Søskende hvor der er 4 år eller mere imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

her i huset er der 5½år mellem de matilde og victor, hvor matilde er 11 og victor er 6... de skændes en del, men samtidig så hygger de sig også gevaldig... meellem victor og mathias er der 5 år og victor forguder sin lillebror og omvendt... Så her fungere det...

Matilde er delebarn fra min mand... hun har en lille søster hjemme ved moderen, hvor de skændes konstant.. så der er det ikke helt som her... derimod har hun en lillebror der på 2½, som hun forguder... Det gør hun også med mathias og hjælper hellere end gerne til begge steder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

svanen73

Jeg har ingen erfaring endnu...men jeg får lige knap 18 års forskel imellem mine 2 døtre og min ufødte søn

Jeg forventer forkælelse på højt plan.

Men da jeg lærte mine døtres far at kende, havde han en lillebror på 4 år, han var selv 20. Det er self en helt anden snak, men vi havde ham på weekend, ja det var jo nærmest som at ha et barn.

Anmeld

25. maj 2011

LinLin

Der er præcist 4 år og 1 uge imellem mine drenge. Indtil videre har det været SUPER! (den mindste er 8 mdr) - har ikke oplevet noget som helst negativt - tværtimod

Der er 6 år imellem min lillebror og mig - vi har ikke haft meget glæde af hinanden som børn... Men det tror jeg primært handler om at vi er forskellige på alle punkter

Anmeld

11. juni 2011

lion

der er 4 år mellem mig og min søster og mig og min lillebror. Nogen gange har det været ok.

Men ligenu har min søster og bror ikke gavn af hinanden grundet aldersforskellen.

Men det er stadigvæk op til dig og kæresten hvornår i vil ha nr. 2.

Der er næsten 19 mdr mellem mine, og mellem nr. 2 og 3 bliver der lidt længere tid imellem. Men ikke 4 år efter min meningen

Anmeld

11. juni 2011

SussieThyssen

Supermand skriver:

Hej alle

Ja, som overskriften lyder på - har I erfaringer med hvor der er 4 år eller mere imellem 1. og 2. barn? )

Mange siger at børnene får mest ud af hinanden, hvis der er 2-3 år. Og at hvis der er 4 til måske 6-7 år imellem får de ikke glæde af hinanden..

På forhånd tak

Der er 10 år imellem de to første her i huset og 7 år imellem de næste 2..og de nyder hinanden i dag.
Igennem mit liv, har jeg ofte erfaret at børn, der er tæt på hianden ofte slås som hund og kat, og slider hinanden op, så de ikke kan udstå hinanden som voksne, hvorimod min erfaring er, at børn, der er langt fra hinanden, nok ikke har stor glæde af hinanden som børn, men til gengæld er sammenholdet som voksne fasttømret og ubrydeligt.

For mig har det været en stor fordel at få dem så langt fra hianden.
Jeg har haft 3 enebørn og har kunnet nyde dem fuldt ud hver især på deres alderstrin.
Jeg har IKKE fået mine børn for at de skulle have glæde af hianden som børn, men for at de skulle være en glæde for hele familien hele livet.
I dag er de to store bare så nær hinanden og elsker hinanden..og jeg kan se at nu er den yngste også på vej ind i fællesskabet ..og det varmer helt ind i hjertet, at de tre nok skal holde sammen og hjælpe og støtte hinanden igennem livet, også når jeg engang ikke er her mere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. juni 2011

tazz

Bare fordi man er søskende betyder det ikke nødvendigvis, at man får glæde af hinanden. Der er 11 måneder imellem os søskende, og vi ser ALDRIG hinanden.

Anmeld

11. juni 2011

4kløver

TbCp skriver:

Jeg tror ikke det har noget med hvor mange år der er i mellem at gøre, men mere om kemien mellem de to søskende passer...

Giver dig ret.

Anmeld

11. juni 2011

Happiness

Der var 6 år imellem min bror og jeg. Og vi har ikke haft den store glæde af det... Jeg var den møgirriterende lillesøster, og han var den kedelige storebror.

Vi har dog heller ikke den store kemi, så har desværre heller ikke den store kontakt idag. Andet end familiekomsammener, ellers ses vi ikke.

Men han har så også svigtet så mange gange, at jeg ikke gider mere. Jeg vil hellere undværre, end at blive skuffet!

Anmeld

11. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Ja min erfarring med omgangskreds og jeg selv er at 4 år og op efter er ALT for meget desværre.

Anmeld

11. juni 2011

Alexander071106sMor

Der er 2 år mellem min storesøster og jeg, og vi har altid brugt hinanden rigtig meget, og har boet sammen i en periode også. Selvfølgelig var der en periode, hvor jeg bare var hende den lille trælse søster, men i dag er vi stadig tæt knyttet.

Der bliver 5 år mellem vores første og nummer to, som vi venter til nytår, og jeg synes faktisk det er en rigtig god alder, for Alexander kan være meget mere med, og forstår hvad der sker i forhold til hvis han havde været et par år.. Han spørger meget ind til graviditeten og glæder sig til han bliver storebror.

Der er faktisk 7 år mellem Alexander og hans mindste ½ storebror, og 10 år mellem ham og hans største storebror, som min mand har fra et tidligere forhold. Men den "mindste" storebror og Alexander har meget glæde af hinanden trods den store aldersforskel Det samme har ham på 14, men selvfølgelig ikke i helt samme grad, de elsker at spille fodbold sammen, og de to store er gode til at passe på Alexander når vi er på camping

Så vi ser ihvertfald frem til lillebror/søsters ankomst og glæder os til at se dem vokse op sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.