Søskende hvor der er 4 år eller mere imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.672 visninger
29 svar
1 synes godt om
25. maj 2011

Maria Sun

Hej alle

Ja, som overskriften lyder på - har I erfaringer med hvor der er 4 år eller mere imellem 1. og 2. barn? )

Mange siger at børnene får mest ud af hinanden, hvis der er 2-3 år. Og at hvis der er 4 til måske 6-7 år imellem får de ikke glæde af hinanden..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Dinna88

Hej alle

Ja, som overskriften lyder på - har I erfaringer med hvor der er 4 år eller mere imellem 1. og 2. barn? )

Mange siger at børnene får mest ud af hinanden, hvis der er 2-3 år. Og at hvis der er 4 til måske 6-7 år imellem får de ikke glæde af hinanden..

På forhånd tak

Min søster er 5 år ældre, og har altid været en veninde, ligeså meget som en søster. Og det er hun endnu! Aldersforskellen har ingen negativ effekt her overhovedet. Vi laver alt sammen tror jeg?

Min bror er 12 år ældre, ja jeg er en efternøler, og det fungerer også kanon. Han hjælper mig med uddannelse og de de ting der hører med til "at blive voksen" såsom forsikringer m.m. Det er kanon lækkert. Når han er i DK tager vi ind til byen sammen og shopper (til ham &nbsp og spiser frokost og sådan. Og så tager vi engang imellem en aften med en film, men vi tager også ofte på biblioteket og læser

Her har aldersforskellen fungeret skide godt.

Anmeld

25. maj 2011

MinNoah

der er også 5 år mellem min søster og jeg... Og vi har altid haft rigtig meget glæde af hinanden, og har det stadig

Der bliver selv 3-4 år mellem min søn og vores næste barn (mindst, man ved jo aldrig hvor hurtigt det lykkes) men det er helt bevidst at jeg synes der skal være det antal år imellem, jeg personligt kan ikke overskue to helt små børn - og jeg ved at de vil få glæde af hinanden selvom der er 3-5 år imellem :-)

Anmeld

25. maj 2011

chael

Supermand skriver:

Hej alle

På forhånd tak

Det tror jeg altså er meget forskelligt.

Der er ingen garenti for at søskende tæt på hinanden, får et godt forhold. Og hvis de så også tilmed er af hvert køn, så kan det jo også være med til om de kan enes eller ej.

Min veninde har 4 år imellem sine drenge. Og hun syntes det er skæppe skønt. Hun nyder det rigtig meget.

Der er 6 år imellem min storebror og jeg og 12 år imellem min storesøster og jeg og vi har alle, trods den store alders forskel et rigtig godt forhold til hinanden.

Så man skal få sine børn når man har lyst, tid, råd, overskud og ikke på hvornår andre siger det er godt

Der er 2 1/2 år mellem mine unger og der bliver det sammen mellem nummer 2 og nummer 3 der nu er på vej. Og for os herhjemme er det helt perfekt

*Camilla 22+0

Anmeld

25. maj 2011

Dinna88

Dinna88 skriver:

Min søster er 5 år ældre, og har altid været en veninde, ligeså meget som en søster. Og det er hun endnu! Aldersforskellen har ingen negativ effekt her overhovedet. Vi laver alt sammen tror jeg?

Min bror er 12 år ældre, ja jeg er en efternøler, og det fungerer også kanon. Han hjælper mig med uddannelse og de de ting der hører med til "at blive voksen" såsom forsikringer m.m. Det er kanon lækkert. Når han er i DK tager vi ind til byen sammen og shopper (til ham &nbsp og spiser frokost og sådan. Og så tager vi engang imellem en aften med en film, men vi tager også ofte på biblioteket og læser

Her har aldersforskellen fungeret skide godt.

Hov, jeg glemte at skrive om da vi var små. 

Med min søster var det det samme. Med min bror kan jeg desværre ikke huske det!

Anmeld

25. maj 2011

hilma

Der er 7 mellem mig og min yngste bror og han fik da en kæmpe glæde ud af os men jeg vil sige at jeg føler mig allermest knyttet til min bror hvor der er 13 1/2 måned imellem os, vi er nærmest opvokset som tvillinger

Anmeld

25. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Supermand skriver:

Hej alle

På forhånd tak

Der er 5½ år imellem mine piger, og allerede nu har de stor glæde af hinanden! Mathilde den store, elsker at nusse om sin lillesøster, lege med hende på gulvet, svinge hende rundt osv - og Frederikke elsker det bare! Jeg tror det er meget individuelt hvor meget eller hvor lidt glæde søskende får af hinanden...Det afhænger jo både af deres sind, men også forældrenes indstilling til det. Vi har f.eks. gjort meget ud af, at inddrage Mathilde i næsten alt hvad der vedrører Frederikke fra fødslen, og det kommer virkelig til udtryk nu, hvor Frederikke snart er 1 år.

Herhjemme er det bestemt kun en fordel!!!

Anmeld

25. maj 2011

TbCp

Jeg tror ikke det har noget med hvor mange år der er i mellem at gøre, men mere om kemien mellem de to søskende passer...

Anmeld

25. maj 2011

Fenja09

Der er 4 års forskel på min søster og  jeg. Der har været perioder, hvor man godt har kunne mærke at der er nogle år imellem os. Nu husker jeg ikke fra vi var helt små - men min mor ville gerne have haft at der var kortere mellem os, så vi kunne bruge hinanden noget mere.

Det betyder ikke, at vi ikke har været "gode" søskende, men bare at vi har har været to forskellige steder - først da vi begge blev "voksne" kunne vi bedre kunne følges ad. Der er f.eks stor forskel på at være 10 og være 14 , men at være 18 og 22 har ikke så stor betydning.

Tror det er meget forskelligt hvad folk synes. Det vigtigste må være, at forældrene er klar til at få barn nr. 2 uanset om der er 2 eller 4 år mellem børnene  

/Fenja

Anmeld

25. maj 2011

Maja88

der er 7 år mellem min bror og jeg og vi har først fået noget ud af hinanden da vi blev voksne..

ellers tror jeg at jeg får ham har været den irriterende lillesøster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.