Landet vs. byen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

JustAnotherName

Har stemt "landet" ....meeen, det er ikke sådan bondegård og langt til den næmeste alting.

Vi bor nær skov, fjord, sø og marker i udkanten af Randers.
Men der er både frisør, pizzaria, solcenter, en "Rema1000", to vuggestuer og tre børnehaver og et forsamlingshus, sportsplads + hal og træning herude. Og snart får vi også en fri-skole herude.

Selvom der er dådyr, egern, ugler, fasaner og ræve, som vi jævnligt ser her, så er vi ikke længere fra Randers bymidte end 10 min. køretur.

Det passer mig helt perfekt!

Det er ikke mudder-gødning "uuu-Å-a-land" - Men heller ikke midt i det pulserende byliv. Det er en ting lige midt imellem.
Her er grønt og roligt - og stadig tæt til alt hvad man nu behøver!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

kamtok

Helt igennem bymenneske. Er født og opvokset på Frederiksberg og bor nu i København Nv. Æææææælsker byen

Anmeld

25. maj 2011

Lise

Er vokset op i Aalborg, haft et stop-over i  København i 5 år, og bor nu i Hvidovre/Storkøbenhavn. Jeg skal ikke flytte længere ud end hvor jeg er nu - selvom vi har boet her i fire år nu, savner jeg stadig den lokale grønthandler fra tiden i byen...

Vi var heeelt ude i Skovlunde og kigge på hus da vi skulle købe, men der blev vi hurtigt enige om at det altså var FOR langt ude

Anmeld

25. maj 2011

Maddox

Har stemt blank, da jeg inderst inde altid har værret en rigtig by-pige, jeg bor bare det forkerte sted (i en MEGET lille flække) 

Men jeg drømmer om byen - og håber engang det bliver muligt at blive en ægte Citygirl!!!

Anmeld

25. maj 2011

Fenja09

Vi bor i byen, men på "landet" - lidt svært at definere...

Vi har meget kort tid ind til Aalborg centrum, men bor i udkanten, så vi har både marker og skov omkring os.

Passer mig egentlig ganske fint - ville da gerne have et nedlagt landbrug en dag, men det skal stadig være sådan at vi kan komme ind til byen rimelig hurtigt.

Er opvokset op i indre Kbh, men har nu boet i Nordjylland i over 10 år og nyder det - vil aldrig nogensinde bo midt inde i en storby igen - har fået nok bly i blodet hehe

Anmeld

27. maj 2011

Fru.Ø

Bor i byen,men kunne faktisk godt tænke mig at bo på landet

Anmeld

27. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er bymenneske. København 

Anmeld

27. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Loppe skriver:

Lugten siger mig jeg er fra landet.  Men 30 min. på cykel vil bringe ind i midten af Aalborg.

Jeg elsker at bo i denne lille forstad. Jeg elsker det fordi vi er et lille samfund hvor alle kender alle. Man går ikke bare lige ned og henter en liter mælk, for man møder helt sikkert en masse man kender på vejen, og pludselig har det taget en time at hente den liter mælk.

Sådan er det faktisk også her, midt på Vesterbro i København. Vi har vores egen lille by i byen. 

Anmeld

27. maj 2011

lene

er vokset op i en forstad til Odense og bor nu i en forstad til århus, så ja er bymenske, men behøves ikke at bo i midtbyen

Anmeld

27. maj 2011

L.J.L

helt bestemt byen! Nærmere betegnet Nørrebronx Kunne ALDRIG nogensinde bo på landet, jeg ville simpelthen kede mig ihjel!

Jeg er og bliver bymenneske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.