Vuggestue vs dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vuggestue vs dagpleje

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.081 visninger
26 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Lunae

Vi står og skal søge pasning! Hvad er i til og hvorfor? Hvad er jeres erfaringer med henholdsvis vuggestue og dagpleje?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Lunae

Lunae skriver:

Vi står og skal søge pasning! Hvad er i til og hvorfor? Hvad er jeres erfaringer med henholdsvis vuggestue og dagpleje?

tak for stemmerne - der er ingen, som vil fortælle om deres erfaringer?

Anmeld

23. maj 2011

Ka+Ma=Be

Lunae skriver:

Jeg synes der er fordele og ulemper ved begge, så jeg har stemt, at det kommer an på stedet

Jeg hælder mest til dagpleje, da jeg godt kan lide tanken om få børn og masser af opmærksomhed - samtidigt kan jeg se fordelen ved vuggestue, hvis ens dagplejer en dag skulle være syg (hvilket jo nok sker).

Så den kan gå begge veje for vores vedkommende

Anmeld

23. maj 2011

svanen73

Jeg havde mine piger i vuggestue og min søn der snart kommer, skal oz i vuggestue.

Jeg har ingen erfaring med dagpleje overhovedet, men jeg tror bare børnene blir mere udfordret på alle måder i en vuggestue end i dagpleje med de samme 3-4-5 børn.

Den eneste fordel jeg ville kunne se, hvad ang. sygdom eller et specielt behov barnet måtte ha.

Men igen...det er bare min ide

Anmeld

23. maj 2011

CA

Har ikke prøvet nogle af delene, men tænker meget over det for tiden, så følger lige lidt med her. 

Indtil videre hælder vi mest til dagpleje, da jeg tror det er godt for barnet at komme ud i en ikke alt for stor verden direkte efter barsel. Så dagpleje om en slags udslusning til børnehaven... 

Derudover, synes jeg der bliver skåret rigtig meget i normeringerne i vuggestuerne, og synes ikke om tanken om at min søn ikke skal skiftes, trøstes og snakkes med når der er brug for det. 

Omvendt, er frygten for an dårlig dagplejemor der også... Tænk, hvis det bare ikke fungerer, så er der altså KUN hende! Og hvis hun blir syg skal vi lige pludselig til gæstedagplejer, hvilket kan blive noget værre bøvl med meget stramt program(og cykel) om morgenen og er det nu en han kender osv. 

Der er mange tanker og overvejelser der skal gøres, men indtil videre hælder vi il dp 

Anmeld

23. maj 2011

Chris86

Hmm i den børnehave/vuggestue hvor min mor arbejder, er har pædagogen mindre børn at passe end en dagplejer kan have Og tror på at børnene bliver udfordret/aktiveret mere der end ved en dagplejer... MEN det er sagt udfra det sted min mor arbejder...!
Så i sidste ende kommer det helt an på stedet....

Christina - Som sys det øv hendes mors børnehave ligger i den anden ende af landet! :O(

Anmeld

23. maj 2011

Lou87

Jeg har ikke nogen erfaring desværre...
Men min pige skal starte i DP her til d. 1 juni

Det var jeg slet ikke i tvivl om hun skulle, jeg venter med flere børn omkring hende til hun er stor nok til og "sige fra" i børnehaven
Det er mor her tryggest ved

Så tror du skal vælge det din mavefornemmelse siger.

Anmeld

23. maj 2011

LinLin

Har stemt det kommer an på stedet - men også på barnet! Jeg mener helt klart der er mest udfordring i en vuggestue og også større chance for børn på samme alder/udviklingsniveau. Men hvis man har et stille/forsigtigt barn ville jeg vælge DP

Jeg arbejder i en vs og havde ønsket det til min første - men vi fik plads hos en dp og hun var bare helt fantastisk

- men man kunne lige så godt have fået en hvor kemien ikke var i orden eller der var mange sygedage/barns første sygedag (vores havde ingen hjemmeboende børn)

Adam skal i vs fordi 1) David går i integreret inst 2) Davids dagplejer ikke er dagplejer mere (hvis jeg vidste adam kunne komme ned til hende ville jeg helt klart vælge DP)

Anmeld

23. maj 2011

L.J.L

Vuggestue her. vuggestuen indeholder større udfordringer for barnet i form af flere børn og voksne, super positivt og udviklende, hvis du spørger mig

Anmeld

23. maj 2011

Tvebakken

Vi havde begge vores piger i Dagpleje (2 forskelige steder) - og det var fedt!

Vi fik begge gange en fantastisk dagplejemor - som var der for børnene - de elskede at være der - og begge steder var de altså rigtig gode til at mødes med andre - så næsten dagligt var de sammen med andre børn.

Hvis vi en dag får en 3'er - så regner vi da med dagpleje igen.

Har dog stemt, at det afhænger af stedet, da jeg ikke ville tøve med at flytte min "unge" (i mangel af bedre ord) - hvis jeg ikke var tilfreds. Men nok i første omgang til en anden dagplejemor.

Mit bedste råd ved dagpleje - glem fordommene og mod det med åbent sind.

(den ene af dem var faktisk uddannet pædagog...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.