Gaia skriver:
uh ha det jeg ked af at høre, men tror at i og med han " "kun" taler 3-6 måneder ud i fremtiden" før han vil have du er gravid (er det forstået rigtigt). Så tror jeg han har angst for det at skulle være far. hvis han virkelig ikke ville have barnet så tror jeg at skulle man komme med en tidshorisont for hvornår man ville være gravide, som lå mange år ud i fremtiden. så ville det virke troværdigt. (håber det giver mening
) jeg tror simpelthen at han panikker indeni og føler angst for den nye rolle. derfor er det jo letter at udskyde den....
Du skal helt bestemet få barnet og din mand skal nosse sig gevaldigt sammen og styre sin (hvad jeg tror er angst). For hulan da..... Synes du skal sige til ham, at barnet bliver. Nu kan jeg ikke huske om du skrev hvorfor han ikke vil have barnet..noget med at tidspunktet ikke var godt. Hm måske du skal snakke med ham om at han altid vil kunne finde bedre tidspunkt...og hvad så når han sidder gammel og alene på plejehjemme.. så er det rigtige tidspunkt længe passé og han fortryder. Der er altid et bedre tidspunkt.
Synes også du skal høre ham ad hvor det om 3-6 måneder er bedre?? Synes det er en underlig tids horisont..hvad gør at det er bedre om 3 måneder....??? har han bedre arbejde der?, har han vænnet sig til tanken?, Har han løbet det af sig som han tror han mangler...ect.
spørg ham, hvad han er bange for ved at barnet kommer nu? Hvad tror han, at han mister, eller er han bange for manglende forberedelse...det er måske det han vil bruge de næste 3-6 måneder til??
Men sig først og fremmest at 3-6 månedre ikke gør nogen forskel på hans parathed og at DU vil have barnet og at DU forventer hans opbakning til projektet, som hans diller jo selv har været med til at starte. Og som han burde have tænkt på da I have sex. Han har jo et ansvar. Og at bede dig om at få en abort fordi det passer ham bedre om 3-6 måneder er jo helt hen i skoven og han burde skamme sig.
Måske din mand også skulle tænke på at fostret er ca. 5 cm nu og er et levende væsen og bare fordi det ikke passer ham skal han sku da ikke bede dig om at få en abort som jo ikke er helt uden risiko for komplikationer. dem er der jo altid ved operationer. Synes din mand er meget ego. på det område og måske du skal gøre op med dig selv om hvorvidt du kan leve sammen med en mand der vil have at du får en abort på baggrund af, at det ikke passer i hans gram.
Din mand burde overvære en scanning..måske du skulle bestille tid til en scanning, der hvor man kan købe sådan en. og så tage din mand med derhen evt. som overraskelse...så gad jeg godt vide hvem der så bagefter kan bede om en abort..
Tror han skal se at der rent faktisk er et levende væsen...måske det kan sætte ro på hans pre-dad angst og give ham en glæde ved det hele.
Håbe I får en rigtig god og rolig snak. Og Ja du skal da beholde det dejlige barn du er så heldig at vente
så må han jo gøre op med sig selv om han kan være med eller han ik er mand nok til det.
Håber du kan bruge mit lange svar til noget om ik andet så forhåbentlig en lille trøst..måske det er pre-dad-angst han har??
Plus, nu læste jeg TS kommentar om at "farmand" synes hun er meget træt... Sniger der sig mon en lille undertone af øretykhed ind der? - i så fald er manden vel ikke lam i armene...
Synes han er rigtig tarvelig og burde skamme sig. Og så ville jeg forøvrigt også begynde at spekulere på om der evt var en anden kvinde i hans liv - det er der sikkert ikke, men det er virkelig oget af en kovending han har taget dér.
Jeg ville evt vise ham denne her tråd, så kunne det være han fik stof til eftertanke... Eller skrive de råd og spekulationer ned der har været oppe, og gennemgå dem slavisk en stille aften over en kop rødvin (altid godt med en moderat gang alkohold til at løsne de kære mænnere op - og evt selv få lidt mod).