så synd for det gør jo så ondt på dem.

Ja det er RIGTIG synd!

Anmeld

26. maj 2011

Polkaprik

lisbeth2910 skriver:

Opper lige for dig

Takker

Anmeld

26. maj 2011

Jakob'sMor

Polkaprik skriver:

Jeg har selv et par gange prøvet at få sådan en negl og forsøger at gøre netop det du beskriver med at rense/skubbe huden lidt væk, Men det gør bare så ondt på hende at jeg ikke kan få lov til det

Jeg må til lægen med hende eller en fodterapeut for hun skal bare kke blive ved med at have så ondt!

Nej for det går p**** ondt! Kunne knap nok gøre det på mig selv

Måske forslå lægen at hun kan få en bøjle på sine tær.

Anmeld

26. maj 2011

Nanastep

Hej med dig,
Kan godt se det ikke er rart for hende, jeg lider af det samme problem, og jeg skal på operations bordet om 14dage,. Jeg ville smutte til lægen og ja banke i bordet, for det bliver kun værre for hende !
Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.