Avent sutteflasker - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Gaia

Katte87 skriver:

Tak for dit svar

Jeg synes der er mange der nævner, at de mekaniske er bedre - hvordan kan det være? Er det bare nemmere eller hvordan?

Det er egentlig meget rart at vide, at hovedet er hårdere, kan jo være en forklaring hvis baby har svært ved at få maden ud.

Jamen jeg synes bare ikke den manuelle giver samme sug. Den mekaniske fik det til næsten at mærkes som amning - altså sådan en nedløbsfornemmelse i brystet Lidt svært at forklare. Nå men den fik i hvert fald et sted imellem 50-100 ud pr. gang hvor den manuelle kun fik mellem 10-25 ud pr. gang ved mig.

Der er også efter min mening og oplevelse meget nemmere at bruge den mekaniske og man kan bedre slappe af og f.eks. se tv imens.

Ved den mekaniske kan du også indstille en fast rytme. Ved de første to-tre pumpe gør du det manuelt og derefter trykker du på start knappen og så pumper den med samme hårdhed/rytme så du gjorde. Du kan derved også varierer hastigheden.

Ved den manuelle er det lidt vanskeligere at få en god rytme og holde den i f.eks. 15-30 min. tit ryger man ud af rytme og skal ind i den igen, så man får sådan nogle trælse afbræk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

K&S

Katte87 skriver:

Hej alle

Min kæreste og jeg har længe været i tvivl om, hvilke sutteflasker vi skulle købe. Vi kom også til at tale om, om man skulle holde sit til ét mærke, eller om man sagtens kan "blande"? Nu tænker vi også om tingene passer sammen med f.eks. microovnssterillisator og sådan?

Nu har vi så fået et startsæt fra Avent og ville derfor høre, om i har nogle erfaringer med dem? Både gode og dårlige? Og eventuelt med brystpumpen og det andet Avent tilbehør.

Jeg undrede mig meget over, at den ene slags flaske ikke holder tæt, men vi har fået sådan nogle adaptere til, så de skulle være tætte?!

På forhånd tak for hjælpen

Vores søn er flaskebarn, vi har altid brugt Avent og har været super glade for dem

Jeg ved ikke om andre mærker passer i sterilisatoren, men den er bare SUPER

Anmeld

19. maj 2011

Den lykkelige

Vi bruger avent flasker og sterilisator og er meget tilfredse.. dog har vi byttet selve sutterne ud med MAM som er aflange.. kunne vores datter bedre.. og de passer heldigvis i aventflaskerne.. I starten havde vi 4 forskellige slags flasker.. blev vildt rodet og med alle de forskellige dele osv.. og både min kæreste, datter og jeg kan bedst lide Avent.. synes de er rigtig gode...

Anmeld

20. maj 2011

Ka+Ma=Be

Gaia skriver:

Jamen jeg synes bare ikke den manuelle giver samme sug. Den mekaniske fik det til næsten at mærkes som amning - altså sådan en nedløbsfornemmelse i brystet Lidt svært at forklare. Nå men den fik i hvert fald et sted imellem 50-100 ud pr. gang hvor den manuelle kun fik mellem 10-25 ud pr. gang ved mig.

Der er også efter min mening og oplevelse meget nemmere at bruge den mekaniske og man kan bedre slappe af og f.eks. se tv imens.

Ved den mekaniske kan du også indstille en fast rytme. Ved de første to-tre pumpe gør du det manuelt og derefter trykker du på start knappen og så pumper den med samme hårdhed/rytme så du gjorde. Du kan derved også varierer hastigheden.

Ved den manuelle er det lidt vanskeligere at få en god rytme og holde den i f.eks. 15-30 min. tit ryger man ud af rytme og skal ind i den igen, så man får sådan nogle trælse afbræk. 

Ahh det kan jeg godt se Det lyder da super smart. Det vil jeg i hvert fald helt klart overveje, når jeg skal ud og have fat i en.

Anmeld

20. maj 2011

Ka+Ma=Be

Den lykkelige skriver:

Vi bruger avent flasker og sterilisator og er meget tilfredse.. dog har vi byttet selve sutterne ud med MAM som er aflange.. kunne vores datter bedre.. og de passer heldigvis i aventflaskerne.. I starten havde vi 4 forskellige slags flasker.. blev vildt rodet og med alle de forskellige dele osv.. og både min kæreste, datter og jeg kan bedst lide Avent.. synes de er rigtig gode...

Det lyder super! Så kan man altid bare skifte dem ud hvis baby ikke kan med Avents.

Anmeld

20. maj 2011

Janni.

morethanperfect skriver:

Syns helt klart mam er bedre end avent ... Da man kan skille dem helt ad og gøre dem ordentlig rene ..

Så er de også antikolik

Vi bruger også mam flaskerne 

Anmeld

20. maj 2011

morethanperfect

Janni. skriver:

Vi bruger også mam flaskerne 

De er gode ! 

Anmeld

20. maj 2011

Janni.

Katte87 skriver:

Ahh det kan jeg godt se Det lyder da super smart. Det vil jeg i hvert fald helt klart overveje, når jeg skal ud og have fat i en.

Jeg kan også helt klart anbefale den elektriske brystpumpe. Det er ren afslapning med den. Har også prøvet den manuelle, det fungerede slet ikke for mig. 

Anmeld

20. maj 2011

Janni.

morethanperfect skriver:

De er gode ! 

Jeps! De er geniale, har et par avent fra en prøvepakke - men der bliver dannet undertryk i dem ret hurtigt så nu ligger de bare og flyder. Mam flaskerne er nu engang de bedste  

Men sådan er vi forskellige  

Anmeld

20. maj 2011

morethanperfect

Janni. skriver:

Jeps! De er geniale, har et par avent fra en prøvepakke - men der bliver dannet undertryk i dem ret hurtigt så nu ligger de bare og flyder. Mam flaskerne er nu engang de bedste  

Men sådan er vi forskellige  

Ja det syns jeg også... Oscar havde kolik de første 2 mdr. da vi brugte Avent ... Så skiftede vi flasker , og vuupti så havde han ik kolik mere 

Ved ik om det var det , mn det var da værd og tænke over <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.