Hvornår fik jeres børn skoldkopper??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

SussieThyssen

Lykke86 skriver:

Ja okay børn bliver også syge, men tænkte nu på helt små børn de slipper vidst normalt "kun" med kløe.. Jeg fik intet for det. Jo købte noget creme i dyre domme, som ik virkede det mindste.. Ellers brugte jeg kartoffelmel.. Hele hjemmet var drysset til med mel, men det virkede da lidt vi kæmpede også med det i tre ugers tid.. Gaab, tre uger, kan føles som lang tid!

Ja MON ikke

Ja..kartoffelmel til skoldkopper er det eneste der virker..og så panodil til at tage de værste smerter.
Iøvrigt kan Benadryl også hjælpe..det var nu ikke fremme dengang jeg havde det, men jeg kender en del voksne som har prøvet at få det mens de selv havde skoldkopper, og det skulle hjælpe godt på kløen.
jeg fik også antihistamin af min læge, da jeg havde det, men jeg synes nu ikke det virkede særligt godt..og dog skal jeg ikke kunne sige om det havde været værre hvis jeg ikke havde fået det LOL

Kartoffelmel ja..ud med alt andet..at så huset ligner et snelandskab imens, det må man fjerne bagefter LOL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Mi

Laura fik det da hun var 4 måneder, Isabellas kan jeg faktisk ikke huske om hun har haft det, og Maja har det nu; hun er 2½

Anmeld

21. maj 2011

LinLin

David var 2½ år - han havde virkeligt mange!!!  Men det tog heldigvis kun en uge...

Anmeld

21. maj 2011

CeViss

Benjamin var 6 måneder da han fik dem.

Han var heldigvis ikke hårdt ramt

Anmeld

21. maj 2011

Ina33

Min datter var 5 år da hun fik skoldkopper, det var ikke så slemt. Min søn fik skoldkopper lige efter min datter han var 2 uger, og det var en rigtig hård omgang.

Anmeld

21. maj 2011

Cris

De fik det begge to på en gang. Den store var lidt over 3 og den lille 18 måneder. Min veninde fik det som voksne, hun var faktisk ca 30 og jeg selv var ca 7 år... Så det kan være meget forskelligt fra barn til barn...

Anmeld

21. maj 2011

Cris

Loppe skriver:

Min datter var 5 år da hun fik skoldkopper, det var ikke så slemt. Min søn fik skoldkopper lige efter min datter han var 2 uger, og det var en rigtig hård omgang.

Blev han indlagt? For det har jeg også hørt, at hvis man er lidt uheldig og en spæd får skolkopper pga ældre søskende kan nogle gange blive til meget og de skal en tur til børneafdeling...

Anmeld

21. maj 2011

Ina33

Cris skriver:

Blev han indlagt? For det har jeg også hørt, at hvis man er lidt uheldig og en spæd får skolkopper pga ældre søskende kan nogle gange blive til meget og de skal en tur til børneafdeling...

Nej han var ikke indlagt, men vi var ved læge og vagtlæge flere gange, og de talte om at indlægge ham, men heldigvis slap vi. De ville indlægge ham pga. høj feber, og dermed væskemangel.

Jeg synes det var utrolig hårdt, og jeg ville virkelig ønske at han ikke havde fået det så tidligt.

Anmeld

21. maj 2011

Nessie

Daniel var 15 mdr. da han fik det, og han var rimelig hårdt ramt. Han havde høj feber i nogle dage, og var generelt sløv og utilpas i et par uger. Han kløede sig ikke, men det hjalp alligevel på uroen, da vi smurte med zink-liniment. Bortset fra at han skreg i vilden sky, da han opdagede at han havde fået hvide mærker ovenpå de røde pletter

Min venindes søn var 4 mdr., og han var hårdt ramt med mange pletter og høj feber, de sov næsten ikke i en uge

Anmeld

21. maj 2011

Cris

Loppe skriver:

Nej han var ikke indlagt, men vi var ved læge og vagtlæge flere gange, og de talte om at indlægge ham, men heldigvis slap vi. De ville indlægge ham pga. høj feber, og dermed væskemangel.

Jeg synes det var utrolig hårdt, og jeg ville virkelig ønske at han ikke havde fået det så tidligt.

Det kan jeg godt forstå... deres hjerne er slet ikke klare til at kunne tåle sådan noget med høj feber... Men dejligt, at I kunne have ham derhjemme, for det er hellere ikke sjovt, at skulle flytte til børneafdeling, når der er en stor bror derhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.