Søskende hvor der er 4 år eller mere imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

Lone Jakobsen

der er 4 år mellem min nr. 1 og 2, og igen mellem nr. 3 og 4, og de har da glæde af hinanden, men ikke så meget som ligeværdige, men som storesøster og lillebror. altså mere omsorg, mindre leg. (hvis det giver mening)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

SaNiNa

Hos min søster og jeg er der 4 år imellem og det er først efter vi er blevet store eller faktisk efter jeg er flyttet hjemme fra at vi har fået et tæt forhold.

Den dag i dag er vi rigtig meget sammen og snakker daglig sammen. lige nu bor hun hos os.

Så jeg vil jo holde på 2½ år hvis man skal have meget ud af hinanden.

Anmeld

25. maj 2011

Mor-til-asta-09

Der er 4 år imellem mig og min søster.. Og vi har altid haft et godt forhold, og er utroligt meget sammen.. og det er vi stadig selvom der er kommet børn og kærester til...

Anmeld

25. maj 2011

Maddox

Der er 5½ år mellem mine dejlige unger, og de har for det meste STOR glæde af hinanden.. Ligenu er de dog inde i en periode, hvor de slås en del. Oftest den mindste, som starter for at få opmærksomhed

Anmeld

25. maj 2011

Frøken J.

Supermand skriver:

Hej alle

Ja, som overskriften lyder på - har I erfaringer med hvor der er 4 år eller mere imellem 1. og 2. barn? )

Mange siger at børnene får mest ud af hinanden, hvis der er 2-3 år. Og at hvis der er 4 til måske 6-7 år imellem får de ikke glæde af hinanden..

På forhånd tak

Ja, min bror er fire år yngre. Vi har aldrig haft sådan et mega nært forhold hvor vi kunne snakke om alt og sådan, men det skyldes nu ikke aldersforskellen men bare fordi, at vi begge er typer der ikke taler personlige ting på den måde Men vi har et rigtig godt forhold, og har sådan set nydt godt af at der var lidt aldersforskel

Anmeld

25. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977
Supermand skriver:

Hej alle

Ja, som overskriften lyder på - har I erfaringer med hvor der er 4 år eller mere imellem 1. og 2. barn? )

Mange siger at børnene får mest ud af hinanden, hvis der er 2-3 år. Og at hvis der er 4 til måske 6-7 år imellem får de ikke glæde af hinanden..

På forhånd tak

Nu har jeg kun 1 barn, men jeg har 2 søskene hvor der er hhv 5 og 7 år mellem os. Ja de kunne være ekstra trælse da vi var børn, men vi stod sammen dengang og gør det stadig. Selvom der vi er på forskellige stadier af vores liv  Og jeg er den ældste - så jeg bestemmer! 

Anmeld

25. maj 2011

>>Carina<<

Jeg har to bonusbørn på 8 og 13 og deres far siger at de har haft fint glæde af hinanden. I den tid jeg har været her har de sågar delt et lille værelse i næsten 1 år mens vi byggede om og det gir overraksende godt. Selv når storesøster havde veninder på overnatning. Nu begynder vi godt at ku mærke at hun er teenager og han bare er irriterende. Må dog indrømme at jeg selv er rigtig glad for at der kun blir præcis (ca) 2 år mellem mine egne børn. (har termin på min søns 2 års fødselsdag)

Anmeld

25. maj 2011

nvm

Hej alle

På forhånd tak

der er ca 4 år og 2 mdr imellem mine. min ældste blir 5 til august og min yngste blir 1 til nov.

jeg har altid godt ville ha mine børn var tætte med alderen, altså max2,5 år imellem, men sådan blev det ikke. og det er jeg da super glad for nu.

fordi bare at se glæden i min store datters øjne når hun ser sin lillesøster, bare at se hvordan den yngste lysner op i øjnene og smilet når storesøster siger hej ilina din lille bandit, der smelter mit hjerte

denne store glæde som min den ældste har, tror jeg ikke på et barn under 2,5 har for sin søster eller bror, fordi der er de for små til at vide hvad det rent faktisk er der sker.

men jeg tror ikke der er en alder der bedre end andre at få, nr 2,3 eller 4 i.. I sidste ende blir de jo glade for hinanden lige meget hvor lidt eller hvor mange år der i mellem.

min nr 3 vil jeg meget gerne ha tæt på nr 2

Anmeld

25. maj 2011

Zeus

Hos os, er der op til 18 års forskel på den yngste og den ældste, og det giver ingen problemer, og jeg er lige så glad for min lillebror som er et år yngre, som jeg er for min ældste søster som er 7 år ældre

Anmeld

25. maj 2011

Aves.

Supermand skriver:

Hej alle

På forhånd tak

De er 5½ år mellem mine de to ældste og alle søskende har da glæde og gavn af hinanden...i hvor høj grad handler vidst mere om temperament end om alder..

Jeg har selv en søster der er 10 år yngre end mig, hun var den største gave og vi er meget meget tætte den dag i dag..

Mine to ældste på 8 og 14 år, de har også meget glæade af hinanden og ham på 5 år er mere omkring mig, da de store er tættere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.