min søn sover kl 22.30 hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

dollygirl

sismofutten skriver:

Åh, det lyder bare rigtig hårdt - har selv en datter som har synes der skulle være fest om natten, så ved hvad I snakker om..

Jeg tænker lidt, først om fremmest, har du læst bogen "Sov igennem uden gråd"? Ellers vil jeg klart anbefale den..
En anden ting - har du prøvet at lægge ham på siden (det ELSKER min datter), evt. støtte ham med nogle dyner, så han ikke triller rundt?
En tredje ting - nu ved jeg ikke hvad du giver ham at spise i løbet af dagen, og hvor meget - men det er snart tid til at stoppe nat-spiserriet - hvilket jeg også tror giver en mere rolig nat - dog vil det være nogle hårde nætter, hvor I skal trappe ned..

Skriv endelig, hvis du har spørgsmål til overstående :-)

min søn elsker også at sove til siden .. det har han gjort siden spæd ..

jeg har undgået puder og dyner fordi jeg troede han trængte til mere plads derfor rullede han frem og tilbage og sov på maven og ikke alligevel.. det som om han ikke kan bestemme sig ..

Men det sku jeg måske prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

SaNiNa

lillepuller skriver:

min søn elsker også at sove til siden .. det har han gjort siden spæd ..

jeg har undgået puder og dyner fordi jeg troede han trængte til mere plads derfor rullede han frem og tilbage og sov på maven og ikke alligevel.. det som om han ikke kan bestemme sig ..

Men det sku jeg måske prøve

Nicklas ligge bestem heller ikke stille, hver aften må jeg lige rykke ham lidt længere ind i sengen for han ikke falder ud, men stadig så han har sine to sutter tæt på sig og så skal dynen og puden været rimelig tæt på ham, for hvis han vågner så har vi et være rama skrig hvis de ikke lige er klar til at komme med ind til os det er ret vigtig.

Hvis Nicklas kunne få lov at bestemme så sov han også hos os hver nat, men så får jeg ikke sove nok og slet ikke nu hvor lille baby er så aktiv om natten. og han skal også helt ligge helt ind til os så vi ikke rigtig kan være der.

Så syntes da i skal prøve at se hvad der sker hvis han bliver puttet i egen seng, det er tydeligt hvornår det er rigtig gråd og bare fordi de ikke får deres vilje.

Nicklas sove fra 19.30-07.00.07.30 nu hvor han sove fra 21.00-22.00 før nogle ganske få dag kan han vågne før kl 7 og så det bedst han sove meget længere i egen seng. og kommer først ind først på morgen

Anmeld

23. maj 2011

dollygirl

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas ligge bestem heller ikke stille, hver aften må jeg lige rykke ham lidt længere ind i sengen for han ikke falder ud, men stadig så han har sine to sutter tæt på sig og så skal dynen og puden været rimelig tæt på ham, for hvis han vågner så har vi et være rama skrig hvis de ikke lige er klar til at komme med ind til os det er ret vigtig.

Hvis Nicklas kunne få lov at bestemme så sov han også hos os hver nat, men så får jeg ikke sove nok og slet ikke nu hvor lille baby er så aktiv om natten. og han skal også helt ligge helt ind til os så vi ikke rigtig kan være der.

Så syntes da i skal prøve at se hvad der sker hvis han bliver puttet i egen seng, det er tydeligt hvornår det er rigtig gråd og bare fordi de ikke får deres vilje.

Nicklas sove fra 19.30-07.00.07.30 nu hvor han sove fra 21.00-22.00 før nogle ganske få dag kan han vågne før kl 7 og så det bedst han sove meget længere i egen seng. og kommer først ind først på morgen

ja når han falder i søvn ligger jeg ham i hans tremmeseng .. men når han vågner gider han ikke sove der mere .. lige så snart jeg ligger ham i sengen lukker han øjnene op og ser helt skræmt ud og vil op igen .. det hårdt da han larmer meget om natten hvis jeg bliver ved med at ligge ham der og frem og tilbage .. manden er begyndt at sove i kontoret og det er heller ikke rart

Anmeld

23. maj 2011

SaNiNa

lillepuller skriver:

ja når han falder i søvn ligger jeg ham i hans tremmeseng .. men når han vågner gider han ikke sove der mere .. lige så snart jeg ligger ham i sengen lukker han øjnene op og ser helt skræmt ud og vil op igen .. det hårdt da han larmer meget om natten hvis jeg bliver ved med at ligge ham der og frem og tilbage .. manden er begyndt at sove i kontoret og det er heller ikke rart

hvad vis du sætter dig på en stol og nusser og holder ham i hånden til han falder i søvn?

Hvad tid på natten er det han vågner?

Anmeld

23. maj 2011

dollygirl

hvad vis du sætter dig på en stol og nusser og holder ham i hånden til han falder i søvn?

Hvad tid på natten er det han vågner?

hvis han sover kl 21 vågner han ved 2-3 tiden men hvis han sover med os ved 23 tiden som han er begyndt på for en uge siden så vågner han ved 5 tiden og nogle gange 7 tiden .. men der er nogle gange om natten hvor han piver lidt så giver jeg ham vand og sut så sover han igen

Anmeld

23. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Har du fast ritual om aftenen, ellers vil jeg råde dig til at gøre det, for det skaber tryghed... her spiser mathias( 7mdr korigeret) kl. 20, så tager jeg alt tøjet af ham og han leger 10 min ( ikke længere, da ritualet ikke må være for langt), så får han ble på igen og så synger vi 2 sange og siger nat nat(samme ord hver aften og samme sange), så er han lige til at putte..

En anden ting er, at børn gerne vil pakkes ind eller puttes godt, da det skaber tryghed... at han ruller frem og tilbage kan være fordi han er útryg.. så det med dyner og puder omkring ham, er en god ting... mathias er en lille mand, så han sover stadig i hans lift i stuen, indtil vi går ovenpå, så kommer han over i hans vugge, hvor vi har en tyk sengerand, så den puttes godt om ham... Man kan også lave en pølse af et håndklæde og lægge rundt om ryggen og mellem benene....

En tredje ting, så tror jeg, at du skal lade ham sove i egen seng, ellers bygger han er dårlig vane op og i får problemer senere... de skal nok selv komme rendende senere Så hellere få ham til at sove i egen seng... Vi havde med den store, at han skabte sig om natten.. men jeg gik bare ind og lagde ham ned igen og igen UDEN at snakke til ham... jo første gang, sagde jeg nat nat til ham, men de andre gange lagde jeg ham bare ned igen.. gik uden for døren... kampen kunne stå på en time, men så var den overstået for en laang periode, så kommer de igen... men så gjorde jeg det samme... jeg viser at jeg bestemmer, men at jeg er der for ham om natten... jeg ventede udenfor døren, så han kunne høre mig... nogen gang sad jeg ved siden af...

Mathias har i en længere periode ikke fået mad om natten... så tror det er ved at være på tide at spring over, men er han sulten, så skal han jo have... mathias får grød 5 gange om dagen med MME til.... Han vil ikke rigtig igang med rugbrød og div...

Anmeld

23. maj 2011

SaNiNa

lillepuller skriver:

hvis han sover kl 21 vågner han ved 2-3 tiden men hvis han sover med os ved 23 tiden som han er begyndt på for en uge siden så vågner han ved 5 tiden og nogle gange 7 tiden .. men der er nogle gange om natten hvor han piver lidt så giver jeg ham vand og sut så sover han igen

Det lyder meget som da Nicklas var knap 1 år, men der sov han i sin tremmeseng i vores soveværelse og han fik lige sin sut eller en tår at drikke så sov han igen. Der hvad han ikke eget værelse.

Hvis du syntes det er for meget at skulle gå frem og tilbage hver nat så sæt hans seng ind til jer lidt det kan jo tænkes at han har brug for at mærke/høre i er i nærheden.

Nicklas sover i eget værelse nu

Anmeld

23. maj 2011

dollygirl

Det lyder meget som da Nicklas var knap 1 år, men der sov han i sin tremmeseng i vores soveværelse og han fik lige sin sut eller en tår at drikke så sov han igen. Der hvad han ikke eget værelse.

Hvis du syntes det er for meget at skulle gå frem og tilbage hver nat så sæt hans seng ind til jer lidt det kan jo tænkes at han har brug for at mærke/høre i er i nærheden.

Nicklas sover i eget værelse nu

jamen hans tremmeseng er inde i vores værelse ... det bare hver gang jeg ligger ham i den så går der to min græder han eller skriger fordi han vil op .. og når jeg løfter ham er han stille

Anmeld

23. maj 2011

SaNiNa

lillepuller skriver:

jamen hans tremmeseng er inde i vores værelse ... det bare hver gang jeg ligger ham i den så går der to min græder han eller skriger fordi han vil op .. og når jeg løfter ham er han stille

Tror altså det er fordi han vil bestemme og det er jo hyggelig at ligge og putte med mor og far.

I skal selvfølgelig gør op med jeres selv om aflæse jeres barn.

Det er jo svært for mig at sige hvad det lige er han vil og ikke vil når jeg ikke kender ham.

Kan kun sige hvordan Nicklas har været og det var ren hygge for ham

Anmeld

23. maj 2011

Thalia

Altså hans alder taget i betragtning ville jeg nok lade være med at være så forhippet på at have en fast sengetid, og bare putte ham når han er træt. Også selvom det betyder sene aftner i en periode.

Der sker så mange ting for ham rent udviklingsmæssigt lige nu, så jeg kan sagtens forestille mig at han har rigtig meget brug for bare at være tæt på sine forældre - og at det kan være utroligt svært at slippe dagens indtryk når det bliver aften.

Frem for at frustrere både dig selv og dit barn med putning der tydeligvis ikke fungerer lige nu, så hold fast i jeres aftenritual, men tag en dyne med ind i sofaen og lad ham putte ved dig. Så kan i fx begynde at putte ham i seng ved 21.30 tiden eller sådan noget og se om ikke det kan vende rytmen rundt så putningen igen bliver en god situation for jer alle sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.