min søn sover kl 22.30 hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Thalia

Sanne og Nicklas skriver:

Tror altså det er fordi han vil bestemme og det er jo hyggelig at ligge og putte med mor og far.

I skal selvfølgelig gør op med jeres selv om aflæse jeres barn.

Det er jo svært for mig at sige hvad det lige er han vil og ikke vil når jeg ikke kender ham.

Kan kun sige hvordan Nicklas har været og det var ren hygge for ham

Altså nu er han jo kun 7½ måned gammel, så det er næppe fordi han vil bestemme noget som helst. Børn i den alder er drevet af behov og lyst, ikke af vilje eller ønske om at bestemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

dollygirl

Mathias Villads skriver:

Har du fast ritual om aftenen, ellers vil jeg råde dig til at gøre det, for det skaber tryghed... her spiser mathias( 7mdr korigeret) kl. 20, så tager jeg alt tøjet af ham og han leger 10 min ( ikke længere, da ritualet ikke må være for langt), så får han ble på igen og så synger vi 2 sange og siger nat nat(samme ord hver aften og samme sange), så er han lige til at putte..

En anden ting er, at børn gerne vil pakkes ind eller puttes godt, da det skaber tryghed... at han ruller frem og tilbage kan være fordi han er útryg.. så det med dyner og puder omkring ham, er en god ting... mathias er en lille mand, så han sover stadig i hans lift i stuen, indtil vi går ovenpå, så kommer han over i hans vugge, hvor vi har en tyk sengerand, så den puttes godt om ham... Man kan også lave en pølse af et håndklæde og lægge rundt om ryggen og mellem benene....

En tredje ting, så tror jeg, at du skal lade ham sove i egen seng, ellers bygger han er dårlig vane op og i får problemer senere... de skal nok selv komme rendende senere Så hellere få ham til at sove i egen seng... Vi havde med den store, at han skabte sig om natten.. men jeg gik bare ind og lagde ham ned igen og igen UDEN at snakke til ham... jo første gang, sagde jeg nat nat til ham, men de andre gange lagde jeg ham bare ned igen.. gik uden for døren... kampen kunne stå på en time, men så var den overstået for en laang periode, så kommer de igen... men så gjorde jeg det samme... jeg viser at jeg bestemmer, men at jeg er der for ham om natten... jeg ventede udenfor døren, så han kunne høre mig... nogen gang sad jeg ved siden af...

Mathias har i en længere periode ikke fået mad om natten... så tror det er ved at være på tide at spring over, men er han sulten, så skal han jo have... mathias får grød 5 gange om dagen med MME til.... Han vil ikke rigtig igang med rugbrød og div...

okay ja jeg skal måske sætte noget ved siden af ham så han føler sig tryg for hans tremmeseng har masser plads og det nok derfor han ruller sig sådan ... lige nu har jeg lagt en pude og han soveer godt i den..

han plejer at få frugtgrød om morgen og flaske efteer så sover han .. ved 14 tiden eller når han står op igen får han øllebrød eller havregryn .. og igen kl 18 får han sommetider det vi spiser til aftensmad ellers købt mad i glas fx ris med kylling eller lassagne .. det elsker han .

og han tager en lur ved 19 tidenen halv time og får noget grød igen ved 21 tiden og en flaske og så sover han sommetider leger han bare rundt til vi skal sove .. men jeg skal måske starte med det som du siger ..

Anmeld

23. maj 2011

dollygirl

Sanne og Nicklas skriver:

Tror altså det er fordi han vil bestemme og det er jo hyggelig at ligge og putte med mor og far.

I skal selvfølgelig gør op med jeres selv om aflæse jeres barn.

Det er jo svært for mig at sige hvad det lige er han vil og ikke vil når jeg ikke kender ham.

Kan kun sige hvordan Nicklas har været og det var ren hygge for ham

jeg tror også det er ren hygge eller trøst for ham .. jeg må virkelig gør noget for at lære ham at sove i sin egen seng

Anmeld

23. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
lillepuller skriver:

okay ja jeg skal måske sætte noget ved siden af ham så han føler sig tryg for hans tremmeseng har masser plads og det nok derfor han ruller sig sådan ... lige nu har jeg lagt en pude og han soveer godt i den..

han plejer at få frugtgrød om morgen og flaske efteer så sover han .. ved 14 tiden eller når han står op igen får han øllebrød eller havregryn .. og igen kl 18 får han sommetider det vi spiser til aftensmad ellers købt mad i glas fx ris med kylling eller lassagne .. det elsker han .

og han tager en lur ved 19 tidenen halv time og får noget grød igen ved 21 tiden og en flaske og så sover han sommetider leger han bare rundt til vi skal sove .. men jeg skal måske starte med det som du siger ..

Jeg har læst at det er super godt med fast ritual, så det har begge mine drenge... den store kommer fast ibad, da han er en urolig dreng og det gør ham dejlig naturlig træt med et varmt bad... så læser vi og så sover han.. derfor var det naturlig med den lille også... og vi har ingen problemer, jo hvis vi trækker ritualet... og der går mere end 15min... så  bliver han urolig og overtræt, og så kan han gøre sig krop umulig... så vi gør meget ud af at holde tiden der....

Anmeld

23. maj 2011

Skouboe

lillepuller skriver:

ja når han falder i søvn ligger jeg ham i hans tremmeseng .. men når han vågner gider han ikke sove der mere .. lige så snart jeg ligger ham i sengen lukker han øjnene op og ser helt skræmt ud og vil op igen .. det hårdt da han larmer meget om natten hvis jeg bliver ved med at ligge ham der og frem og tilbage .. manden er begyndt at sove i kontoret og det er heller ikke rart

Du skal lade være med at flytte på ham mens han sover. Hvis du vil have at han skal sove i sin egen seng, skal du putte ham der. Det andet svarer til at du lægger dig til at sove i din seng, og vågner op i Netto - det er derfor han bliver så forskrækket.

Anmeld

23. maj 2011

Pige2009

lillepuller skriver:

han bliver 7 mdr den 1 juni ..

han får cirka 3 gange grød om dagen og flaske engang imellem når han skal sove ..

igår gav jeg ham havregryn ved 21 tiden da han så ud til at være sulten og senere ved 23 tiden gav jeg ham flaske og vi sov og først kl 5 fik han igen en flaske men hele natten har han været meget urolig ..

Det kan sagtens være et tigerspring, som vil gå over typisk efter 1-2 uger Eller måske er der en tand på vej

Anmeld

23. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Thalia skriver:

Altså nu er han jo kun 7½ måned gammel, så det er næppe fordi han vil bestemme noget som helst. Børn i den alder er drevet af behov og lyst, ikke af vilje eller ønske om at bestemme.

Anmeld

23. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Thalia skriver:

Altså hans alder taget i betragtning ville jeg nok lade være med at være så forhippet på at have en fast sengetid, og bare putte ham når han er træt. Også selvom det betyder sene aftner i en periode.

Der sker så mange ting for ham rent udviklingsmæssigt lige nu, så jeg kan sagtens forestille mig at han har rigtig meget brug for bare at være tæt på sine forældre - og at det kan være utroligt svært at slippe dagens indtryk når det bliver aften.

Frem for at frustrere både dig selv og dit barn med putning der tydeligvis ikke fungerer lige nu, så hold fast i jeres aftenritual, men tag en dyne med ind i sofaen og lad ham putte ved dig. Så kan i fx begynde at putte ham i seng ved 21.30 tiden eller sådan noget og se om ikke det kan vende rytmen rundt så putningen igen bliver en god situation for jer alle sammen.

Anmeld

23. maj 2011

sismofutten

lillepuller skriver:

ja den står inde i vores væreslse lige ved siden af mig ..

Ja, det var ellers mit næste bud - da han måske manglede tryghed..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.