Nogen der vil have en hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Shibby

Der er allerede interessede der har kontaktet mig over chatten på facebook der stiller spøsgsmål ang pris og det med at omgås andre dyr. Håber du snart svare pr pm eller her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Ina33

Elmer&Amy skriver:

En god idé at tilføje er at han er en hund der ikke kun kan aktiveres ved en gå tur.. Når han er blanding af de racer vil det være meget usansynligt at en gåtur er nok til at stille han aktivitetsbehov da racerne går under jagt + brugshunde..

Er ikke for at pege fingre men for at hjælpe ham til et godt og blivende hjem for man vil være forberedt på at det vil kræve et samarbejde med hunden for at få den aktiveret/stimuleret nok til at den kan indgå som familie hund..

alt muligt held og lykke med det

Anmeld

24. maj 2011

Tvillingemor80

Man spørger sig selv hvorfor folk SKAL være belærende hver gang folk opretter et indlæg .. Er det svært bare at skrive hvis man vil ha en hund og hvis ikke så hoppe videre ?!?! !

Til TS - fedt at i tager hensyn til jeres hunds behov, og finder en familie der kan gi den, den tid den fortjener.. Håber i finder et dejligt hjem  det aldrig sjovt at skulle af med et kæledyr ..

Anmeld

24. maj 2011

malenecl

amandamh skriver:

Man spørger sig selv hvorfor folk SKAL være belærende hver gang folk opretter et indlæg .. Er det svært bare at skrive hvis man vil ha en hund og hvis ikke så hoppe videre ?!?! !

Til TS - fedt at i tager hensyn til jeres hunds behov, og finder en familie der kan gi den, den tid den fortjener.. Håber i finder et dejligt hjem  det aldrig sjovt at skulle af med et kæledyr ..

Tak!

Nej, det er nemlig ikke sjovt at skal af med ham, men det er nok det bedste for ham når vi ikke har tiden til ham

Anmeld

24. maj 2011

Carl-Emil's mor

amandamh skriver:

måske er jeg snot-blind men belærende i dette indlæg ser jeg altså ikke?? Så må du da gerne udpege.. ikke for at pege fingre men for at forstå hvad folk præcis opfatter som belærende

Anmeld

24. maj 2011

Stjernestoev

amandamh skriver:

Enig..

Anmeld

24. maj 2011

Tvillingemor80

Elmer&Amy skriver:

måske er jeg snot-blind men belærende i dette indlæg ser jeg altså ikke?? Så må du da gerne udpege.. ikke for at pege fingre men for at forstå hvad folk præcis opfatter som belærende

synes det er noget mærkeligt noget at diskutere om hvor vidt ts har anskaffet sig hunden før eller efter hun blev gravid osv. Det er vel ikke noget vi skal blande os i ?!

Jeg ville i hvert fald finde det ubehageligt hvis jeg skulle af med et kæledyr jeg holdt af og bare blev mødt med "hvorfor anskaffer du dig et dyr når du ved du er gravid og børn kræver tid og hund kræver tid" ..

Forstår det ikke .. Ved ikke om ordet "belærende" er forkert i denne sammenhæng ( er måske lidt amalie)

Anmeld

24. maj 2011

Carl-Emil's mor

amandamh skriver:

synes det er noget mærkeligt noget at diskutere om hvor vidt ts har anskaffet sig hunden før eller efter hun blev gravid osv. Det er vel ikke noget vi skal blande os i ?!

Jeg ville i hvert fald finde det ubehageligt hvis jeg skulle af med et kæledyr jeg holdt af og bare blev mødt med "hvorfor anskaffer du dig et dyr når du ved du er gravid og børn kræver tid og hund kræver tid" ..

Forstår det ikke .. Ved ikke om ordet "belærende" er forkert i denne sammenhæng ( er måske lidt amalie)

men det er da netop interessant hvorfor man anskaffer sig et dyr for at afskaffe sig med det igen, hvad har ændret sig? Er det hunden der har gjort noget som gør de ikke føler de har tid til den ? Er deres barn mega kolikt der gør at deres overskud er lige med nul og derfor føler for at give hunden et nyt hjem?

Det er altså vigtige oplysninger for at sikre en hund bedst muligt.. arbejder i hunde-faget næsten 80 timer pr mdr ved siden af mit studie så møder rigtig mange hunde og rigtig mange folk så skulle jeg f.eks kunne hjælpe ts er det da nødvendigt at kende de ting da de er med til at præge hundens identitet og det kan sku være svært at ændre ved en ny ejer

Og ja jeg arbejder meget, tilgengæld har jeg mine hunde med på job ofte og ellers bliver de sat af til legetimer hos deres "mormor" så de ikke skal være alene, men det er et liv vi har valgt jo

Anmeld

24. maj 2011

Tvillingemor80

Elmer&Amy skriver:

men det er da netop interessant hvorfor man anskaffer sig et dyr for at afskaffe sig med det igen, hvad har ændret sig? Er det hunden der har gjort noget som gør de ikke føler de har tid til den ? Er deres barn mega kolikt der gør at deres overskud er lige med nul og derfor føler for at give hunden et nyt hjem?

Det er altså vigtige oplysninger for at sikre en hund bedst muligt.. arbejder i hunde-faget næsten 80 timer pr mdr ved siden af mit studie så møder rigtig mange hunde og rigtig mange folk så skulle jeg f.eks kunne hjælpe ts er det da nødvendigt at kende de ting da de er med til at præge hundens identitet og det kan sku være svært at ændre ved en ny ejer

Og ja jeg arbejder meget, tilgengæld har jeg mine hunde med på job ofte og ellers bliver de sat af til legetimer hos deres "mormor" så de ikke skal være alene, men det er et liv vi har valgt jo

jeg læste det IKKE som at det havde noget med hunden at gøre, men at det var et spørgsmål om hvorfor ts havde valgt som hun gjorde.. så ville jeg nok havde spurgt dirkete om der var noget ved hundens adfærd der gjorde de skilte sig af med den .. Men det måske bare mig.. Men vil stoppe med at "ødelægge" tråden nu ..

Anmeld

24. maj 2011

malenecl

Vi har fundet en ny ejer til Buller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.