Aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

Noahmor

LauraLW skriver:

Hvad er jeres holdning til en stor aldersforskel i et parforhold?

Jeg er ikke på vej ind i et nyt forhold lige pt, men er blevet inviteret på date af en mand der er 19 år ældre end mig... han ligner dog en på 40, men stadig...

Har aldrig skulle forholde mig til denne "problematik" før, så vil da lige høre jeres erfaringer og meninger om dette.

Laura

Der er næsten 14 års forskel på min kæreste og jeg og det er ikke noget problem. 

Han har to børn i forvejen, så vi fik hurtig snakken om børn. Så det er lidt vigtigt at man får afklaret det, så man ikke står efter et par år og er dybt uenige om man skal have børn eller ej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

TroldeMor<3

Altså min mor og hends kæreste har været sammen i 7 år... Han er 26 nu og hun er 43 (:

De har levet rigtig godt sammen, og det har virelig fungeret godt.

De skal desværre til at gå fra hinanden nu, da han ikke har nogen egne børn, og ikke vil miste den del af sit liv. min mor kan desværre ikke give ham nogen, da hun er steriliseret. - de vidste begge godt den dag ville komme, men har nydt den tid de har haft sammen

Anmeld

21. maj 2011

chael

LauraLW skriver:

Jeg er ikke på vej ind i et nyt forhold lige pt, men er blevet inviteret på date af en mand der er 19 år ældre end mig... han ligner dog en på 40, men stadig...

Har aldrig skulle forholde mig til denne "problematik" før, så vil da lige høre jeres erfaringer og meninger om dette.

Laura

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til det.

Jeg har ikke selv prøvet det.

Umiddelbart så siger "ældre" mænd mig ikke så meget. Jeg kan godt lide dem unge og faste muahahahahaha

Men jeg vil da ikke afvise det, for jeg kender jo ikke min fremtid

Pøj pøj med daten.

*Camilla 21+3

Anmeld

21. maj 2011

Holbæktrunten

LauraLW skriver:

Laura

Jeg tænker, som andre har nævnt, at det kommer an på hvor man er henne i livet. Tror det er vigtigt at være på bølgelængde, og evt have nogle fælles interesser.

Endvidere tror jeg at det er "lettere" at være sammen med en person der er en del ældre end en selv, jo ældre man bliver. Men det er bare en teori, og som sagt kommer det jo an på hvor i livet man er.

Min far og hans x var der også 19 år imellem - de fandt sammen da hun var 28/29 år, og havde det fantastisk de år de havde sammen. De sluttede so gode venner, og det var vist mest pga mogle fysiologiske problematikker (der jo kan forekomme hos "ældre" mænd), der i sidste ende gjorde udslaget. Det var de begge afklaret med. 

Jeg synes du skulle tage på din date, og se om det overhovedet er noget før du bekymrer dig. Hvis kemien er god, og du kan se at det kan føre videre, så tal med ham om at det nok ikke er lige nu du vil have flere børn, men at du ikke kan udelukke at ønsket melder sig i fremtiden - og find ud af hvordan han står i forhold til det.

Da min far og hans x prøvede at lave et barn, synes jeg i starten at det var lidt synd hvis ikke det ville have sin/vores far så længe som vi andre børn... Men efter en del reflekteren, kom jeg frem til at baby tilgengæld ville have en dejlig familie i stedet, som altid ville være der 

Anmeld

21. maj 2011

GitteC78

Jeg har det fint med alder forskel. Jeg er 33 og min kæreste er 27. I hver dagen tænker man ikke over at der er forskel på alderen, det er jo bare et tal...

Hvis kemien er der, man elsker hinanden og kan se en fremtid sammen, så go for it...

Anmeld

21. maj 2011

Wimmie

Jeg har ikke noget imod en stor alderforskel hos andre; det skal bestemt ikke være alderen der er det afgørende (så længe det er lovligt &nbsp når det kælder folks kærlighed til hinanden.

Personligt foretrækker jeg dog mænd omkring min egen alder eller lidt ældre (helst ikke yngre) - jeg kan sagtens blive tiltrukket af en ældre mand - roen og modenheden finder jeg meget tiltrækkende, men jeg tror jeg ville have svært ved at indlede et forhold med én der var 20 år ældre end mig selv - her tænker jeg mere på fremtiden.

Men har absolut ingen fordomme om det i forhold til andre

Anmeld

21. maj 2011

LauraLW

Wimmie skriver:

Jeg har ikke noget imod en stor alderforskel hos andre; det skal bestemt ikke være alderen der er det afgørende (så længe det er lovligt &nbsp når det kælder folks kærlighed til hinanden.

Personligt foretrækker jeg dog mænd omkring min egen alder eller lidt ældre (helst ikke yngre) - jeg kan sagtens blive tiltrukket af en ældre mand - roen og modenheden finder jeg meget tiltrækkende, men jeg tror jeg ville have svært ved at indlede et forhold med én der var 20 år ældre end mig selv - her tænker jeg mere på fremtiden.

Men har absolut ingen fordomme om det i forhold til andre

Jeg har det lidt på samme måde...

Nu har jeg også datet lidt med en der var 3 år yngre end mig, men der kunne man ikke mærke de par års aldersforskel, da vi ellers var det samme sted i livet. MEn det kan man da næsten umuligt være med 19 års aldersforskel tænker jeg...

Anmeld

21. maj 2011

Kay

min kæreste er 8 år ældre end mig... og det er der aldrig nogle der ligger mærke til... de skydder os begge til 25... jer er så "kun" 24

her er alder intet problem overhoved... med noget vi griner af... når vi snakker om de programmer vi så/hørte som børn... eller film... musik... kæresten griner tit af at jeg ikke anede hvad en betamax var... 

fuck det er førate gang jeg siger det højt/skriver det... jer er 24... hihi... dårligt nok gået op for mig selvom jeg havde føsdag for over 1 md. siden... hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.