Vuggestue vs dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

mn

jeg har været i praktik i en vuggestue og synes der var alt for lidt tid til det enkelte barn, hvilket jeg synes der er meget af i en dagpleje. (kender flere hvis mødre er dagplejer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

SD21

Jeg vil helt klart sige dp ! Jeg er i praktik i en vuggestue/børnehave lige nu og jeg har besluttet mig for at mine børn skal i dp. Jeg ville ikke putte mine i vuggestue, da jeg synes der er for lidt tid til hver enkelt, i forhold til når de er i dp. Jeg synes der er en helt anden tilgang til børnene i en dp i forhold til i en vuggestue!

Anmeld

23. maj 2011

maria_wlt

Jeg har stemt vuggestue.. Jeg har min søn i dagpleje, men er desværre ikke helt tilfreds. Der sker simpelthen for lidt for ham, og hans dagplejer er simpelthen for hurtig til at brokke sig... Ærlig talt... 

Så nu er der søgt vuggestue til Ene og håber på at få Tristan flyttet også

Anmeld

23. maj 2011

Ciss

Jeg har kun haft mine i vuggestue og er rigtig glad for det. Kun positive erfaringer med det. Til gengæld kender jeg flere som ikke har været fornøjet med sine diverse dagplejemødre, så jeg hælder nok temmelig positivt mod vuggestue. Uddannet personale og større grad af fleksibilitet pga flere ansatte og større grad af stabilitet af samme grund. Der bliver også et andet miljø for at tage ting op, man gerne vil have anderledes osv, når det ikke er en enkelt person som har eneansvar. Da kan man jo rissikere at vedkommende tager det temmelig ilde op....

Anmeld

23. maj 2011

misslea

Min datter kommer til at gå i vuggestue!!!

Der er helt kart fordele og ulemper ved begge dele, men jeg personligt ser flest fordele ved en vuggestue!!

Først og fremmest er der uddannet personale, hvilket jeg sætter meget høj pris på! Jeg er selv uddannet pædagog, og jeg må indrømme, at mit pædagogiske perspektiv har udvidet sig GEVALDIGT efter jeg fik min uddannelse!

Jeg kan godt lide tanken om, at der ikke er EN person, der er ALENE med mit barn! Det er verdens største tillidserklæring at lade et "fremmed" menneske være sammen med ens barn hver dag! Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er RIGTIG mange skønne dagplejemødre derude, men jeg er bare bange for, at jeg ikke ville finde hende... heheh!!!

Daginstitutioner er bygget til at rumme børn. Der er en masse muligheder for aktivitet og lærring, såvel ude som inde!! Jeg siger dog IKKE, at børn ikke udvikler sig i en dagpleje.... 

Dernæst er der en masse børn til at inspirere hinanden  og til at danne relationer. Jeg tænker især, hvis de skal fortsætte i BH sammen!

Men jeg vil dog sige, at det afhænger meget af barnet, hvad der er bedst! Hvis man har et barn, der har brug for ro og tryghed og er mere sensitivt... ja, så er dagpleje jo sandsynligvis det rigtige!!!

Så... egentlig må mit svar være, at du skal kigge efter på dit barn og vurdere, hvad du vil lægge vægt på, når du skal vælge pasningsordning....

Mange knus fra Lea

Anmeld

23. maj 2011

Mi

Klart vuggestue. Vi har haft vores den yngste i vuggestue og det var bare godt. De var faktisk bedre nomeren en en dp er. Der var 12 børn på stuen og 4 voksne tilknyttet plus en madmor.

Jeg har mødt alt for mange dp mødre som ikke var særlig professionelle til at turde tage chancen. Der er helt sikkert mange rigtig dygtige dp mødre, men man er altså også på den, hvis man ikke får en af dem.

Hvis der er en af pædagogerne i vs man ikke bryder sig om, så er der stadig mange andre voksne som ens barn bliver præget af.

Anmeld

23. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har haft min dreng i vs og min datter går der nu. Jeg ville helt sikkert anbefale vs. Det har været rigtig godt for min dreng, at være i vs. Der har altid været krudt i røven på ham og han ville have kedet sig brat i en dp. Samtidig er det rart og betryggende, at der altid er en pædagog som de kender udover, at der er flere muligheder for, at udfordre dem udviklingsmæsssigt.

Men selvfølgelig er der fordele og ulemper ved begge ting og man må kigge på det enkelte barn, hvad der er rigtig netop for dem.

Anmeld

23. maj 2011

PsychedeliC

Jeg har ikke stemt da jeg helt klart mener at det er efter barnets behorv. Nogle børn har brug for et lille sted og andre har brug for et stort sted

Anmeld

23. maj 2011

DLM

Jeg er klart til dagpleje. Det er mere roligt og der er mere fokus på børnene. er i praktik i en vuggestue og der er noget mere stress og larm på.

min søn er i dagpleje og han er så glad for det.

Anmeld

23. maj 2011

Vivian87

Jeg stemmer at det kommer an på stedet! Jeg har en veninde vids dreng først var i dp og det var de rigtig glade for, men de blev nødt til at flytte ham da de gik fra hinaden og der fik han plads i en vs hvor han op til flere gange er kommet hjem efter en hel dag uden at have været skiftet, og en enkelt gang var han faldet i søvn i en hule og havde ikke fået mad fordi de ike opdagede at han var væk!! Men har også en veninde som har haft sin dreng i dagpleje og flyttede ham til en natur vuggetue fordi dp'en simpelthen ikke var til at arbejde med og intet lavede med børnene.. Så det kommer an på stedet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.