Katte87 skriver:
Tak for dit svar 
Jeg synes der er mange der nævner, at de mekaniske er bedre - hvordan kan det være? Er det bare nemmere eller hvordan?
Det er egentlig meget rart at vide, at hovedet er hårdere, kan jo være en forklaring hvis baby har svært ved at få maden ud.
Jamen jeg synes bare ikke den manuelle giver samme sug. Den mekaniske fik det til næsten at mærkes som amning - altså sådan en nedløbsfornemmelse i brystet
Lidt svært at forklare. Nå men den fik i hvert fald et sted imellem 50-100 ud pr. gang hvor den manuelle kun fik mellem 10-25 ud pr. gang ved mig.
Der er også efter min mening og oplevelse meget nemmere at bruge den mekaniske og man kan bedre slappe af og f.eks. se tv imens
.
Ved den mekaniske kan du også indstille en fast rytme. Ved de første to-tre pumpe gør du det manuelt og derefter trykker du på start knappen og så pumper den med samme hårdhed/rytme så du gjorde. Du kan derved også varierer hastigheden.
Ved den manuelle er det lidt vanskeligere at få en god rytme og holde den i f.eks. 15-30 min. tit ryger man ud af rytme og skal ind i den igen, så man får sådan nogle trælse afbræk. 
Anmeld