Hvis du ikke havde børn...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

132319

Så ville jeg blive insemineret, uden tvivl!

Jeg har meget svært ved at fungere i et forhold, jeg er simpelthen for meget en enspænder. Det tror jeg også er grunden til at jeg bor alene med mine to unger.
Den første var en upser og nummer 2 var en "hvis det sker, så sker det" (som vi begge vel og mærke var indforstået med.) Ingen af dem særligt velovervejede men alligevel meget elsket af både mig og deres fædre

Meeen, havde jeg ikke fået dem og stadig været lige så håbløs til at fungere i et forhold som jeg har været/er, var jeg uden tvivl blevet insemineret og gerne to gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Fenja09

Synes det er en super ide når din veninde nu ikke kan få børn og hendes vennepar gerne vil have nr 2.

Jeg har endnu ikke fået barn, men har et på vej og jeg har længe gået og gerne ville have, uden at kunne, så jeg har flere gange overvejet og tænkt over diverse situationer, hvis jeg nu ikke kunne blive gravid eller ikke havde en mand - og svaret er enkelt for mig - jeg ville helt klart finde en mulighed som gjorde at jeg kunne få et barn.

For mig er det ekstremt vigtigt at få børn og har man længe gerne ville have børn, ja så tror jeg bestemt ikke at lysten bliver mindre som årene går. Så synes folk skal gøre det de kan for at få drømmen opfyldt

Anmeld

25. maj 2011

Vial

Eva. skriver:

og du gerne ville...du havde rundet midt 30'erne og manden var der end ikke skyggen af...hvad ville du gøre...

Ved godt det er svært at forholde sig til når man har børn eller en mand, men prøv at tænke tanken..

Jeg har en veninde, den skønneste kvinde som vil blive den mest fantastiske mor, hun er samme alder som jeg og tiden løber for hende...og hun overvejer meget at få barn alene. Hun har så et bøssevennepar som gerne vil have et barn til. De har enlille pige med en kvinde og min veninde overvejer så at få et barn med ham den anden. Jeg synes jo dette er en fantastisk løsning, da det også giver friweekender og et liv med en far eller fædre.

Og sad jeg selv....så havde jeg helt klart fundet en donor og fået barn med...uden tvivl. Livet uden børn ville ikke være et liv, for mig..har to søstre, den ene har valgt børn fra og den anden på 26 år hun regner ikke med at hun vil have børn, de to er meget mere til dyr, lidt sjovt faktisk.

KNus Eva..

Det kan hurtig blive verdens dårligste idé, at lave en regnbuefamilie. Der er rigtig mange familier, hvor det går galt mellem mor og far, når det laves på den måde.

Det frarådes af en del professionelle. At dele noget så dyrebart som ens barn med en "fremmed", som har sin egen partner kan give rigtig mange dumme følelser.

Anmeld

25. maj 2011

Aves.

KaMa skriver:

Det kan hurtig blive verdens dårligste idé, at lave en regnbuefamilie. Der er rigtig mange familier, hvor det går galt mellem mor og far, når det laves på den måde.

Det frarådes af en del professionelle. At dele noget så dyrebart som ens barn med en "fremmed", som har sin egen partner kan give rigtig mange dumme følelser.

Det fungere ellers super godt med den anden mor.. og min veninde har kendt parret og den ene siden de tidlige teenageår.. så tror som nok det ville kunne blive en succes.

Anmeld

25. maj 2011

misslea

Jeg ville ikke leve et liv uden børn....!!!

Jeg ville vælge en anonym doner, ligesom flere andre herinde også har gjort!!!

Hvis jeg ikke havde en mand, jeg ønskede skulle være far, jamen så vil jeg hellere stå 100 procent alene med det, og finde manden i mit liv senere!!!

Jeg synes det er mega fedt, hvis andre kan få det til at fungere med en ven som far til ens barn, jeg ville dog aldrig vælge den løsning!!! Jeg ville være nervøs for eventuelle konflikter, og egentlig tror jeg også helst, at jeg gerne selv ville tage de store beslutninger vedr. barnet! Tænk hvis den ene gerne vil flytte osv!!

Jeg er sikker på, at det sagtens kan fungere, men jeg ville ikke vælge det selv... )

Anmeld

25. maj 2011

Vial

Eva. skriver:

Det fungere ellers super godt med den anden mor.. og min veninde har kendt parret og den ene siden de tidlige teenageår.. så tror som nok det ville kunne blive en succes.

Ja, det kan fungere - nok bedst, hvis det er en man kender godt.

Der findes sider på Nettet, hvor enlige kvinder søger bøsser og omvendt. Den kan være farlig, synes jeg.

Uha, alle de følelser der bliver vakt, når man bliver forædre. Man skal virkelige tænke sig om, hvem man vil dele det lille vidunder med.

Jeg overvejede det kort inden jeg valgte donor. Pludselig slog det mig, at jeg jo ikke vidste, om han ville køre pænt nok bil. Hvor meget han går op i mad. Om hans familie er mærkelig osv. Alt det ville jeg ikke kunne nå at få et realtisk billede af... Så nej tak.

Anmeld

25. maj 2011

Maise

før jeg mødte min kæreste da jeg var 25 havde jeg været single i 4 år. Havde været igennem en del mænd på godt og ondt i de 4 år. Jeg havde en aftale med en kammerrat at hvis vi begge var singler omkring de 30 og ikke havde , så fik vi 1 sammen som bedste venner. ( vi var kæreste som 14 årig) HAn har idag stadig ingen børn, men dog en kæreste.

Hvis man ønsker børn, men kærestepotentialet ikke er i nærheden, ser jeg ingen grund for ikke at få børn med en doner, ven, bøsse eller andet.

Så synes klart din veninde skal GO FOR IT

Anmeld

25. maj 2011

dorthemus

Så havde jeg gjort det jeg HAR gjort...valgt donor-vejen

Et bevidst fravalg af børn er ikke-eksisterende i mit liv.

Anmeld

25. maj 2011

muzen

Der ville ikke være nogen tvivl fra mig. Jeg ville helt klart have et doner barn. Ville også få et doner barn hvis jeg nu skulle gå fra min kæreste Så ville jeg gøre alt for at give min søn en søskende.

Anmeld

25. maj 2011

chael

Eva. skriver:

Jeg tror bare det vil være nemmere..altså man kender jo hinanden og ved hvad hinanden står for og så aftaler man helt uden der er dumme følelser imellem, hvordan det skal foregå med samvær osv inden barnet er født...men tja, jeg har jo heldigvis de unger jeg skal have..

Jo, men nu er det bare sådan jeg tænker og har det med det

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.