LauraLW skriver:
Hvad er jeres holdning til en stor aldersforskel i et parforhold?
Jeg er ikke på vej ind i et nyt forhold lige pt, men er blevet inviteret på date af en mand der er 19 år ældre end mig... han ligner dog en på 40, men stadig...
Har aldrig skulle forholde mig til denne "problematik" før, så vil da lige høre jeres erfaringer og meninger om dette.
Laura
Jeg tænker, som andre har nævnt, at det kommer an på hvor man er henne i livet. Tror det er vigtigt at være på bølgelængde, og evt have nogle fælles interesser.
Endvidere tror jeg at det er "lettere" at være sammen med en person der er en del ældre end en selv, jo ældre man bliver. Men det er bare en teori, og som sagt kommer det jo an på hvor i livet man er.
Min far og hans x var der også 19 år imellem - de fandt sammen da hun var 28/29 år, og havde det fantastisk de år de havde sammen. De sluttede so gode venner, og det var vist mest pga mogle fysiologiske problematikker (der jo kan forekomme hos "ældre" mænd), der i sidste ende gjorde udslaget. Det var de begge afklaret med.
Jeg synes du skulle tage på din date, og se om det overhovedet er noget før du bekymrer dig. Hvis kemien er god, og du kan se at det kan føre videre, så tal med ham om at det nok ikke er lige nu du vil have flere børn, men at du ikke kan udelukke at ønsket melder sig i fremtiden - og find ud af hvordan han står i forhold til det.
Da min far og hans x prøvede at lave et barn, synes jeg i starten at det var lidt synd hvis ikke det ville have sin/vores far så længe som vi andre børn... Men efter en del reflekteren, kom jeg frem til at baby tilgengæld ville have en dejlig familie i stedet, som altid ville være der