Vuggestue vs dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Na-Wi

100% Dagpleje .. Der hvor William går er der 4 børn i alt og dagplejeren er helt fantastisk.. William elsker hende, og vil tit ikke med hjem..

Hvis hun så en dag er syg eller skal på kursus har vi vores faste gæstedagplejer som han kommer hos og der kan vi heller ikke klage.. Kun possitive ting

1 gang om ugen aflevere vi ham nede i legestuen hvor de er 4-5 dagplejere og omkring 20 børn hvor de så får leget en masse sammen, Williams gæstedagplejer er der også hver uge, så han kender hende rigtig godt..

Jeg elsker at hun har tid til hvert enkelt barn, man kan se at han lærer ufatteligt meget af hende hele tiden og det tror jeg simpelthen ikke ville ske i en vuggestue..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Lunae skriver:

Vi står og skal søge pasning! Hvad er i til og hvorfor? Hvad er jeres erfaringer med henholdsvis vuggestue og dagpleje?

helt klart dagpleje...

- i et privat hjem, som regl = med mange mindre slags baktuzzer og viruz'er... Frederic har været i dp i ca 24 mdr og ikke været syg endnu, aldrig blevet ringet hjem eller haft brug for barnet's 1. sygedag..

- mere tid til det enkelte barn og netop det's behov.

- ikke så meget støj og larm som i vs.

- vi har fast gæste dp, så han bliver ikke kastet rundt.

- vores laver al mad selv, så her kan de få laksetærte med rejer, hjemmebagte knækbrød, grønsags suppe osv.

- syntes det virker meget mere stille, omsorgsfuld og kærligt i en dp. Den måde hun omfavner hvert barn og tager sig tid til det.

- vores er gammel i fag og har været dp i 25 år, men er ofte afsted på kursus'er i og omkring pædagogik, konflikt håndtering, motorik osv. Hun er tillige udd pædagog...

- vi har en søn, der til tider skal laves skema over med forskellige ting osv, den er dp med på hvergang. Da han var indlagt ringed hun også og spurgte hvordan det gik. Ligeledes kan de i kolding ringe til hende og høre hvordan det går hos hende og hendes observationer.

- de går sammen med de 4 andre dp'ere herude til gymnastik om efteråret med ungerne og ellers mødes de ofte på legepladsen, hjemme hos hinanden og bager/leger osv.

- vuggestue var slet ikke oppe at vende da vi skulle vælge. 

Anmeld

24. maj 2011

Fru.Ø

Vi har både haft et barn i DP og VS og der er fordele og udlemper ved begge to.

Men skal jeg vælge,bliver det VS,det har gelt klart været dejligt og nemt

Anmeld

24. maj 2011

aya-zia

Vi står og skal søge pasning! Hvad er i til og hvorfor? Hvad er jeres erfaringer med henholdsvis vuggestue og dagpleje?

VUGGESTUE....

jeg skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG ha en unge mere i dagpleje... det er det væreste LORT jeg har prøvet.. UNDSKYLD SPROGET... bliver bare så møg gal når jeg tænker tilbage på den tid...

1½ års dagpleje HELVEDE og så fik min datter ENDELIG mulighed for at komme i vuggestue...

min den bette var i dagpleje.... 13 FORSKELLIGE dagplejer....  den 1 var en fast men hun blev langtids sygmeldt og så blev min datter KASTET rundt som den ENESTE af dagplejebørnene mellem 7 gæstedagplejer. så fik hun efter 8 måneder ENDELIG en ny dagpleje (så er vi oppe på nummer 9) en SUPER sød dame som gik hen og fik kræft og ja så startede dagplejehelvede igen...

jeg vil ALDRIG nogen siden byde et barn og komme i dagpleje... og min erfaring siger mig at der ik er forskel på opmærksomheden til børnene lige meget hvor de er....

min datter grad ALTID når jeg afleverede og hentede (hun ville bare VÆK) hende i dagpleje men efter 1 uge i vuggestue var hun slet ik til at sige farvel til for hun havde slet ik tid... og hun hylte når vi skulle hjem for hun havde ik tid hun ville lege...

her hvor vi bor nu skal jeg køre en del efter en vuggestue og det vil jeg 100% heller end at gå lidt ned af vejen eller over på den anden side af vejen for at aflever hende i dagpleje...(jeg kan se begge dagplejer)

Anmeld

24. maj 2011

*A*

Se denne afstemning + tråd...

Anmeld

26. maj 2011

Lunae

Tak for alle jeres svar - det er virkelig dejligt! jeg er meget overrasket over, at dagpleje fører i afstemningen. Jeg troede faktisk at den generelle holdning var, at man helst ville have sine børn i vuggestue. Jeg er så nok også lidt "farvet" af min profession og de kollegaer jeg møder på min vej

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Jeg er 100% på vuggestue da DP efter min mening er et alt for skrøbeligt system.

Jeg er fuldt ud klar over at der findes masser af vidunderlige kompetente og kærlige DP'er rundt omkring, men det er altså et lotteri om man får sådan en af slagsen, og ofte tager det lidt tid før man helt finder ud af om man klikker godt sammen.

Jeg synes at ideen om at mine børn skal passes i andres hjem har en negativ indflydelse på det faglige samarbejde der skal være imellem mig og dagtilbuddet. Magtbalancen bliver påvirket af at den ene part er på hjemmebane og det kan godt være rigtigt negativt for dialogen nogle gange.

Og endeligt er jeg bare ikke ekspert i hvordan børn skal udvikle sig, så for mig er der en stor tryghed i vuggestuepersonalets faglige kompetancer.

Får jeg flere børn vil jeg være nødt til at vælge DP'systemet da vi ikke har vuggestuer i vores by, og jeg er ikke i tvivl om at en DP løsning nok skal blive god. Men kunne jeg vælge frit valgte jeg vuggestuen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.