Er du materialistisk??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2008

twinboys

Har svaret nogle gange... Men døde ting er jo bare ekstra dejligt, men det der gør mig lykkelig er helt klart min familie, mine veninder og venner...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2008

Astrid P

Jeg nyder at omgive mig med lækre ting - både billige og dyre... Har ikke så meget råd til det dyre, så pt. er det mest det billige!
Jeg kan godt lide at købe dejlige ting til mig selv og til min familie. Jeg synes det er rart at have pænt tøj på, og kan også godt lide at min datter og min mand er pænt klædt. Gør det mig til et materialistisk menneske?

Hmm, måske - men ikke mere end at jeg er fløjtende ligeglad med det når det kommer til det virkeligt vigtige. Det eneste der giver mig ægte glæde er jo min familie og de relationer jeg er så heldig at indgå i...
Jeg dømmer ikke andre mennesker på det de ejer, men på det de er. Jeg ER ikke min bil, mit tøj, min sofa eller mit fjernsyn, men jeg ville lyve hvis jeg sagde, at jeg ikke sætter pris på mine ting.

Så jeg er nok materialistisk til husbehov!

Anmeld

17. november 2008

Miamaja

Eva skriver:

Synes der er så mange mennesker der går op i alt det købte...dyre biler, tv, tøj osv...
Er det vigtigt for dig...hvorfor eller hvorfor ikke??

For mit eget vedkommende kan jeg svare et stort og rungende NEJ...men jeg har engang troet at et lækkert køkken og perfekt istandsat hus kunne gøre mig gladere og lykkeligere....men uden at lyde alt for frelst, så blev jeg klogere og lykkelig..

Knus Eva..

Ja, Eva du har helt ret. jeg troede det samme. men et laekkert nyt kokken og stort hus gor ikke en gladere naar der gaar daglig dag i den! Det er de helt basale ting der gor en til et lykkeligt menneske

Kunne jeg leve uden smaafolk, laekre bodyshower gels fra organics, shoppings ture osv. JA! Jeg vil hellere have det godt indeni og med folk omkring mig.
Jeg er ikke snobbet og gaar KUN efter maerkevare og dyre ting. nej, deriomod elsker jeg at handle paa tilbud og kober nogle gange dyrt men kober ogsaa pa genbrug og loppemarkeder.

odsel paa disse ting i min hverdag er jo ren sjov og slet ikke nodvendigt. og jeg har valgt den sidste.

Anmeld

17. november 2008

wamse

Kan ikke give nogen dybere forklaring end nogengange er jeg det, og andre gange ikke

Anmeld

17. november 2008

Lullaby

Hmmm.. jeg er lidt. F.eks. ville jeg ikke kunne undvære min computer desværre. Men jeg går ikke op i mærketøj og sådan nogle ting.

Anmeld

17. november 2008

Heidi.

Har svaret nogle gange..

Men hensynt til tøj til mig selv:NEJ
Med hensyn til tøj til mine børn:Noglegange
Med hensyn til bil:NEJ(den skal være økonomisk)
Med hensyn til mit hjem:Ja.. Vil gerne have lidt dyre ting, så som vores anlæg, og møbler, lamper, og pyntegenstande, men det er fordi jeg syntes det er pænt.

Kh Heidi

Anmeld

17. november 2008

monstar99

Vil da gerne have en bedre bil olign.
men det nu mest fordi vi er bange for den gamle går istykker.
Går op i at der skal være hyggeligt her hjemme men det behøver jo ikke at koste en bundegård.
Vores computer skal være hutige nok til at man kan spille World of warcraft, hvor det kør nogen lunde ellers har vi ikke de store krav.

Går mere op i ting skal være praktiske end dyre mærke vare.

F.eks. har jeg en vennide som ville give mig et af hendes gamle ure, da mit var gået istykker.

det jeg synes var pænest var det billigeste, men kunne ikke passe det pga vand i kroppen så jeg fik det dyre skansen guld belagte ur.

Anmeld

17. november 2008

Balderson

Jeg har svaret nogle gange..

For tror ikke der findes nogle mennesker der kan sige sig helt fra for ikke at være lidt materialistisk....

Jeg har nogle ting som jeg sætter stor pris på, at have i mit liv, men synes faktisk ikke at det gør mit til et materialistisk meneske..

eks. min bil.. Jeg er glad for at jeg har en nyere bil.. Har ikke lyst til at køre rundt i en kasse som kunne være total rusten og hvor motoren har set bedre dage... Og vide at bilen kunne stå af hvert øjeblik det skulle være.. Den bekymring vil jeg gerne være foruden...

eller min seng... Jeg sætter pris på at jeg sover godt.. Vi bruger jo trodsalt mange timer i en seng.. Så derfor bruger jeg gerne penge på at man ligger godt og ikke lige tage den første og bedste seng fra jysk til 2000 kr..

Hvis det gør et menneske materialistisk, så er det sådan det er...

Når det så er sagt, så er det jo ikke ting der gør mig lykkelig, det er de mennesker jeg elsker og holder af... Men jeg sætter pris på de ting der betyder noget for mig...

Anmeld

17. november 2008

finkedinke

Jeg har svaret nogle gange.
Jeg føler mig mest materialistisk, når jeg skal byde nye mennesker ind i mit hjem. Så kan jeg godt blive lidt ærgerlig over at man tydeligt kan se på vores hus at det er et håndværkertilbud og at møblerne er slidte.
Vi har valgt at bruge vores penge på at jeg kunne holde lang barselsorlov med begge børn. Og snart igen med den næste.

For os var det vigtigt at få hus og have, men det var også vigtigt at det ikke var dyrere end at vi kunne have råd til den lange barsel mm.
Men jeg må indrømme at når der så kommer mødregruppe eller nye dagplejebørn, så kan jeg godt blive lidt ked at de kedelige gulvtæpper og karme med hakker osv.
I hverdagen er jeg på ingen måde ked at vores valg og prioriteter. Jeg mener vi har valgt rigtigt.

Berith

Anmeld

17. november 2008

Honningblomst

finkedinke skriver:

Jeg har svaret nogle gange.
Jeg føler mig mest materialistisk, når jeg skal byde nye mennesker ind i mit hjem. Så kan jeg godt blive lidt ærgerlig over at man tydeligt kan se på vores hus at det er et håndværkertilbud og at møblerne er slidte.
Vi har valgt at bruge vores penge på at jeg kunne holde lang barselsorlov med begge børn. Og snart igen med den næste.

For os var det vigtigt at få hus og have, men det var også vigtigt at det ikke var dyrere end at vi kunne have råd til den lange barsel mm.
Men jeg må indrømme at når der så kommer mødregruppe eller nye dagplejebørn, så kan jeg godt blive lidt ked at de kedelige gulvtæpper og karme med hakker osv.
I hverdagen er jeg på ingen måde ked at vores valg og prioriteter. Jeg mener vi har valgt rigtigt.

Berith

Men ved du hvad, lige præcis i de hjem hvor der prioteres som I gør, der er det hyggeligst at være gæst...Jeg kan slet ikke finde ro i de der udstillingshjem...føler ikke man må røre sig.
Så jeg ville helt sikkert nyde at være gæst hos dig.
Knus Eva...som ikke har et fint hjem, men det er super hyggeligt og man må være her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.