HJÆLP!! Min mand vil ikke have barnet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

Kvindemin

Søde, hvor er det frygteligt for dig. Prøver at sætte mig i dit sted
Jeg syntes det er enormt tarveligt og barnligt af din mand.
Håber virkelig kun det er fordi han er bange/nervøs, at han pludselig kan komme på dette vås.

Følg dit hjerte og stort knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

SSL

SSL skriver:

Puha, sikke en forfærdelig situation.. Jeg går udfra barnet ikke var planlagt?

Har I ike haft talt om det før nu?? Og har han ikke set billederne?

Sikke en frygtelig situation, jeg foreslår at I straks taler ud om tingene, bundærligt..

Når det har været så aftalt og planlagt, må der være et eller nadet mystisk der tricker ham! Men jeg må være dig svar skyldig! Jeg ville selv få barnet, fordi det har været aftalt mellem os, jeg er stærkt imod at man får børn uden farens deltagelse/ accept - men når det har været aftalt er det så tarveligt af ham at reagere sådan! :/ Jeg ønsker dig det allerbedste, og håber han tør op!

Har han teet sig som om det kunne være en anden, siden du mener det kan være dét?

Anmeld

21. maj 2011

mrsminimus

ej hvad sker der for ham... helt ærligt så havde jeg taget over til en god veninde eller noget andet et stykke tid og selvfølgelig beholdt barnet med tror sku jeg ville overveje kræftigt at skifte manden ud....

Anmeld

21. maj 2011

Shibby

Få barnet. Man kan høre på dig hvad du brænder for. Jeg håber problemerne med din mand løser sig

Anmeld

21. maj 2011

Nana88

Normalt går jeg ikke ind for at man får et barn uden manden vil.

Men hvis min mand noglesinde kom og sagde det til mig som din mand havde gjordt, så havde jeg sku nok pænt sagt til ham at enten så må han få barnet med mig eller også måtte han smutte.. Ja undskyld mig men her er jeg virkelig kold, syntes overhovde ikke det er en okay opførsel.. Og et eller andet sted tror jeg har er blevet skræmt over at nu er den faktisk ikke rigtig nogle vej tilbage..

Men held og lykke og håber du finder den bedste løsning for DIG selv og ikke for din mand...

Anmeld

21. maj 2011

Vivian87

Nej hvor er ham bare tarvelig!!!!! Vores skete også en 3-5 måneder før vi havde forventet, men min mand blev heldigvis bare rigtig glad. Håber virkelig også din mand han kommer på bedre tanker, for jeg synes ærlig talt ikke han kan komme i uge 11 og bede dig få det fjernet!! Slet ikke når i har vidst det så længe!! Håber i finder ud af noget!! KÆMPE KRAM herfra

Anmeld

21. maj 2011

SussieThyssen

mette-mus skriver:

Hej derude,

Jeg er simpelthen så ulykkelig og helt fra den

Det var også mig der for nogle uger siden skrev et indlæg om at jeg var ked af at min mand ignorerede min graviditet... og det er så overhovedet ikke blevet bedre!!!

I dag brød jeg så helt sammen og sagde at nu måtte han simpelthen fortælle mig hvordan og hvorfor han stadig ignorerede det faktum at vi om ca. 6 mdr. skal have vores første barn sammen.

Han prøvede så at komme udenom, men sagde tilsidst at han egentlig gerne så at jeg fik en abort da han mente det ville passe bedre på et andet tidsounkt (han talte 3-6 mdr frem i tiden....)!!!!!

Jeg er i UGE 11!!!! Og vi har vidst det siden 5+1!!!!!!!!

Hvad fanden er han for en????????

Han er en voksen mand på 36 år, vi har begge stabile gode jobs, super økonomi, bor i den perfekte lejlighed og har været gift i 2 år!!!!!!!!!

Jeg er fuldstændigt fra den og ved slet ikke hvad jeg skal stille op?????!!!

Det har altid været min helt store drøm at få en familie og jeg har været til tidlig scanning og efter at have set det lille livsstykke på skærmen og scanningsbilleder har jeg jo bare knyttet mig rigtig meget til det!!!

Ved bare slet ikke hvad jeg skal gøre...

Du skal få dit barn..skal du...kære ven dog...selvfølgelig skal du det.
Hvis alt er sådan som du siger, jamen så er det ingen grund til ikke at være sin opgave voksen og påtage sig ansvaret.
Og så har jeg lyst til at losse din mand godt og grundigt bag i.

Liv er ikke noget man leger med..og hvad tror han vil have forandret sig om et halvt eller et år??
Tror han bare at man går hen og fjerner et foster for sjovs skyld?
Man kunne forstå hvis I sad hårdt i det, var under uddannelse, havde 2 børn i forvejen og sad i en lille lejlighed med gæld til op over begge ører.
Nej..når sandheden skal frem, så gider han ikke påtage sig ansvaret og derfor vil han slippe..og så vil det være nøjagtigt det samme om et år, om 5 år og om 10.

Så..hvis jeg var dig..så ville jeg få mit barn og så må han hænge på eller lade være..for sådan som du har det, tror jeg ikke du nogensinde vil tilgive hverken dig selv eller ham, hvis du får det fjernet..jeg er endda bange for, at det vil sidde og gnave sig ind i dit sind som en orm, så du ender med at gå fra ham.
Blot nogle tanker herfra.
Og så får du et stort trøstekram

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. maj 2011

Gaia

uh ha det jeg ked af at høre, men tror at i og med han " "kun" taler 3-6 måneder ud i fremtiden" før han vil  have du er gravid (er det forstået rigtigt). Så tror jeg han har angst for det at skulle være far. hvis han virkelig ikke ville have barnet så tror jeg at skulle man komme med en tidshorisont for hvornår man ville være gravide, som lå mange år ud i fremtiden. så ville det virke troværdigt. (håber det giver mening) jeg tror simpelthen at han panikker indeni og føler angst for den nye rolle. derfor er det jo letter at udskyde den....

Du skal helt bestemet få barnet og din mand skal nosse sig gevaldigt sammen og styre sin (hvad jeg tror er angst). For hulan da..... Synes du skal sige til ham, at barnet bliver. Nu kan jeg ikke huske om du skrev hvorfor han ikke vil have barnet..noget med at tidspunktet ikke var godt. Hm måske du skal snakke med ham om at han altid vil kunne finde bedre tidspunkt...og hvad så når han sidder gammel og alene på plejehjemme.. så er det rigtige tidspunkt længe passé og han fortryder. Der er altid et bedre tidspunkt.

Synes også du skal høre ham ad hvor det om 3-6 måneder er bedre?? Synes det er en underlig tids horisont..hvad gør at det er bedre om 3 måneder....??? har han bedre arbejde der?, har han vænnet sig til tanken?, Har han løbet det af sig som han tror han mangler...ect.

spørg ham, hvad han er bange for ved at barnet kommer nu? Hvad tror han, at han mister, eller er han bange for manglende forberedelse...det er måske det han vil bruge de næste 3-6 måneder til??

Men sig først og fremmest at 3-6 månedre ikke gør nogen forskel på hans parathed og at DU vil have barnet og at DU forventer hans opbakning til projektet, som hans diller jo selv har været med til at starte. Og som han burde have tænkt på da I have sex. Han har jo et ansvar. Og at bede dig om at få en abort fordi det passer ham bedre om 3-6 måneder er jo helt hen i skoven og han burde skamme sig.

Måske din mand også skulle tænke på at fostret er ca. 5 cm nu og er et levende væsen og bare fordi det ikke passer ham skal han sku da ikke bede dig om at få en abort som jo ikke er helt uden risiko for komplikationer. dem er der jo altid ved operationer. Synes din mand er meget ego. på det område og måske du skal gøre op med dig selv om hvorvidt du kan leve sammen med en mand der vil have at du får en abort på baggrund af, at det ikke passer i hans gram.

Din mand burde overvære en scanning..måske du skulle bestille tid til en scanning, der hvor man kan købe sådan en. og så tage din mand med derhen evt. som overraskelse...så gad jeg godt vide hvem der så bagefter kan bede om en abort.. Tror han skal se at der rent faktisk er et levende væsen...måske det kan sætte ro på hans pre-dad angst og give ham en glæde ved det hele.

Håbe I får en rigtig god og rolig snak. Og Ja du skal da beholde det dejlige barn du er så heldig at vente så må han jo gøre op med sig selv om han kan være med eller han ik er mand nok til det.

Håber du kan bruge mit lange svar til noget om ik andet så forhåbentlig en lille trøst..måske det er pre-dad-angst han har??

Anmeld

21. maj 2011

mette-mus

Jeg er simpelthen så dybt dybt taknemmelig for at I gider bruge tid på at skrive så fine svar til mig!!

Han siger at han syntes jeg har været meget træt de sidste måneder (LÆS: fra uge 6-10 af graviditeten) og at han bliver nervøs for om jeg så kan klare at passe et barn. Har prøvet at forklare ham at RIGTIG MANGE gravide mister energien de første måneder pga hormoner og forandringer i kroppen, og at det jo vender tilbage igen... Men derudover syntes jeg det er en totalt latterligt undskylning der ikke holder nogen steder!!! Jeg har endda ikke været hårdere ramt end jeg har passet mit arbejde fuldt ud (minus 1,5 dag), men bare har været nødt til at gå i seng tidligere end normalt... Så syntes ikke rigtig at det holder nogen vegne..

Men er jo bare så ked af det..  Troede at han var min eneste ene.. Ville gøre alt for ham og os.. indtil nu.. men en abort er altså rigtig meget at forlange.. og ikke noget man forlanger af den kvinde man elsker..

Anmeld

21. maj 2011

Gaia

mette-mus skriver:

Jeg er simpelthen så dybt dybt taknemmelig for at I gider bruge tid på at skrive så fine svar til mig!!

Han siger at han syntes jeg har været meget træt de sidste måneder (LÆS: fra uge 6-10 af graviditeten) og at han bliver nervøs for om jeg så kan klare at passe et barn. Har prøvet at forklare ham at RIGTIG MANGE gravide mister energien de første måneder pga hormoner og forandringer i kroppen, og at det jo vender tilbage igen... Men derudover syntes jeg det er en totalt latterligt undskylning der ikke holder nogen steder!!! Jeg har endda ikke været hårdere ramt end jeg har passet mit arbejde fuldt ud (minus 1,5 dag), men bare har været nødt til at gå i seng tidligere end normalt... Så syntes ikke rigtig at det holder nogen vegne..

Men er jo bare så ked af det..  Troede at han var min eneste ene.. Ville gøre alt for ham og os.. indtil nu.. men en abort er altså rigtig meget at forlange.. og ikke noget man forlanger af den kvinde man elsker..

helt sikkert pre-dad angst. Lyder på dig som om hans argumentation ikke holder og ja dem du skriver lyder da total latterlige..måske han skulle prøve at sætte sig lidt ind i hvad der foregår og gør han ik det ..ja så må du jo tage stilling...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.