Total rod i økonomien på grund af gamle dumheder.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

kamtok

Anonym skriver:

tak for dine svar..

må lige finde ud af med mig selv om jeg vil have hælp til at komme ud af RKI eller om jeg selv vil kæmpe mig ud af det igen..

Uanset hvad, så skal du i hvert fald kun vælge at komme ud af RKI for din skyld og bestemt ikke for din bankrådgivers.

Alt held & lykke med kampen - You can do it!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

slettet_7530

1 det er ikke RKI du skylder penge, men du står der fordi dine kreditorere ikke har fået deres udestående  og det er korrekt at du skal slettes så snart du har betalt hver sit.

Du skal en af de nærmeste dage sætte dig ned og regne sammen hvad du skylder alt i alt, dernæst ringer du til din bankmand og fortæller ham hvad du skylder alt i alt, når det så er gjort ringer du til dem du skylder penge 1 for 1 og er de gået til inkasso ringer du til inkassofirmaet eller advokaten, forklarer dem som situationen er og beder dem lave et regnestykke på hvad du skylder dem hver især, hvis du betaler indenfor 14 dage, her vil der falde nogle renter fra på grund af tidshorisonten bliver kortere end forudsagt, når det er gjort ringer du igen til banken og fortæller ham hvad du skylder på krone og øre, hvis han så godkender beløbet sørger du for at banken overfører pengene til de forskellige kreditorere så du ikke fysisk får pengene i hånden, dernæst ringer du til HogM og Ellos og de andre tøjfirmaer og får dem til at lukke dine kontoordninger, klippet dit dankort i stykker hvis du har fået sådan et igen, dit forbrugsforeningskort ok kort statoil osv osv af hvad du måtte have af den slags, og så overholder du dine indbetalinger til banken, tjekker op på om RKI har slettet dig igen når regningerne er betalt.

God fornøjelse og pøj pøj med det

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Først vil jeg lige skælde dig lidt ud.. Du burde måske ha været blevet i din lejlighed, på trods af nye kærester. Du har jo ligesom et ansvar overfor dit barn, at rutinen holder fast og der ikke sker for store omvæltninger når man er SÅ lille. Verden er skræmmende nok når man lige er blevet født !!!

For det anden ser jeg begge muligheder værende gode. Du kan faktisk GODT købe på afbetaling selvom du er i RKI (måske lidt dumt at fortælle dig) i dagens DK er alle sultne efter penge, og mange skilter med at de er ligeglade..

Tjek hvad du vil komme til at skylde ved RKI kontra renten ved banken.. Hvis de flår dig fuldstændig det ene sted, skal du jo bare vælge modsat. Ville nok se om jeg kunne komme ned på omkring 10-11% i rente, max når det er forbrugslån vi snakker om!!!

Lige lidt skrabbe ord

Jeg har været dum jeg ved det..

MEN første gang boede jeg i en 1 værelses og derfor flyttede jeg ind hos barnets far.. Barnet var dog ikke født endnu på det tidspunkt..

Anden gang blev jeg smidt ud og eksen ejede huset så kunne intet gøre... Set i bakspejlet så ja, jeg skulle være blevet i den sidste lejlighed, men jeg tog en chance, og den chance holdte i 1 år inden det gik galt..

her bliver jeg boende så længe jeg studerer og så skal jeg flytte igen da det er en kollegielejlighed..

Min rente i banken ligger på knap 8%, jeg er fordelskunde (utroligt nok), men jeg har nogle investeringer i banken som er låst til pension og derfor får jeg nogle bedre renter.. så helt sikekrt så er banken billigst..

i mit hoved an man ikke købe på afbetaling når man står i RKI, og sådan skal jeg blive ved med at tænke, for at komme ovenpå igen..

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Det lyder også som om du egentlig har helt styr på, hvad det er du skal gøre for at komme ovenpå igen. Så må du alliere dig med din bankrådgiver og se hvordan han kan hjælpe dig.

jeg må lige have ham med på råd ja.. det bliver jeg nødt til..

tak for dine svar..

Anmeld

23. maj 2011

Mi

Anonym skriver:

jeg må lige have ham med på råd ja.. det bliver jeg nødt til..

tak for dine svar..

Det var så lidt.

Held og lykke

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Uanset hvad, så skal du i hvert fald kun vælge at komme ud af RKI for din skyld og bestemt ikke for din bankrådgivers.

Alt held & lykke med kampen - You can do it!

tak.. hvor er du sød..

jeg kæmper hvad jeg kan..

Anmeld

23. maj 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg har været dum jeg ved det..

MEN første gang boede jeg i en 1 værelses og derfor flyttede jeg ind hos barnets far.. Barnet var dog ikke født endnu på det tidspunkt..

Anden gang blev jeg smidt ud og eksen ejede huset så kunne intet gøre... Set i bakspejlet så ja, jeg skulle være blevet i den sidste lejlighed, men jeg tog en chance, og den chance holdte i 1 år inden det gik galt..

her bliver jeg boende så længe jeg studerer og så skal jeg flytte igen da det er en kollegielejlighed..

Min rente i banken ligger på knap 8%, jeg er fordelskunde (utroligt nok), men jeg har nogle investeringer i banken som er låst til pension og derfor får jeg nogle bedre renter.. så helt sikekrt så er banken billigst..

i mit hoved an man ikke købe på afbetaling når man står i RKI, og sådan skal jeg blive ved med at tænke, for at komme ovenpå igen..

Så ville jeg klart vælge banken. Og har du ikke råd til at lave det om til et lån med afdrag så se om I ikke kan lave det til en kassekredit der ikke kan trækkes fra. Indtil du har flere midler at gøre godt med.

Ja det er surt med en et værelses lejlighed, men er pengene ikke til andet må man desværre klemme balderne sammen.

Håber og tror du klarer den. Du lyder meget fornuftig. Du skal bare ikke kigge på de forkerte reklame sider i aviserne

Anmeld

23. maj 2011

Skouboe

Jeg har ikke læst alle svarene, men det er penge lige ud af vinduet at blive stående i RKI. Det er inkassoformaer der anmelder til RKI og en inkassosag der IKKE får i fogedretten koster ca. 2000 kr i gebyrer. Dertil kommer rykkeregebyrer mv.

Lad os antage at du har 3 forskellige sager der er på vej i RKI. Inden det er færdigt og hvis du indgår forlig og undgår fogedretten har du betalt langt over 10.000 bare i gebyrer. Dertil kommer morarenter, der er en referencesats fastsat af nationalbanken + 7%. Og så skal du betale af på gælden.

Hvis du IKKE betaler af på gælden, ryger du i fogedretten med temmelig mange ekstra omkostninger. Du risikerer at dine kreditorer prøver at få udlæg i dine ejendele, hvilket betyder at der er rigtigt mange ting du ikke kan eje, uden du risikerer de kommer og tager det. De går efter udlæg i din overskydende skat, mv, hvilket vil sige at du ikke kan få penge tilbage i skat.

Jeg har siddet som inkassoansvarlig i en virksomhed i flere år og mit råd er klart at få overblik over hvad du skylder, få samlet al din gæld i banken og betal af på det hver måned. Prøv at lave en lille opsparing til uforudsete udgifter - kan du undvære fx 200 kr hver måned, bliver det også til mange penge med tiden.

Du har undgået de hurtige lån og kender faren ved bare at stifte gæld - selvfølgeligt kan du lade være!

Desuden er der mange der låner penge ud til folk i RKI - de tager bare væsentligt højere renter.

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Så ville jeg klart vælge banken. Og har du ikke råd til at lave det om til et lån med afdrag så se om I ikke kan lave det til en kassekredit der ikke kan trækkes fra. Indtil du har flere midler at gøre godt med.

Ja det er surt med en et værelses lejlighed, men er pengene ikke til andet må man desværre klemme balderne sammen.

Håber og tror du klarer den. Du lyder meget fornuftig. Du skal bare ikke kigge på de forkerte reklame sider i aviserne

tak for rådet..

vil sætte mig ned og regne, snakke med RKI, regne videre og så ringe til min rådgiver og snakke med ham om det hele..

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg har ikke læst alle svarene, men det er penge lige ud af vinduet at blive stående i RKI. Det er inkassoformaer der anmelder til RKI og en inkassosag der IKKE får i fogedretten koster ca. 2000 kr i gebyrer. Dertil kommer rykkeregebyrer mv.

Lad os antage at du har 3 forskellige sager der er på vej i RKI. Inden det er færdigt og hvis du indgår forlig og undgår fogedretten har du betalt langt over 10.000 bare i gebyrer. Dertil kommer morarenter, der er en referencesats fastsat af nationalbanken + 7%. Og så skal du betale af på gælden.

Hvis du IKKE betaler af på gælden, ryger du i fogedretten med temmelig mange ekstra omkostninger. Du risikerer at dine kreditorer prøver at få udlæg i dine ejendele, hvilket betyder at der er rigtigt mange ting du ikke kan eje, uden du risikerer de kommer og tager det. De går efter udlæg i din overskydende skat, mv, hvilket vil sige at du ikke kan få penge tilbage i skat.

Jeg har siddet som inkassoansvarlig i en virksomhed i flere år og mit råd er klart at få overblik over hvad du skylder, få samlet al din gæld i banken og betal af på det hver måned. Prøv at lave en lille opsparing til uforudsete udgifter - kan du undvære fx 200 kr hver måned, bliver det også til mange penge med tiden.

Du har undgået de hurtige lån og kender faren ved bare at stifte gæld - selvfølgeligt kan du lade være!

Desuden er der mange der låner penge ud til folk i RKI - de tager bare væsentligt højere renter.

tusind tak for hjælpen.. som jeg lige har skrevet til en anden så vil jeg sætte mig ned og regne på det hele, og så snakke med banken..

Jeg aner lige nu ikke hvor meget jeg skylder rundt omkring da jeg som sagt har været lidt blind på det punkt de sidste år, men nu skal der styr på det.. håber på at banken vil hjælpe mig  med at komme videre og hjælpe mig til at få styr på det hele..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.