Rhesus negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

Trunte<3

JulieWH skriver:

Ja, jeg har den sjældne blodtype =)

Heldigvis er videnskaben kommet så langt, at det ikke gør synderligt for (mod) min næste graviditet. Hvor er det dejligt at have en mor, som arbejder inden for mikrobiologi og som kan svare på alle mine spørgsmål =)

vil nu ikke kalde det en "sjælden blodtype"

16 % af danmarks befolknig er Rhesus negative. (-med mindre at du er : AB RhD neg, -som der kun er 1% af)

Jeg er selv Rhesus negativ, og begge mine børn er posetive. har fået sprøjten enten samme dag eller dagen after at de blev født ( ved kejsersnit)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

ravnsbeck

Eva. skriver:

Jeg har den også men har dannet antistoffer trods indsprøjtninger efter fødsler og abort..

Hvilken betydning har det at man danner antistoffer? Bliver man syg eller hvordan?
Er selv rhesus negativ, men ved ikke så meget om det.

Anmeld

25. maj 2011

Aves.

ravnsbeck skriver:

Hvilken betydning har det at man danner antistoffer? Bliver man syg eller hvordan?
Er selv rhesus negativ, men ved ikke så meget om det.

Der står det hele her...

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2668

Anmeld

25. maj 2011

ravnsbeck

Eva. skriver:

Der står det hele her...

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=2668

Mange, mange tak

Anmeld

25. maj 2011

Fru Nielsen

Idag tjekker man blod på baby allerede i graviditeten, og er der forskel så får mor en sprøjte allerede i graviditeten..... Jeg skal selv have sprøjten d 14 juni, da jeg selv er negativ og lillepigen positiv.... Utrolig hvad man kan gøre idag....

Anmeld

25. maj 2011

stella

JulieWH skriver:

Ja, jeg har den sjældne blodtype =)

Heldigvis er videnskaben kommet så langt, at det ikke gør synderligt for (mod) min næste graviditet. Hvor er det dejligt at have en mor, som arbejder inden for mikrobiologi og som kan svare på alle mine spørgsmål =)

ikke nogen problemer for mig.... fik bare et stik efter ks i låret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.