„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Har du fast ritual om aftenen, ellers vil jeg råde dig til at gøre det, for det skaber tryghed... her spiser mathias( 7mdr korigeret) kl. 20, så tager jeg alt tøjet af ham og han leger 10 min ( ikke længere, da ritualet ikke må være for langt), så får han ble på igen og så synger vi 2 sange og siger nat nat(samme ord hver aften og samme sange), så er han lige til at putte..
En anden ting er, at børn gerne vil pakkes ind eller puttes godt, da det skaber tryghed... at han ruller frem og tilbage kan være fordi han er útryg.. så det med dyner og puder omkring ham, er en god ting... mathias er en lille mand, så han sover stadig i hans lift i stuen, indtil vi går ovenpå, så kommer han over i hans vugge, hvor vi har en tyk sengerand, så den puttes godt om ham... Man kan også lave en pølse af et håndklæde og lægge rundt om ryggen og mellem benene....
En tredje ting, så tror jeg, at du skal lade ham sove i egen seng, ellers bygger han er dårlig vane op og i får problemer senere... de skal nok selv komme rendende senere
Så hellere få ham til at sove i egen seng... Vi havde med den store, at han skabte sig om natten.. men jeg gik bare ind og lagde ham ned igen og igen UDEN at snakke til ham... jo første gang, sagde jeg nat nat til ham, men de andre gange lagde jeg ham bare ned igen.. gik uden for døren... kampen kunne stå på en time, men så var den overstået for en laang periode, så kommer de igen... men så gjorde jeg det samme... jeg viser at jeg bestemmer, men at jeg er der for ham om natten... jeg ventede udenfor døren, så han kunne høre mig... nogen gang sad jeg ved siden af...
Mathias har i en længere periode ikke fået mad om natten... så tror det er ved at være på tide at spring over, men er han sulten, så skal han jo have... mathias får grød 5 gange om dagen med MME til.... Han vil ikke rigtig igang med rugbrød og div...
Anmeld