Total rod i økonomien på grund af gamle dumheder.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

mn

nu skal jeg til at læse finans bachelor så har da sat mig lidt ind i det for at blive en god bankrådgiver når den tid kommer men mit råd vil være: få banken til at hjælpe dig, så du kun har lån et sted, da det gør det væsentligt nemmere at holde styr på tingene, bliv ved med at have et kort hvor du ikke kan hæve over og ja med hensyn til at købe på afbetaling, så må du jo forsøge at bide i det sure æble og holde dig fra det men er det ikke noget med at fra den dato man har betalt det man står i RKI for, går der 5 år alligevel selvom de er betalt? synes jeg da jeg har læst et sted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

ja, sikke et rod du har fået samlet dig gennem årenen, men du er vist ikke alene der, ken der desværre også den slags folk...incl min egen lillebror der dog på en eller anden måde har undgået RKI trods store lån konstant til at feste for.

Men tror for dit vedkommende at du skal tilade dig selv at stå i RKI  bare lidt endnu, til der er mere styr på tingene, for du VIL jo ikek kunne styre dig endnu, det kribler jo allerede i dine fingre og så ender det med du giver efter og shopper løs....

vil sige at jeg aldrig kommer til at købe på afbetaling igen uanset hvordan og hvorledes.. kommer jeg ud af RKI er det for at forblive ude af det..

det kribler i mine fingre ja, men jeg har indtil nu IKKE købt, heller ikke selvom der har været penge til det.. Det er 2mdr siden jeg sidst har købt noget der ikke hører til mad kategorien, og det er jeg faktisk stolt af..

vil så sige at mine penge ikke er gået på fest og farver, de er brugt på tøj, møbler, indskud osv i den dur..

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

nu skal jeg til at læse finans bachelor så har da sat mig lidt ind i det for at blive en god bankrådgiver når den tid kommer men mit råd vil være: få banken til at hjælpe dig, så du kun har lån et sted, da det gør det væsentligt nemmere at holde styr på tingene, bliv ved med at have et kort hvor du ikke kan hæve over og ja med hensyn til at købe på afbetaling, så må du jo forsøge at bide i det sure æble og holde dig fra det men er det ikke noget med at fra den dato man har betalt det man står i RKI for, går der 5 år alligevel selvom de er betalt? synes jeg da jeg har læst et sted.

læser selv finansøkonom, men skal nu ikke være bankrådgiver.. Synes det er total pinlig at læse økonomi og så have sådan en rod i økonomien..

Men fortidens dumheder indhenter vel altid en når man mindst venter det..

Når du har betalt ALT hvad du skylder hos RKI skal du selv sørge for at de sletter dig.. de må ikke have lov til at beholde dig som registreret når man ikke skylder mere derinde..

Anmeld

23. maj 2011

mn

Anonym skriver:

læser selv finansøkonom, men skal nu ikke være bankrådgiver.. Synes det er total pinlig at læse økonomi og så have sådan en rod i økonomien..

Men fortidens dumheder indhenter vel altid en når man mindst venter det..

Når du har betalt ALT hvad du skylder hos RKI skal du selv sørge for at de sletter dig.. de må ikke have lov til at beholde dig som registreret når man ikke skylder mere derinde..

er det ikke også noget med at man ikke må have rod i økonomien hvis man vil være bankrådgiver? det fik min ven i hvert fald at vide.

men hvis du er bange for at købe på afbetaling er det vel at lade vær med at ringe til RKI og så kan du jo altid ringe til dem når du mener du har styr på det

Anmeld

23. maj 2011

jydeinden

mit eneste råd vil være at få hjælp til at få behandlet trangen til at handle, for på den måde vil du kunne komme ud af RKI, og samtidlig holde dit forbrug nede, så du en dag står uden voldsomt store lån og afdrag.

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

er det ikke også noget med at man ikke må have rod i økonomien hvis man vil være bankrådgiver? det fik min ven i hvert fald at vide.

men hvis du er bange for at købe på afbetaling er det vel at lade vær med at ringe til RKI og så kan du jo altid ringe til dem når du mener du har styr på det

Jo det er rigtigt.. du skal jo vide hvad du laver i en sådan branche..

Jeg skal heller ikke være noget indenfor banksektoren, men derfor skammer jeg mig stadig rigtig meget over min økonomi..

tænk sig at læse økonomi når man ikke har styr på sin egen?? :O

Men ja du har ret.. ringer i banken imorgen og håber på at kunne snakke med min rådgiver, og så håber jeg at han accepterer mit valg..

Anmeld

23. maj 2011

kamtok

Du skal ud af RKI - Du kan godt styre dig, og du har rygrad nok til ikke at lave flere dumme fejl af den slags. 

En mulighed for altid at have til regningerne kunne være at sætte et par hundrede ekstra ind på budgetkontoen hver måned og så få den låst, så du kun kan betale regninger osv. fra kontoen.

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

mit eneste råd vil være at få hjælp til at få behandlet trangen til at handle, for på den måde vil du kunne komme ud af RKI, og samtidlig holde dit forbrug nede, så du en dag står uden voldsomt store lån og afdrag.

Kunne sagtens få hjælp, hvis der var en der ville betale for det.. Har ikke selv pengene til det lige nu..

men rigtig god ide ja..

Anmeld

23. maj 2011

mn

Anonym skriver:

Jo det er rigtigt.. du skal jo vide hvad du laver i en sådan branche..

Jeg skal heller ikke være noget indenfor banksektoren, men derfor skammer jeg mig stadig rigtig meget over min økonomi..

tænk sig at læse økonomi når man ikke har styr på sin egen?? :O

Men ja du har ret.. ringer i banken imorgen og håber på at kunne snakke med min rådgiver, og så håber jeg at han accepterer mit valg..

ja kan fuld ud følge dig, jeg kom også lige pludselig på den da jeg ikke havde overvejet jeg mister su i sommerferien når jeg skifter udd. og har tænkt længe det ville være pinligt at starte med at læse økonomi, når man ikke selv helt har styr på sin egen, men fandt da en løsning

men synes det lyder godt at du i det mindste gør noget, for synes der er mange der bare opgiver og intet gør, så du skal da have ros for at du gerne vil gøre det godt og handler efter det

Anmeld

23. maj 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Du skal ud af RKI - Du kan godt styre dig, og du har rygrad nok til ikke at lave flere dumme fejl af den slags. 

En mulighed for altid at have til regningerne kunne være at sætte et par hundrede ekstra ind på budgetkontoen hver måned og så få den låst, så du kun kan betale regninger osv. fra kontoen.

De regninger som kommer fast lige nu, er der altid penge til.. Der bliver sat over på budgetten og kan ikke hæve derfra.. kommer der en ekstra regning er det banken der skal sørge for betalingen hvis det skal foregå fra budgetten, så den kan jeg 100% ikke røre ved..

det er regningerne fra fortiden der indhenter mig nu.. :/

men KAN jeg så styre mig??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.