Hund og ny lille baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

banditten2011

samantha1986 skriver:

Min søster har lige fået en lille pige, og min mor har to rottweilere, og når min søster er hjemme hos min mor kommer hundende ind i et rum, der bliver sat et børnegitter for så kan at de stadig kan følge med i hvad der sker. og når den bette græder sidder den ene af dem og gør. men ellers virker de slet ikke interesseret i den lille-.

okii ville bar helst ikk sku lukke dem inde hvis vi ska bo hos de gamle permanent.. men de vænner sig vel forhåbentlig til en lille dreng på et tidspunkt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Carl-Emil's mor

mth1987 skriver:

Vi har to mellemstore hunde og jeg må indrømme at alt det der er da vist at overdrive sagt med smil på læben. Vi gør alle tingene på hver vores måde men her der tog vi da bare hjem og der var hundene og de fik lov at snuse til baby og det var så det !!!Jeg kan ikke se at man skal gøre så stort et nummer ud af det, men det måske bare mig?

Gad da godt at vide hvad det er som gør at det er at overdrive at tænke på at hundene og baby skal få den bedste start??

Jeg kan ikke se at det er stort nr. Jeg kender mine hunde utrolig godt, har dem med når jeg er på arbejde så for dem vil det blive en stor omvæltning at jeg pludselig ikke kun er med dem..

Anmeld

26. maj 2011

Fenja09

Vi har både hund og to katte - jeg er i uge 27 nu. Det eneste vi har talt om er at alle vores dyr skal have lov at snuse og lære den lille ny at kende. Vi ønsker ikke at være hys omkring det, da det så bare gøre dyrene endnu mere utryg ved den nye situation.

Derudover har vi selvfølgelig gjort os nogle tanker omkring, at vi ikke kan ligge babyen på gulvet - i hvert fald ikke i starten, så vi har købt kravlegård, som vi regner med at bruge i det første lange stykke tid.

Er sikker på, at vores dyr nok skal tilpasse sig når vi får bebsen hjem og der er gået lidt tid. Og så har vi også meget i mente at vi ikke må glemme dem, så kæresten vil nok overtage en stor del af dyrenes omsorg indtil at babyen ikke er så (fysisk) afhængig af sin moaar

Anmeld

26. maj 2011

Carl-Emil's mor

Fenja09 skriver:

Vi har både hund og to katte - jeg er i uge 27 nu. Det eneste vi har talt om er at alle vores dyr skal have lov at snuse og lære den lille ny at kende. Vi ønsker ikke at være hys omkring det, da det så bare gøre dyrene endnu mere utryg ved den nye situation.

Derudover har vi selvfølgelig gjort os nogle tanker omkring, at vi ikke kan ligge babyen på gulvet - i hvert fald ikke i starten, så vi har købt kravlegård, som vi regner med at bruge i det første lange stykke tid.

Er sikker på, at vores dyr nok skal tilpasse sig når vi får bebsen hjem og der er gået lidt tid. Og så har vi også meget i mente at vi ikke må glemme dem, så kæresten vil nok overtage en stor del af dyrenes omsorg indtil at babyen ikke er så (fysisk) afhængig af sin moaar

Må være rart at kæresten bare kan overtage ansvaret for dem på den måde  det har vi prøvet på at indføre her og det bliver ikke accepteret af nogle af dem.. jo når jeg ikke er der så er der intet problem men er jeg der så er jeg nr.1 især for vores den ældste

og helt enig i at man ikke skal være hys, jeg mener også bare at man skal se på hvilken motorik ens hund har  vores store kan gå og falde fordi han lige skal koncentrer sig om hvad det er der sker et andet sted i huset også falder han over sine egne ben  han fejler intet for han er undersøgt han er bare teenager  så bare at stille et barn ved ham vil jeg ikke være tryg ved men at lade ham være i sin egen sofa og side i menneske sofaen med baby og han den måde kan snuse og følge med er for os det rigtige, ihvertfald som udgangs punkt

Anmeld

26. maj 2011

banditten2011

Fenja09 skriver:

tror bestemt os vores nok ska vænne sig til den lille ny men den store hund er bar såå klumpet og den lille springer rundt fordi hun er glad såå man ska være lidt ekstra vågen hehe

Anmeld

26. maj 2011

mth1987

banditten2011 skriver:

jaah men tror desværre ikk vores hunde lader det ligge såå nemt.. desværre.. de er meget nysgerrige.. men vi kan kun se tiden an

Det var vores også i starten og er det da stadig snart et år efter men de ska også bare følge med i alt og de eeeelsker børn. Dog har vi lært Victoria at når hundene er i deres kurv er det forbudt område og ellers går hundene af sig selv når de ikk gider at blive kravlet på mere er to amerikanske bulldogs

Anmeld

26. maj 2011

banditten2011

mth1987 skriver:

Det var vores også i starten og er det da stadig snart et år efter men de ska også bare følge med i alt og de eeeelsker børn. Dog har vi lært Victoria at når hundene er i deres kurv er det forbudt område og ellers går hundene af sig selv når de ikk gider at blive kravlet på mere er to amerikanske bulldogs

så har i jo os 2 skønne hunde.. ja vi må jo se tiden an der er jo noget tid til vores lille mand kommer.. tror den store vil blive beskyttene over for den lille da han er det overfor mig men ikk i voldsom grad at det blir farligt

Anmeld

26. maj 2011

Fenja09

Elmer&Amy skriver:

Må være rart at kæresten bare kan overtage ansvaret for dem på den måde  det har vi prøvet på at indføre her og det bliver ikke accepteret af nogle af dem.. jo når jeg ikke er der så er der intet problem men er jeg der så er jeg nr.1 især for vores den ældste

og helt enig i at man ikke skal være hys, jeg mener også bare at man skal se på hvilken motorik ens hund har  vores store kan gå og falde fordi han lige skal koncentrer sig om hvad det er der sker et andet sted i huset også falder han over sine egne ben  han fejler intet for han er undersøgt han er bare teenager  så bare at stille et barn ved ham vil jeg ikke være tryg ved men at lade ham være i sin egen sofa og side i menneske sofaen med baby og han den måde kan snuse og følge med er for os det rigtige, ihvertfald som udgangs punkt

Det er selvfølgelig begrænset hvor meget kæresten kan tage, da jeg jo får barsel og han skal på job, så jeg vil gå hjemme med både dyr og baby - men når han kommer hjem fra job må han tage en større tørn med dyrene, hvor vi idag er to om det hele. Det gør han så også gerne, da han er hundetræner og bruger en del tid på det

Vi har også en stor hund - en Schæfer og hun har simpelthen intet ondt i sig, men bare det at hun er stor gør at vi ikke bare kan lade et barn ligge på stuegulvet - selvom vi er tilstede, hvilket man altid skal være når man har dyr og børn sammen

Anmeld

26. maj 2011

Fenja09

banditten2011 skriver:

tror bestemt os vores nok ska vænne sig til den lille ny men den store hund er bar såå klumpet og den lille springer rundt fordi hun er glad såå man ska være lidt ekstra vågen hehe

Ja der er lidt flere - eller andre forholdsregler man skal tage når man har dyr og børn, men mange gør og har gjort det før os, så mon ikke at vi også kan klare det

Anmeld

26. maj 2011

Kløver

vi har en kravlegård, og det er guld værd når man har hund, ellers gjorde vi det at manden mens jeg var indlagt havde et sæt med hjem, vores søn havde haft på, og gav til hunden, så dne kunne snuse lugten at den lille ny, og ellers lade ham snuse til den lille når man kommer hjem, og lade ham undersøge uden det bliver for meget selvfølgelig, men så man ikke skubber hunden væk og udenfor

det har været stor succes herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.