Min datter kommer til at gå i vuggestue!!!
Der er helt kart fordele og ulemper ved begge dele, men jeg personligt ser flest fordele ved en vuggestue!!
Først og fremmest er der uddannet personale, hvilket jeg sætter meget høj pris på! Jeg er selv uddannet pædagog, og jeg må indrømme, at mit pædagogiske perspektiv har udvidet sig GEVALDIGT efter jeg fik min uddannelse!
Jeg kan godt lide tanken om, at der ikke er EN person, der er ALENE med mit barn! Det er verdens største tillidserklæring at lade et "fremmed" menneske være sammen med ens barn hver dag! Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er RIGTIG mange skønne dagplejemødre derude, men jeg er bare bange for, at jeg ikke ville finde hende... heheh!!!
Daginstitutioner er bygget til at rumme børn. Der er en masse muligheder for aktivitet og lærring, såvel ude som inde!! Jeg siger dog IKKE, at børn ikke udvikler sig i en dagpleje....
Dernæst er der en masse børn til at inspirere hinanden og til at danne relationer. Jeg tænker især, hvis de skal fortsætte i BH sammen!
Men jeg vil dog sige, at det afhænger meget af barnet, hvad der er bedst! Hvis man har et barn, der har brug for ro og tryghed og er mere sensitivt... ja, så er dagpleje jo sandsynligvis det rigtige!!!
Så... egentlig må mit svar være, at du skal kigge efter på dit barn og vurdere, hvad du vil lægge vægt på, når du skal vælge pasningsordning....
Mange knus fra Lea
Anmeld